افزایش میزان شیوع اعتیاد در کرمان نسبت به میانگین کشوری

به گزارش مجله گوگل ایرانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان کرمان نسبت به میانگین کشور بالاتر است و این وضعیت به دلیل ترانزیت مواد مخدری است که از کشورهای افغانستان، پاکستان و استان سیستان و بلوچستان از سه جهت وارد استان کرمان می شود و مردم این استان دچار اعتیاد و مسائل ناشی از قاچق مواد مخدر شده و نیروی انسانی استان صدمه دیده است.

افزایش میزان شیوع اعتیاد در کرمان نسبت به میانگین کشوری

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا انارکی محمدی عصر امروز 11 شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: استان کرمان طلایه دار عرصه مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه 389 شهید و 592 جانباز تقدیم کرده است.

وی با تاکید به ضرورت توجه بیشتر به استان کرمان به دلیل حجم بالای آسیب های ناشی از اعتیاد، افزود: کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است که فاصله شمال تا جنوب استان 700 کیلومتر است.

انارکی محمدی شرح داد: نرخ شیوع اعتیاد در استان کرمان نسبت به میانگین کشور بالاتر است و این وضعیت به دلیل ترانزیت مواد مخدری است که از کشورهای افغانستان، پاکستان و استان سیستان و بلوچستان از سه راستا وارد استان کرمان می شود و مردم این استان دچار اعتیاد و مسائل ناشی از قاچق مواد مخدر شده و نیروی انسانی استان صدمه دیده است.

وی بیان نمود: جمعیت 15 تا 64 ساله استان کرمان 2 میلیون نفر است که نرخ شیوع اعتیاد در این رده سنی در کشور 5.4 درصد و در استان کرمان متاسفانه 8.68 درصد است.

نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری استان کرمان 35.2 درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت دانش آموزی کشور 2.1 درصد و در استان 2.68 درصد، در بین دانشجویان کشور 4.7 درصد و استان 4.9 درصد است و متاسفانه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری استان کرمان بالاست. این عدد در کشور 22 درصد و در استان کرمان 35.2 درصد است.

وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان مواد مخدر در استان کرمان 188 هزار نفر و معتادان متجاهری هزار و 800 نفر هستند، افزود: کل زندانیان استان 10 هزار و 448 نفر هستند که 6 هزار نفر معادل 60 درصد آنها مربوط به جرائم مواد مخدر است.

انارکی محمدی با بیان اینکه در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر در استان کرمان توفیقات خیلی خوبی داشته ایم، گفت: در سه ماهه اول سال جاری با 27 تن کشفیات 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما در 5 ماهه روند کشفیات سیر صعودی داشته و با 58 تن کشف انواع مواد مخدر 27 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.

افزایش کشفیات شیشه از 44 کیلوگرم در سال قبل به 902 کیلوگرم در سال جاری

وی شرح داد: موضوع نگران کننده، افزایش کشفیات شیشه از 44 کیلوگرم در سال قبل به 902 کیلوگرم در سال جاری است که افزایش 1900 درصدی را شاهد هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: در استان کرمان در حوزه فرهنگی و پیشگیری و اولویت ستاد کار می کنیم اما با توجه به تنوع جمعیتی و گستردگی استان باید بودجه این حوزه افزایش یابد و امیدواریم بودجه ستاد و دستگاه های دیگر کامل محقق شود زیرا در بخش فرهنگی مشکل داریم.

انارکی محمدی در سرانجام با اشاره به تعداد مراکز دولتی و خصوصی درمان اعتیاد در استان کرمان اعلام کرد: 73 هزار و 390 نفر در این مراکز در حال درمان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 291

به "افزایش میزان شیوع اعتیاد در کرمان نسبت به میانگین کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش میزان شیوع اعتیاد در کرمان نسبت به میانگین کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید