بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از موزه آبگینه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از موزه آبگینه و سفالینه گفت: انگیزه حضور خانواده به همراه فرزندان برای بازدید از موزه باید با زبان و فهم بچگانه و اجرای برنامه های مفرح فراهم شود.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از موزه آبگینه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به قدمت چندهزارساله هنر سفال و شیشه گری در حوزه جغرافیایی تمدن ایران گفت: برای حفظ و ترویج این هنر چند هزارساله تعامل دوسویه موزه با مدارس و مراکز دانشگاهی بیش از گذشته مورد انتظار است.

جانفشان با اظهار اینکه، ارتقای جایگاه موزه در گروه ارتباط مستمر با مراکز علمی و دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی است اضافه کرد: تعداد بالای آثار آبگینه و سفال در دوره های مختلف تاریخی می توانند موزه آبگینه و سفالینه را به یک مرکز علمی پژوهشی برای اساتید و دانشجویان تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه، انجام کار با چرخ سفال و ساخت اجسام سفالی ضمن شکوفایی خلاقیت بچه ها می تواند موجب علاقه مندی به رشته های هنری شود اضافه کرد: بچه ها به عنوان آینده سازان این کشور با شناخت دقیق از آثار و اماکن ارزشمند تاریخی می توانند در حفاظت از این مواریث گرانبها و معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن کهن ایران به نسل های بعد نقش موثرتری داشته باشند.

جانفشان در انتها خاطر نشان کرد: از تمام ایده های علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی کشور که به رشد و ارتقای جایگاه موزه و هنر سفال و شیشه گری کشور کمک کنند استقبال می کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 241

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از موزه آبگینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از موزه آبگینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید