گردش در تهران با ناهار فقط 25 تومان ، مذاکرات ایران با فرانسه برای خرید قطارهای سریع السیر، رتبه نخست گردشگران ایران در تایلند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران : مهم ترین سرتیترهای صفحه های مالی مطبوعات20 دی ماه در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:اخطار شدید دادستانی به دستفروشان سیگار

گردش در تهران با ناهار فقط 25 تومان ، مذاکرات ایران با فرانسه برای خرید قطارهای سریع السیر، رتبه نخست گردشگران ایران در تایلند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران تکرار اشتباهات محصول ندانستن ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است.

تازه ترین خبرها و تحلیل های اقتصادی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.در نیم قرن با اقتصاد ایران اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه آنالیز تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می گردد،در طول آنالیز تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم.روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این آنالیز نهاده شده است.

20 دی 1350؛ سرمایه گذاری 43 کمپانی عظیم آمریکایی در ایران

اردیبهشت سال گذشته گروهی از برجسته ترین سرمایه گذاران آمریکایی به تهران آمدند تا در خصوص سرمایه گذاری در ایران مطالعاتی انجام بدهند. به دنبال این مطالعات بخش خصوصی آمریکا داوطلب سرمایه گذاری های سنگین در ایران شد و مذاکرات مقدماتی خود را با مقامات ایرانی شروع کرد.

امشب کنفرانس سرمایه گذاران آمریکا در هتل والدورف آستوریا در یک ضیافت شام مجلل افتتاح خواهد شد.

علی باستانی فرستاده روزنامه اطلاعات که همراه با هیات 4 نفری وزرا و گروه کارشناسان اقتصادی ایران رهسپار نیویورک شده است.

براساس این گزارش 43 تن از عظیم ترین شخصیت های صنعتی و معدنی و اقتصادی آمریکا در نیویورک گرد آمده اند. چهره های شناخته شده این افراد در ایران که شهرت بین المللی نیز دارد، یکی راکفلر رئیس هیات مدیره چیس مانهاتان بانک است که نقش این خانواده در نفت نیز عالم گیر می باشد. مدیر کمپانی هواپیمایی پان آمریکن یکی دیگر از شخصیت هایی است که ما در رشته های فرعی کار وی که ازجمله هتل داری است، اخیرا با هتل اینترکنتینانتال آن نیز آشنا شدیم.

لیلین تال یکی دیگر از چهره های معروف و آشنا در ایران است. وی در خوزستان اولین تحقیقات اقتصادی را به عمل آورد و طرح های کشت و صنعت و سدها به خصوص سد محمدرضا شاه پهلوی در دز و شبکه آبیاری را مطالعه و توصیه کرد.

گردش در تهران با ناهار فقط 25 تومان

سازمان جلب سیاحان، پانزده برنامه بازدید از قسمت های جالب پایتخت را به صورت تورهای متعدد برای تهرانی ها و اهالی شهرهای مختلف تدارک دیده است تا با هدایت علاقه مندان و با هزینه مناسب، امکان بازدید مردم را از مراکز دیدنی تهران فراهم آورد.

در اجرای این برنامه دومین تور از رشته تورهای 15گانه سازمان جلب سیاحان تهران در این هفته شروع شد و گروهی از مردم تهران از کاخ گلستان، یکی از کارخانه های مواد غذایی، موزه جواهرات سلطنتی، یک کارخانه اتومبیل سازی و نیز از مجلس شورای ملی و تالار آئینه دیدن کردند و غروب را در یکی از باشگاه های تهران به سر آوردند. هزینه استفاده از این تور 250 ریال است که شامل ناهار نیز می باشد.

48 هزار اتومبیل به ارزش 16.5 میلیارد ریال به فروش رسید

اتومبیل ساخت و مونتاژ ایران، بیش از 89 درصد کل ارزش اتومبیل های فروخته شده را نشان می دهد.سال گذشته 48 هزار و 631 اتومبیل به ارزش 16.5 میلیارد ریال به فروش رسید. این ارقام در مقایسه با فروش اتومبیل در سال 48 از نظر تعداد 12.8 درصد و از لحاظ ارزش 6 درصد افزایش نشان می دهد. اتومبیل های سواری فروش رفته در سال گذشته، قسمت عمده، کل فروش را نشان می دهد.

انواع اتومبیل های فروخته شده در سال گذشته به تفکیک بدین توضیح است:

اتومبیل سواری 28 هزار و 271 دستگاه، اتومبیل 1357 دستگاه، مینی بوس 2640 دستگاه، کامیون و تانکر 3235 دستگاه، جیپ و استیشن 3249 دستگاه، وانت 2539 دستگاه و بارکش کوچک 7340 دستگاه.

بعد از اتومبیل های ساخت داخل، به ترتیب اتومبیل های ژاپن و آلمان از لحاظ فروش مقام های بعدی را دارند.

اعلام انگیزه اعزام کارشناسان نفتی ایران به لیبی

مهندس غرضی، وزیر نفت در خاتمه جلسه هیات دولت، انگیزه اعزام کارشناسان عالیرتبه وزارت نفت به کشور برادر لیبی را بیان داشت.

وی در ابتدای این مصاحبه اظهار کرد: ما امکانات فراوانی از لحاظ نیروی انسانی متخصصین و متعهد در اختیار داریم و می توانیم با اعزام برادران مجرب وزارت نفت به لیبی امور اقتصادی و فنی این کشور را همچنان فعال نگه داریم.

غرضی ادامه داد: کادر فنی موجود در وزارت نفت قادر است وسایلی را که یک دلال آمریکایی با مخارج گزاف می فروخت، اینک با بهای به مراتب کمتری تهیه نماید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت تعداد قابل ملاحظه ای متخصص ارزنده بازنشسته دارد که می تواند به کشورهای دوست اعزام دارد، گفت: متخصصانی که راهی لیبی بودند، اظهار می داشتند ما به لیبی می رویم و به آنها می گوییم که به جای کارشناسان آمریکایی که در آنجا حقوق می گرفتند و هیچ گونه آموزشی و قدرت فنی را در میان مردم لیبی رواج و توسعه ندادند، ما حاضریم تجربه ها و تخصص هایی که 90 سال است ملت ایران در زیر فشارهای اروپایی ، آمریکایی پیدا نموده اند، آموزش دهیم تا آن ملت هم برای خودش اقتدار فنی پیدا کند و به دیگران باج ندهد.

اخطار شدید دادستانی به دستفروشان سیگار

دادستانی ویژه امور صنفی تهران با صدور اطلاعیه ای به فروشندگان سیگار در حاشیه خیابان ها شدیدا اخطار کرد و به آنان تا روز آدینه مهلت داد.

متن اطلاعیه به توضیح زیر است:

بدینوسیله به کلیه سیگارفروشان دوره گرد و دستفروش که یکی از عوامل مهم بالا رفتن قیمت سیگار می باشند، اخطار می گردد از تاریخ 25/10/60 کلیه سیگارهایی که در بازار آزاد وجود دارد، جمع آوری و ضبط خواهد شد و متخلفین شدیدا تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

در ضمن عاملین سیگار که سهمیه خود را به این گونه افراد بفروشند، سهمیه آنان قطع و تبعید خواهند شد. دادستانی ویژه امور صنفی تهران همچنین طی اطلاعیه ای گفت: به کلیه اصنافی که پوشاک و پارچه های بدون مجوز و قاچاق را به مردم عرضه می نمایند، اخطار می گردد که از تاریخ 30/10/60 اینگونه اجناس از طریق ماموران جمع آوری و ضبط خواهد شد و متخلفین جهت مشخص کیفر به دادگاه معرفی خواهند شد.

20 دی 1380؛ ترکمنستان 8 میلیارد مترمکعب گاز به ایران صادر می نماید

رئیس جمهوری ترکمنستان گفت: ایران در امسال میلادی درخواست خرید گاز ترکمنستان به میزان هشت میلیارد مترمکعب را دارد.

نیازاف اظهار کرد: ترکمنستان و ایران دارای قرارداد 25 ساله خرید و فروش گاز هستند و پارسال پنج تا شش میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان به این کشور صادر شد.

مطبوعات ترکمنستان میزان صادرات گاز ترکمنستان به ایران را ظرف 10 ماه اول سال گذشته میلادی را حدود 3.5 میلیارد مترمکعب اعلام نموده بود.

نیازاف گفت: خطوط لوله گاز بین دو کشور (کرپچه به کردکوی) سالانه تا 12 میلیارد ظرفیت دارد.

خطوط لوله گاز ترکمنستان و ایران که به طول 195 کیلومتر در سال 1376 با حضور روسای جمهوری دو کشور مورد بهره برداری نهاده شد، اولین طرح ترکمنستان پس از استقلال این کشور برای صدور گاز خود به جهان خارج بود.

کاهش بدهی خارجی ایران

محسن نوربخش، رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با هانس آیشل وزیر دارایی آلمان ایجاد صندوق ذخیره ارزی را یکی از گام های دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص اصلاح سیاست های اقتصادی و برقراری انضباط اقتصادی مطرح کرد.

وی صدور مجوز فعالیت به بانک های خصوصی در کشور را که از آزادی عمل کامل برخوردار هستند، یکی از سیاست های اصلاح بخش پولی در ایران برشمرد. رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بودجه سال 1381 جمهوری اسلامی ایران تک نرخی کردن ارز مورد توجه نهاده شده است. زیرا از نظر شرایط اقتصادی در بهترین شرایط برای رسیدن به این هدف قرار داریم.

نوربخش همچنین با اعلام اینکه کل بدهی های کشور در حال کمتر از 3/7 میلیارد دلار است، اضافه کرد: ذخایر ارزی ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی در این دیدار خواهان گسترش فعالیت مشترک شرکت های بخش خصوصی ایران و آلمان و حمایت مقام های اقتصادی آلمان از این فعالیت ها به ویژه افزایش سقف پوشش های بیمه ای شد.

مذاکرات ایران با فرانسه برای خرید قطارهای سریع السیر

جمهوری اسلامی ایران برای خرید قطارهای تندرو با کمپانی های فرانسوی وارد مذاکره شد.قطارهای موسوم به ت، ژ، و قادرند با سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند و در صورت اصلاح خطوط راه آهن کشور و به کارگیری این قطارها، تحولی در عرصه حمل و نقل کشور ایجاد می گردد. ایران براساس یک قرارداد که 3 سال پیش با شرکت های فرانسوی منعقد کرد، 100 دستگاه لکوموتیو جدید از این کشور می خرد که 20 دستگاه از لکوموتیوهای مذکور اوایل سال آینده وارد ایران می گردد.

20 دی 1390؛ رتبه نخست جهانگردان ایران در تایلند

براساس گزار ش های جهانی، جهانگردان ایرانی که رتبه نخست جهانگردان جهان در تایلند و رتبه چهارم جهانگردان جهان را در ترکیه دارند، سالانه درآمدی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار نصیب این کشورها می نمایند.

طبق گزارش های جهانی منتشرشده درباره آمار جهانگرد ایرانی در دیگر کشورها عمده ترین مقاصد جهانگردی ایرانیان کشورهای تایلند، ترکیه و امارات هستند.

ایران رتبه چهارم ورود جهانگرد به ترکیه را دارا است که درآمد حاصل از این جهانگردان ایرانی برای ترکیه در سال 2011 رقمی معادل یک میلیارد دلار اعلام شده است.تایلند که جهانگردان ایرانی مقام نخست آمار جهانگرد های ورودی به این کشور را دارند، در سال 2010 طبقه آخرین آمارهای منتشرشده 160 هزار ایرانی را جذب نموده است که درآمد حاصل از آن در سال 2010 رقمی بیش از 200 میلیون دلار برآورد شده است.

تعویق آنالیز بودجه 91 تا سال 91

نایب رئیس اول مجلس گفت که بودجه 91 قطعا سال 91 در مجلس آنالیز می گردد.محمدرضا باهنر در حالی روز گذشته خبر آنالیز بودجه 91 را در سال آینده داد که مطابق قانون، دولت یک ماه در ارائه لایحه بودجه به مجلس تاخیر دارد و این تاخیر از نظر باهنر غیرقانونی و تخلف است: او همچنین در جمع خبرنگاران گفت که مجلس چاره ای جز تصویب بودجه چند دوازدهم ندارد و مقصر هم خود دولت است.

باهنر توضیح داد: به نظر می رسد باید به سراغ تصویب بودجه چند دوازدهم برویم و از این طریق به دولت اجازه هزینه در سال آینده را بدهیم.

وی یادآور شد: در 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در سال های 89 و 90 لایحه بودجه با این اندازه تاخیر تقدیم مجلس شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1342

به "گردش در تهران با ناهار فقط 25 تومان ، مذاکرات ایران با فرانسه برای خرید قطارهای سریع السیر، رتبه نخست گردشگران ایران در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در تهران با ناهار فقط 25 تومان ، مذاکرات ایران با فرانسه برای خرید قطارهای سریع السیر، رتبه نخست گردشگران ایران در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید