تور استرالیا: باغهای شهری استرالیا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، باغ استرالیایی در سال 2005 گشوده خواهد شد. طراحی این باغ به وسیله دو معمارمحوطه ساز، تیلر کولیتی و پل تامپسون ارائه شده است که در آن یک باغ شنی، یک باغ بزرگ خاطره انگیز با گیاهان پراکنده و آبگذر راک پول که نقش مهمی در فضای سبز استرالیا ایفاء می نماید؛ گنجانیده شده اند. باغ استرالیایی در باغهای سلطنتی بوتانیک واقع شده است و 45 دقیقه تا ملبورن فاصله دارد.

تور استرالیا: باغهای شهری استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

باغهای شهری استرالیا

باغ استرالیایی در سال 2005 گشوده خواهد شد. طراحی این باغ به وسیله دو معمارمحوطه ساز، تیلر کولیتی و پل تامپسون ارائه شده است که در آن یک باغ شنی، یک باغ بزرگ خاطره انگیز با گیاهان پراکنده و آبگذر راک پول که نقش مهمی در فضای سبز استرالیا ایفاء می کند؛ گنجانیده شده اند.

باغ استرالیایی در باغهای سلطنتی بوتانیک قرار گرفته است و 45 دقیقه تا ملبورن فاصله دارد.

مکان: در طی ساخت این باغ، 11 هکتار از اراضی بایر درون باغهای بوتانیک را که به وسیله ساکنین طبیعی یک منطقه حفاظت شده احاطه شده اند؛ کاملا تغییر خواهد داد. این باغ، زمینهای خشک اطراف یک معدن قدیمی را به صندلی زیبایی، تحصیل و کسب لذت بدل می کند.

طراحی محوطه: این طرح خلاقانه اولین نمونه از نوع خود در سراسر دنیا است. هدف از این طرح این است که نقش گیاگان استرالیا در ایجاد حس ملی و طبیعت این کشور برجسته تر و چشمگیرتر شود.

طراحی این باغ از گردهمایی عواملی چند از جمله فضا، نور و اندازه هوشمندانه ای از گیاهان و زمین بود طبیعی تشکیل شده است تا زمینه خلق شاهکاری از گیاگان استرالیایی فراهم آید.

در سال 1997، این طراحی جایزه برترین گلشن آرایی و جایزه نقشه اصلی محوطه سازی را از موسسه استرالیایی معماران محوطه ساز دریافت نمود. بعلاوه در سال 1998، جایزه نقشه اصلی محوطه سازی این موسسه را هم از آن خود کرد.

مرکز گردشگری: دو معمار طراح این پروژه بزرگ در حال طراحی یک مرکز گردشگری 1.5 میلیون دلاری برای باغ سلطنتی بوتانیک هستند.

این مرکز که در میان درختان بنا خواهد شد؛ هم تجربه خاطره انگیزی از بوته زار های استرالیا را تدارک می بیند و هم تجربه باغ استرالیایی پر از گیاهان گوناگون را.

یک ساختمان چوبی رنگ و رو رفته هم در این طرح در نظر گرفته شده است تا برای بازدید کنندگان فرصت تماشای باغ را از فراز درختان پدید آورد. این مکان، با جلوه گر ساختن دیدگاهی هوس انگیز از بوته زار و باغ پرگل و گیاه، به بیننده این اطمینان را می دهد که اکوسیستم موجود به خوبی تحت حفاظت و مراقبت می باشد.

مرکز گردشگری، بعلاوه دارای یک نمایشگاه، فروشگاه، یک رستوران در فضای باز و فضای بسته و یک ورودی به باغ خواهد بود که بازدید کنندگان را به سفری پر هیجان و خاطره انگیز به درون باغ استرالیایی فرا می خواند.

مرکز گردشگری در سال 2005 و همزمان با باغ شنی، آبگذر راک پول، باغهای نمایشی و بیشه اکالیپتوس افتتاح خواهد شد. کلیه این اماکن از اجزاء اصلی باغ استرالیایی می باشند.

محوطه طرح: باغ استرالیایی خصوصیات گیاهی قاره استرالیا را در یک جا جمع خواهد نمود و نمایشگاهی از باغهای متغییر، مجسمه های زیبا و زیبایی و تنوع گیاگان این قاره پدید خواهد آورد. 11 هکتار از این باغ در سال 2005 به معرض دید عموم در خواهد آمد.

مرکز گردشگری و دروازه ورودی: مرکز گردشگری بعنوان اولین نقطه تماس بازدید کنندگان با هر دو منطقه بوته زار و فضای سبز عمل خواهد نمود. قبل از ورود به باغ، گردشگران از میان نمایشگاه، مغازه ها و رستوران سرباز و سرپوشیده می گذرند تا به دروازه اصلی باغ برسند.

پیاده روی تفریحی: این پیاده رو شامل جاده و آبگذر راک پول، دیواره شیب گاه، جاده کنار رودخانه و باغهای نمایشی می باشد.

تپه های مرکزی: این تپه ها در مرکز باغ بر آمده اند و چشم اندازی به پایین و به سوی جاده راک پول و باغ شنی دارند.

باغ مرداب: رگه هایی از آب و گیاهان کوتاه باتلاقی زمین این ناحیه را شکل داده اند و از آن اشکالی منحنی الخط و قوسدار ساخته اند.

باغ شنی: در آن واحد هم چشمان بازدیدکنندگان را آزار می دهد و هم آنها را تحریک می کند که به تماشا محوطه و گیاگان گوناگون آن بشتابند. این باغ، فضایی بزرگ و دارای گیاهان کوتاه و پراکنده است.

بنیاد یان پاتر و باغ بچه ها

بنیاد یان پاتر با ساخت باغ بچه ها زمینه آشنایی کنشی و هم کنشی بچه ها را با طبیعت، در هر سن و سال و با هر توانایی، و ایجاد اشتیاق برای آشنایی با گیاهان فراهم آورده است. این باغ، مکان پرورش تخیلات و کنجکاوی و ایجاد طبیعتی خلاق در بازیهای بچه هاه آنهاست.

با توجه به گشایش عمومی این باغ در سال 2004، بنیاد یان پاتر میخواهد که به یکی از منابع اصلی آموزش محیط زیست در استرالیا بدل شود.

ارتباط میان بچه ها، گیاهان و اشیاء در این باغ به خوبی به چشم می خورد. گیاهان در این باغ دارای تنوع می باشند و از اشکال گوناگونی بهره مندند. با کاشت آنها فضایی پدید آمده که احساسات هفت گانه بچه ها تحریک می شود و دانش آنها افزایش یافته و نسبت به کشف دنیا پیرامون ترغیب می گردند.

بچه ها در این محیط تشویق می شوند که به سفرهایی دست بزنند که به کنجکاوی آنها در خصوص گیاهان و دنیا پیرامون دامن می زند. فرصت هایی برای آنها پدیدار گشته تا از تمام حس های خود بهره گیرند؛ از حس بویایی، لامسه و کار با گیاهان، آب و خاک.

تونلها، گنجها و چادرهای سرخپوستی: باغ بچه ها تجاربی را در ارتباط مستقیم با دنیای گیاهان برای بچه ها بوجود می آورد. برای مثال: یک باغ ویرانه مخفی که با ورود به آن، دنیای از گیاهان سرسبز و باران خورده جنگلی در برابر چشمان بیننده جلوه گر می شود؛ از جمله نقاط تماشای این باغ است. از بچه ها خواسته می شود که بر روی خرابه های این باغ، اتاقک های کوچک و چادرهای سرخپوستی بسازند. گیاهان اطراف آنها مواد اولیه مناسبی برای کار آنها می باشند.

تونلهایی ساخته شده از گیاهان با منافذی برای نگاه کردن به بیرون، ورودی و خروجی های چندگانه و آلاچیق های کوچک، بچه ها را به یک جنگل خیزران می برد و از آنجا هم به یک چمنزار وسیع رهنمون می سازد.

در کلبه گلدان سازی، خانه شیشه ای و باغ آشپزخانه ای؛ بچه ها قادر خواهند بود که در بذرپاشی، کاشت و پرورش گیاهان مشارکت کنند. این فعالیتها قسمتی از بازدید بچه ها می باشد و از جمله برنامه های آموزشی و گردشگری به شمار میرود.

در باغ آشپزخانه ای، بچه ها بعلاوه می توانند بسیاری از گیاهانی را که در غذای روزانه اشان بکار می رود؛ کشف کنند. آنها داوطلبانی با فرهنگهای مختلف را می بینند که در باغ مشغول به کارند و تجربیات خود را در زمینه پرورش گیاهان در اختیار آنان قرار می دهند.

زمین بازی نو مدارس: باغ بچه ها با فراهم آوردن محیطی انرژی بخش برای دانش آموزان و معلمین آنها، انواع مختلف گیاهان را به شاگردان آموزش می دهد. بر اساس فرضیه های آموزشی معاصر همانند فرضیه هوش چندگانه هاوارد گاردینر، برنامه های آموزشی فراتر از آموزشهای محیطی سنتی می فرایند و تشکیل برنامه های شاگرد مدار و تجربه مدار می دهند. این برنامه ها سرشار از تفریح و کارهای عملی

می باشد و اجزاء خیال انگیز و احساسی گیاهان را برای یادگیرنده مکشوف می سازد.

بنیاد یان پاتر یکی از بنگاه های بزرگ خیریه در استرالیا می باشد و از جمع آوری اعانه ها در جهت ایجاد ابتکارات خارق العاده در هنر،آموزش، بهداشت و تحقیقات پزشکی استفاده می کند.

باغ مجسمه های Bruno Torfs یکی از جالبترین جاذبه های استرالیاست با بیش از سیصد نقاشی و مجسمه.

منبع: www.shirazcity.org

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1807

به "تور استرالیا: باغهای شهری استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: باغهای شهری استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید