ایده های طراحی فضای پشت تخت خواب

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اتاق خواب ها راحت ترین و دنج ترین اتاق هایی هستند که ما در خانه داریم, به همین دلیل است که برای ایجاد حسی سرشار از آرامش دکوراسیون آنها را به بهترین شکل طراحی می کنیم. بیشترین دغدغه طراحان در طراحی اتاق خواب, تخت خواب است زیرا این المان باید از بهترین و باکیفیت ترین متریال ساخته گردد تا بتواند آسایش و راحتی را برای ما به ارمغان آورد. تخت خواب های امروزی اصولاً دارای تاج هستند که خود نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق ایفا می نمایند. طراحی فضای بالای تخت خواب نه تنها به زیباتر شدن اتاق خواب یاری می نماید بلکه از نظر کاربردی و عملی ارزش بسیاری دارد. با خلق ایده های نو امروزه از این فضا استفاده های متعدد می گردد, به عنوان مثال به عنوان قفسه کتاب و مکانی برای ذخیره و نگهداری اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد.

ایده های طراحی فضای پشت تخت خواب

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

انجام اینکار بسیار آسان است و تنها به ایده پردازی برای خلق یک شاهکار احتیاج دارد. طراحی قفسه هایی که در این قسمت تعبیه می شوند ایده بسیار مناسبی برای پرهیز از هرج و مرج در اتاق و قرار دادن یک قفسه کتاب در کنار دیوار می باشد. وقتی به راحتی می توان فضای بالای تخت خواب را بهینه سازی نمود و به منظور اهداف خاص از آنها استفاده کرد احتیاجی به قرار دادن یک قفسه اضافی در کنار دیوار که فضای زیادی اشغال می نماید نمی باشد. اجرای این طرح جلوه ای بسیار زیبا در اتاق خواب ایجاد می نماید و شما می توانید تمام کتاب ها و آنچه را که می خواهید در قفسه های زیبای بالای تخت قرار دهید.

قفسه های از پیش ساخته شده و قفسه هایی که بر اساس ایده های خلاقانه شما ساخته می شوند بهترین ایده برای طراحی اتاق خواب محسوب می شوند. این قفسه ها چه کوچک باشند و چه بزرگ, فضای اتاق را به طور کلی دگرگون می نمایند. در بازار انواع مختلفی از قفسه های پیش ساخته با تنوعی از رنگ, سایز و پارچه ارائه می شوند اما اینکه شما بتوانید نمونه ای را انتخاب کنید که با تخت خواب شما همخوانی داشته باشد امری چالش برانگیز است, اما در هر صورت شما می توانید راهی برای عملی نمودن تخیلات خود و ایجاد یک اثر یونیک پیدا کنید.

چگونه فضای پشت تخت خواب که به صورت قفسه کتاب طراحی شده برای شما سودمند خواهد بود؟ ما همواره برای مرتب نمودن مجموعه کتاب ها, عکس های خانوادگی و به یاد ماندنی و قرار دادن اشیاء به فضای کافی احتیاج داریم. این المان ها را باید به نحوی قرار دهیم که به راحتی بتوان در صورت احتیاج به آنها دسترسی یافت.هیچ قانونی برای طراحی فضای پشت تخت خواب وجود ندارد. این بخش از اتاق خواب را می توان با کاغذ دیواری, پنجره بزرگ, پانل های چوبی روستیک و آینه زیباتر کرد. برای خلق هر نوع ایده آزادی عمل دارید, بنابراین هیچ محدودیتی در اجرای طرح های مختلف در این قسمت وجود ندارد.

همانطور که قبلاً به آن پرداخته شد, تاج تخت در انواع و سایزهای متنوع وجود دارد و از متریال های مختلف ساخته می شود. اگر به سایت های مختلف دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازید علاوه بر مدل های تاج با ایده های خلاقانه طراحی فضای پشت تخت خواب آشنا خواهید شد. طرح های بسیاری در این زمینه توسط طراحان ارائه شده است که می توانید از بین آنها طرح های مورد علاقه را انتخاب نمائید. به منظور انتخاب بهترین گزینه, مناسب ترین طرح ها و مدل هایی که توسط طراحان مختلف پیشنهاد شده اند در این نوشته از ما به شما معرفی می شوند که امیدواریم احتیاج شما را رفع سازند.

مهمترین نکته ای که در خصوص طراحی فضای پشت تخت خواب وجود دارد این است که با صرف کمی وقت و هزینه می توان آن را به بهترین شکل طراحی کرد. حتی شما می توانید با متریال های بازیافتی نظیر فریم های قدیمی درب و پنجره, قطعات اضافه از کفپوش منزل, چوب های بامبو و تخته های چوب نسبت به طراحی و ساخت فضای بالای تخت اقدام کنید. اگر ایده شما این است که می خواهید یک طرح معاصر اجرا کنید توصیه می شود از تخته لایه های قدیمی بهره ببرید زیرا نمای روستیک و سطح زبر آنها از بین رفته است. برای ایجاد تفاوت در دکوراسیون اتاق به جای آنکه از یک قطعه اصلی و بزرگ بهره ببرید می توانید طراحی فضای بالای تخت را با قطعات جدا از هم اجرا نمائید.

طراحی فضای پشت تخت خواب در تصویر زیر چگونه است؟ از فضاهای دنج برای ایجاد یک طرح مناسب بهره ببرید و قفسه های درب دار یا بدون درب را برای قرار دادن اشیاء ترکیب نموده و دکوری ایده آل خلق کنید. فضایی که در پشت تخت خواب طراحی می شود باید با رنگ های خنثی رنگ آمیزی شود, از این روی فضای پشت تخت خواب باید بسیار تاثیرگذار باشد و سایر المان های موجود در اتاق از زیبایی و جذابیت آن نکاهند. در اتاق خواب هایی که با طرح کلاسیک طراحی می شوند بهتر است از تاج های ساده برای بالای تخت استفاده شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید سادگی فضای بالای تخت زیبایی اتاق خواب را دوچندان نموده, در صورتی که استفاده از قفسه کتاب یا قفسه معمولی برای قرار دادن اشیاء در پشت تخت خواب فضای کلاسیک را بر هم می زند. استفاده از تاج تخت های ساده برای اتاق خواب کودک و میهمان ایده ای مناسب در نظر گرفته می شود.

طراحی فضای بالای تخت خواب به شیوه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید ایده بسیار جالبی است. فضای یک تکه پشت سر تخت خواب نمایی بسیار زیبا در دکوراسیون اتاق ایجاد می نماید. با توجه به پالت رنگی به کار رفته در طراحی اتاق خواب نسبت به انتخاب رنگ این قسمت اقدام کنید و ظاهر ساده آن را با میزهای پاتختی و آباژور مزین نمائید.

اگر می خواهید خانه خود را به سبک معاصر طراحی کنید و مبلمان مناسب و معاصر در آن بچینید, متریالی که در طراحی فضای بالای تخت خواب مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید با سرویس مبلمان و خواب همخوانی داشته باشد. در دکوراسیون خانه های معاصر از فضای پشت تخت خواب برای نمایش آثار هنری و عکس های خانوادگی استفاده می شود. وقتی تصاویر مورد نظر را انتخاب کردید از آنها برای تزئین چیدمان کتاب های موجود در قفسه ها بهره ببرید.

برای پرهیز از ایجاد نمای پیچیده می توانید از قفسه های دیواری شناور برای طراحی فضای بالای تخت خواب استفاده نموده و آنها را با قاب عکس و آثار هنری تزئین کنید. این روش طراحی برای اتاق های کوچک و تاریک پیشنهاد می شود زیرا این قفسه ها باعث می شوند فضا بزرگتر و روشن تر به نظر بیاید. قفسه های شناور با پیچ به دیوار محکم می شوند اما برای حصول اطمینان و امنیت بیشتر بهتر است از قرار دادن اشیاء سنگین بر روی آنها خودداری کرد. قفسه های دیواری راحت ترین روش طراحی فضای بالای تخت خواب محسوب می شوند.

به جای انتخاب یک قفسه کتاب ساده کمی خلاق باشید و از فضای پشت تخت خواب برای نمایش شخصیت و سبک های مورد علاقه خود بهره ببرید. علاوه بر آن می توانید سبک های مختلف را با هم ترکیب نموده و یک گالری زیبا و خلاقانه ایجاد نمائید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اشیاء مختلفی در قفسه پشت تخت خواب قرار داده شده اند که هر کدام نماد سلیقه شخصی صاحب خانه است و شخصیت و روحیات او را برملا می سازد.

فضای کوچک و محدود همواره خالی از لطف نیست. در طراحی آپارتمان های کوچک سعی می شود تا حد امکان راحتی و آسایش برای افراد خانواده فراهم شود. در این خانه ها فضاهای مختلف از یکدیگر تفکیک می شوند, به طور مثال با استفاده از تاج تخت می توان تخت خواب را از سایر قسمت های منزل جدا کرد. این تاج زیبا و ساده علاوه بر اینکه به عنوان یک جدانماینده کارایی دارد از فضای روی آن نیز می توان برای قرار دادن کتاب و اشیاء مورد احتیاج نیز استفاده نمود.

صاحب خانه های خلاق و باهوش از پارچه ها و رنگ ها در طراحی دکوراسیون خانه خود استفاده می نمایند. آنها پارچه های مختلف را با هم ترکیب نموده و یک فضای بسیار زیبا در پشت تخت خواب طراحی می نمایند. آنها به جای آنکه آثار هنری را در این قسمت قرار دهند, خود یک اثر هنری بی نظیر خلق می نمایند. این طرح فوق العاده بدون توجه به سبک و روشی که در استفاده از آن به کار رفته توجه افراد را به خود جلب می نماید. انتخاب یک قفسه کتاب برای اتاق خواب یکی از هیجان انگیزترین قسمت انتخاب وسایل اتاق خواب است, زیرا شما دقیقاً می دانید به دنبال چه هستید. تنها چیزی که برای خرید قفسه کتاب باید بدانید آگاهی از رنگ, اندازه و متریالی است که با دکور اتاق شما همخوانی داشته باشد و آن را زیباتر و جذاب تر نشان دهد. خوشبختانه در بازار تنوعی از طرح و رنگ برای قفسه کتاب وجود دارد و شما می توانید به راحتی مدلی را که می پسندید انتخاب نمائید. پروسه انتخاب این المان ممکن است به زمان و کمی تحقیق احتیاج داشته باشد اما در نهایت شما به مدل ایده آل خود دست خواهید یافت.

قفسه های کتاب از تمام متریال های موجود نظیر فلز و چوب ساخته می شوند. رایج ترین متریالی که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد پلی وود است که ظاهری بسار زیبا دارد و از نظر قیمت نیز مقرون بصرفه است. این تخته چوب ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند و برای ساخت قفسه کتاب گزینه ای ایده آل محسوب می شوند. برای ساخت قفسه های مقاوم تر می توان از فلز (استیل ضد زنگ, آهن و …) و تکه های چوب درختان (گردو, افرا و بلوط) استفاده نمود. در نهایت نکته اصلی در طراحی و ساخت قفسه کتاب سبک طراحی اتاق خواب شما است. طبق طراحی داخلی اتاق خواب می توانید از متریال ارزان یا گران قیمت برای ساخت قفسه کتاب بهره ببرید.

وقتی در خصوص سایز و شکل کتاب تصمیم گیری می کنید ابعاد و فضای اتاق خواب را نیز در نظر بگیرید. شما باید یک تصویر واضح از جایی که می خواهید قفسه کتاب را قرار دهید در دست داشته باشید, این بدان معنی است که شما باید فضا را اندازه گیری کنید, سپس بهترین و مناسب ترین مکان را برای قرار دادن قفسه انتخاب کنید.

به جای چیدن کتاب ها به صورت سنتی و معمولی آنها را به صورت افقی و عمودی در قفسه ها قرار دهید. این مدل چیدمان نمایی کاملاً متفاوت ایجاد می نماید و دکوراسیون اتاق شما را خاص تر نشان می دهد. چیدمان ترکیبی کتاب ها یک روش بسیار جالب است که در سبک های معاصر دیده می شود. وقتی یک قفسه کتاب مناسب برای خانه خود انتخاب می کنید علاوه بر سبکی که مد نظر شماست باید عملکرد و فضای ذخیره سازی آن را نیز مورد ارزیابی قرار دهید. مطمعن شوید قفسه ای که می خواهید خریداری کنید احتیاجهای شما را برآورده می نماید و با دکوراسیون اتاق نیز همخوانی دارد. یک قفسه کتاب ایده آل از نظر سبک طراحی چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید و افرادی که از اتاق شما بازدید می نمایند را تحت تاثیر قرار می دهد.

طراحی فضای پشت تخت خواب به صورت قفسه کتاب یکی از روش های ذخیره سازی اشیاء و ایجاد فضایی زیبا در اتاق می باشد. این قفسه کتاب ها را می توان در اشکال, سایزها و رنگ های متفاوت طراحی کرد اما اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید خودتان آن را بسازید و با توجه به علایق شخصی خود آن را طراحی کنید. اگر قفسه کتاب در خانه دارید با کمی تغییر و تحول می توانید آن را برای فضای پشت تخت خواب به کار ببرید. این نکته گفتنی است که از قرار دادن کتاب, آثار هنری و اشیاء سنگین در قفسه ها خودداری کنید زیرا ممکن است با یک تکان سقوط نمایند. در کل می توانید یک طرح ایده آل و زیبا برای طراحی فضای پشت تخت خواب خود انتخاب کنید و طراحی دکوراسیون خانه خود را کاملاً متفاوت و خاص انجام دهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 570

به "ایده های طراحی فضای پشت تخت خواب" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایده های طراحی فضای پشت تخت خواب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی فضای پشت تخت خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید