اقدامات کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در دوران کرونا، تدوین 3 طرح برای توسعه بازار گردشگری

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی ضمن تشریح اقدامات اجرا شده در سازمان متبوعش برای دوران کرونا از تدوین سه طرح توسعه بازار گردشگری در راستای تحریک بازار به سمت استفاده از تأسیسات رسمی گردشگری اطلاع داد.

اقدامات کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در دوران کرونا، تدوین 3 طرح برای توسعه بازار گردشگری

حسین اربابی مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در گفت وگو با خبرنگار مجله گوگل ایرانی اعلام کرد: به شدت به دنبال توسعه و افزایش ناوگان امدادخودرو و تسهیل استفاده مردم از این امکانات هستیم. به همین دلیل کارت های طلایی، نقره ای، برنز و الماس یکساله صادر کردیم که هر کدام خدمات مختلفی را با شرایط و قیمت مناسبی ارائه می دهند.

بهینه کردن ناوگان امداد خودرو در دوران کرونا

او با اشاره به اینکه امدادخودرو به عنوان عظیم ترین ناوگان امدادی کشور در 24 ساعت شبانه روز در حال خدمات رسانی است، اضافه کرد: ما با شیوع بیماری کووید 19 که منجر به تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی و استفاده بیشتر مردم از اتومبیل های شخصی شد، خدمت رسانی امدادخودرو را بیشتر و بهینه کردیم. به جرأت می توان گفت که در تمامی نقاط کشور این خدمات در اسرع وقت ارائه داده شد.

برقراری نشاط اجتماعی و سلامت روان با برگزاری رالی تورها

مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی درباره برگزاری مسابقات رالی با توجه به شرایط کنونی عنوان نمود: ما در این مدت تمام سعی خود را برای قانع کردن فضای حاکم بر ستاد کرونا به کار گرفتیم که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با کمترین خطر از فضای جهانگردی حاکم بر رالی تور استفاده نمایند و یک رالی موتور هم در اواخر خردادماه برگزار کردیم. چنین اقداماتی می تواند به برگرداندن نشاط اجتماعی و سلامت روان مردم یاری کند.

او با تأکید بر اینکه در کنار سلامت جسم، روان نیز اهمیت ویژه ای دارد، اضافه کرد: باید در حوزه جهانگردی با کرونا کنار بیاییم و فعالیت حوزه هایی که خطری برای سلامت مردم ندارد را از سر بگیریم.

برنامه ریزی برای برگزاری رالی با 200 شرکت نماینده

اربابی یکی از حوزه هایی که در این شرایط نشاط اجتماعی و سلامت روح را تأمین نموده و به صورت انفرادی انجام می گردد را رالی تور عنوان نمود و گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری یک مسابقه رالی با 200 اتومبیل انجام دادیم و آمادگی لازم را در این خصوص داریم. منتظریم که این فضای پرالتهاب آرام بگیرد و شرایط مساعد برای برگزاری فراهم گردد.

او شروع رالی های بین المللی را وابسته به متغیرهای فراوانی دانست و گفت: این موارد از عهده ما خارج است و باید ببینیم که شرایط چگونه خواهد شد؛ البته دکتر مونسان در فکر به کارگیری تمهیداتی برای ورود جهانگرد خارجی است.

صدور اسناد بین المللی بدون مراجعه و در کمترین زمان

مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در ارتباط با صدور اسناد بین المللی اعلام کرد: این تصور به اشتباه وجود دارد که برای صدور این مدارک احتیاج به بازگشایی مرزها است. در این مدت با تسهیلات مختلفی که فراهم شد در کم ترین زمان و بدون مراجعه حضوری صدور سند مالکیت، گواهینامه و اسنادی که امکان صادر شدن آن ها وجود داشت، به وسیله سایت کانون صورت گرفت.

مراحل پایانی استقرار هتل های کپسولی در فرودگاه ها

او بهترین اقدام اجرا شده در حوزه جهانگردی را در این دوران، رونمایی از هتل کپسولی ها دانست و اضافه کرد: در اماکن مختلف و اکوکمپ ها در حال آنالیز زیرساخت ها و شناسایی فضاهایی هستیم که امکان مستقر کردن این هتل های کپسولی وجود داشته باشد. استقرار در فرودگاه ها مراحل پایانی را پشت سر می گذارد و در حال حاضر پیگیر مستقر کردن این هتل ها در بیمارستان ها هستیم.

نمونه های داخلی هتل های کپسولی مورد قبول نیست

اربابی در مورد پیشرفت بومی سازی هتل های کپسولی عنوان نمود: واقعیت این است که نمونه هایی توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شده است، اما این نمونه ها با آنچه که ما ارائه کردیم و مدنظرمان است تفاوت های فاحشی دارد. درخواست نموده ایم که این ایرادات را اصلاح نمایند تا نهایتاً به فراوری داخلی دست پیدا کنیم.

او عدم احساس احتیاج در بازار را دلیل ناتوانی متخصصان در فراوری این نمونه ها دانست و اضافه کرد: ما بازار هدف را شناسایی کردیم و از کسانی که توانایی ساخت دارند استقبال می کنیم. امیدواریم که هر چه زودتر متخصصان داخلی یک نمونه مقبول ارائه دهند.

امکان واردات هتل های کپسولی وجود دارد؟

مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی درباره امکان واردات هتل های کپسولی، گفت: این مدل از هتل ها احتیاج بازار ایران است که باید عملیاتی گردد و بخش خصوصی برای آن اهتمام دارد. در صورتی که فراوری داخلی صورت بگیرد مسلماً اولویت با متخصصان داخلی است؛ اما پایلوت های داخلی کاملاً یک کار ذهنی بدون در نظر دریافت فضا و شرایط مسافر ساخته شده اند.

او در مورد قیمت تمام شده هتل های کپسولی گفت: قیمت ها 30 تا 100 میلیون تومان برآورد شده که البته بستگی به آپشن ها و خدمات متفاوت دارد.

اجرای طرح هایی برای تحریک بازار به سمت تأسیسات جهانگردی

او به برنامه ریزی و آماده شدن سه طرح برای توسعه بازار جهانگردی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: بر خلاف همواره که به فکر توسعه زیرساخت ها بودیم، در کوشش برای تحریک بازار به سمت تأسیسات جهانگردی هستیم و در روزهای آینده درباره این طرح ها اطلاع رسانی کاملی خواهد شد. در وزارتخانه کوشش خوبی برای تشویق مردم به سمت استفاده از تأسیسات رسمی جهانگردی شکل گرفته که با اجرایی شدن این طرح ها، شاهد خروجی خوبی در این جهت خواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1097

به "اقدامات کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در دوران کرونا، تدوین 3 طرح برای توسعه بازار گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی در دوران کرونا، تدوین 3 طرح برای توسعه بازار گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید