اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سرمایه گذاری اپل در زمینه خودروهای الکتریکی ابعاد تازه ای به خود گرفته و این غول فناوری میخواهد با همکاری استارت آپ کانو پلتفرم خودروی الکتریکی خود را توسعه دهد.

اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد

منابع مطلع گزارش داده اند که اپل در اوایل سال 2020 میلادی، علاقه زیادی به استارت آپ های خودروهای الکتریکی (EV) نشان داده است. این خبر پس از آن منتشر می گردد که در هفته گذشته اعلام شد اپل برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی با هیوندای همکاری خواهد نمود تا نخستین خودروی خود را که طبق حدس ها فعلا با نام تایتان (Titan) یا خودروی اپل (Apple Car) شناخته می گردد، فراوری کند.

اپل جلساتی با استارت آپ کانو (Canoo) برگزار نموده تا درباره پلتفرم اسکیت بورد اخیر این شرکت برای خودروهای الکتریکی که در همه وسایل نقلیه آن استفاده خواهد شد، مذاکره کند. این وسایل نقلیه کانو از ون های اشتراکی تا خودروهای سدان و کامیون های حمل مواد غذایی را شامل می گردد. یکی دیگر از محورهای این نشست ها با اپل، احتمال سرمایه گذاری یا خرید این شرکت توسط اپل بوده است. اگرچه کانو هنوز یک وسیله تجاری مناسب برای فروش ندارد، اما فناوری های معرفی شده توسط آن، برای جلب توجه سران اپل بیش از اندازه کافی بوده است.

پلتفرم کانو متفاوت از برنامه های توسعه یافته دیگر استارت آپ ها و خودروسازان بزرگتر است؛ زیرا بیشتر مجموعه الکترونیک خودرو را در خود ادغام و امکان انعطاف پذیری بیشتر در طراحی کابین را فراهم می نماید. این بستر الکتریکی همچنین از فناوری راهنمایی الکتریکی (Steer-by-Wire) برخوردار است که انعطاف پذیری طراحی را حتی بیشتر می نماید اما هنوز به طور گسترده در صنعت پذیرفته نشده است.

  • با تغییر رویکرد تسلا پلتفرم خودروهای الکتریکی دگرگون می گردد

این طور که گفته شده، اپل بیشتر به پلتفرم اسکیت بورد کانو برای خودروی الکتریکی خود علاقه نشان داده اما کانو سرمایه گذاری اپل را در این شرکت ترجیح می دهد. با توجه به اینکه کانو سال 2020 میلادی را تنها با 29 میلیون دلار سرمایه در بانک شروع کرد، و به ویژه با از دست دادن 182.3 میلیون دلار در سال گذشته که برای تهیه نمونه اولیه کانو هزینه شد، جای تعجب نیست که این استارت آپ به شدت به نقدینگی احتیاج دارد. نکته جالب توجه آن است که سال گذشته هیوندای هم از سرمایه گذاری 87 میلیارد دلاری در این استارت آپ مستقر در لس آنجلس طی سال های آینده خبر داده بود.

هم اکنون گفت وگوهای این استارت آپ با اپل به خاتمه رسیده است و کانو آن را علنی نموده است. اگرچه تونی آکیلا (Tony Aquila) رییس اجرایی کانو در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت تا زمانی که صلاح نداند، به صراحت درباره مباحث استراتژیک، روابط تجاری و همکاری با اپل اظهار نظر نمی نماید. و این طور که پیداست فعلا جزئیات بیشتری از این همکاری ارائه نخواهد شد.

انتشار خبر این گفت وگوها یک سال پس از شروع آن، می تواند نشان دهنده این باشد که کوشش اپل برای ساخت خودروی خود تا کنون پیشرفت زیادی داشته است و این شرکت به طور جدی پروژه تایتان را دنبال می نماید؛ موضوعی که شایعه های مربوط به ساخت نمونه اولیه در سال 2022 میلادی را تقویت می نماید.

عکس کاور: طرح گرافیکی پلتفرم خودروهای الکتریکی کانو

Credit: Canoo

منابع: The Verge, Auto Evolution, Forbes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1403

به "اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید