اقدام کانادا در توقیف دارایی های ایران به هیچ وجه قانونی نیست

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، سید علیرضا آوایی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت و تصمیم کشورمان در قبال توقیف اموال و دارایی های ایران در کانادا، گفت: در حال حاضر از اقدام مشخصی که تا کنون صورت گرفته باشد، اطلاع ندارم. اما آن مقدار که امکان داشته و ضوابط بین الملل اجازه دهد، مقابله به مثل خواهیم کرد.

اقدام کانادا در توقیف دارایی های ایران به هیچ وجه قانونی نیست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه و وزارت دادگستری به هیچ وجه این رفتار دولت کانادا را قانونی ندانسته و توقیف اموال و دارایی های ایران را مغایر با حقوق قضایی می داند، متذکر شد: رئیس قوه قضائیه یعنی هم قوه و هم دولت این کار را قانونی نمی داند و استدلال های آن نیز آنالیز شده است و ما حتماً آنقدر که امکان داشته و ضوابط قانونی و بین الملل اجازه می دهد مقابله به مثل خواهیم کرد.

آوایی اضافه نمود: قوه قضائیه و دولت از زمانی که این خبر را متوجه شدند، مشغول آنالیز هستند و کار بین المللی کردن قواعد خاص خود را دارد و باید طبق آن پیش برویم.

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگاران در مورد روند استرداد زندانیان و مجرمین ایرانی از کشورهای دیگر، گفت: طی سال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی در آسیای میانه به کشور برگشت داده شده اند.

آوایی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال بالا بردن تعاملات بین ایران و سایر کشورها بخصوص کشورهای آسیای میانه در زمینه استرداد مجرمان و زندانیان هستیم، اضافه نمود: این همکاری های ما در سطوح بین المللی در حال گسترش است و کوشش داریم که هر تعداد از زندانیان را که می توانیم منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه با تعداد قابل توجهی از کشورهای دنیا معاضدت داریم، ادامه داد: موافقت نامه استرداد محکومان، استرداد مجرمین و انتقال محکومین با بسیاری از کشورهای دنیا داریم.

وزیر دادگستری بیشتر تعداد زندانیان ایرانی را در زندان های کشور ترکیه گفت و گفت: پراکندگی زندانیان ایرانی در کشورهای دنیا متفاوت استان و بعضی از کشورها ممکن است چند زندانی از ایران داشته باشند و بعضی از کشورها مثل ترکیه هم وجود دارد که تعداد زندانیان ما در آنجا بیشتر است.

آوایی با اشاره به اینکه علت دستگیری زندانیان ایران در کشورهای مختلف متفاوت است، اضافه نمود: این زندانیان اغلب در دو بخش مواد مخدر و ورود غیرمجاز است و در این زمینه معاونت بین الملل قوه وارد عمل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 475

به "اقدام کانادا در توقیف دارایی های ایران به هیچ وجه قانونی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام کانادا در توقیف دارایی های ایران به هیچ وجه قانونی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید