بانجی با حفظ حقوق دستینی از اکتیویژن جدا می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، استودیوی بازی سازی بانجی (Bungie) خبر از لغو همکاری خود با شرکت اکتیویژن داده است. بانجی دیروز اطلاع داد که نه تنها به همکاری خود با اکتیویژن ادامه نخواهد داد، بلکه حقوق مجموعه دستینی (Destiny) را هم حفظ خواهد نمود؛ طوری که بازی های آینده مجموعه دستینی توسط خود استودیوی بانجی فراوری و عرضه خواهند شد.

بانجی با حفظ حقوق دستینی از اکتیویژن جدا می گردد

اکتیویژن و بانجی بیانیه ای مشترک منتشر نموده و در آن گفته اند: امروز، از برنامه های مان برای ارایه حقوق کاملا انتشار و ساخت و مجموعه دستینی به بانجی خبر می دهیم. از اینه پس، بانجی مالک مجموعه دستینی خواهد بود و شرکت اکتیویژن تمرکز خود را روی مجموعه های فعلی و در حال ساختش خواهد گذاشت. اکتیویژن و بانجی برنامه دارند تا جریان انتقال مجموعه دستینی به روان ترین شکل ممکن صورت بگیرد و در طول این مدت به همکاری خود ادامه خواهند داد.

پس از اعلام این خبر، بانجی در قالب یک پست، روی وب سایت رسمی خود نوشت: هشت سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته ایم و می خواهیم از اکتیویژن برای همکاری در ساخت دستینی تشکر کنیم. در آینده، از برنامه های خود برای انتقال حقوق انتشار دستینی از اکتیویژن به بانجی خواهیم گفت. به یاری جامعه بازی کننده های دستینی، آماده ایم تا خودمان وظیفه انتشار را به دست بگیریم.

بانجی اضافه نموده است که از همین حالا مراحل انتقال حقوق کامل مجموعه دستینی از اکتیویژن به بانجی آغاز شده است.

استودیوی بازی سازی بانجی که بازخورد شگفت انگیزی از بسته الحاقی Forsaken برای بازی دستینی 2 گرفته است، در همین بیانیه خبری از ادامه همین روند می گوید: ما برای ساخت Forsaken به بازی کننده ها گوش کردیم، آموختیم و معتقدیم که در حال حاضر می دانیم که مخاطبان ما از دستینی چه انتظاری دارند. مطمئن باشید که قرار است این روند ادامه پیدا کند. جامعه هواداران دستینی را هم با رونمایی هایی در آینده غافلگیر خواهیم کرد.

اولین بار نیست که استودیوی بانجی تصمیم به استقلال می گیرد. این استودیو که به خاطر خلق مجموعه هیلو (Halo) شناخته می گردد، در واقع زیر نظر مایکروسافت مشغول به ساخت بازی بود. با این حال، بانجی در سال 2007 از مایکروسافت جدا می گردد و در سال 2010 با شرکت اکتیویژن قراردادی برای ساخت مجموعه دستینی تنظیم می نماید. طبق این قرارداد، بانجی قرار بود چهار بازی دستینی و چهار بسته الحاقی را بین سال های 2013 تا 2020 عرضه کند. با این حال، مسائل قسمت اول دستینی، تمام این برنامه ها را بهم ریخت.

اینکه چه مقدار از مسائل دستینی، مربوط به بانجی و چه مقدار آن مربوط به اکتیویژن است، موضوعی تعیین نیست؛ یعنی مطمئن نیستیم که این حرکت، از سوی بانجی اجرا شده یا تصمیم اکتیویژن بوده است. با این حال، به آینده مجموعه دستینی، بدون دخالت اکتیویژن، کمی خوش بین تر از گذشته نگاه می کنیم.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 94

به "بانجی با حفظ حقوق دستینی از اکتیویژن جدا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانجی با حفظ حقوق دستینی از اکتیویژن جدا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید