برترین پارک های ملی اوگاندا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اغلب اوقات بسیاری از گردشگران به راحتی از کنار کشور اوگاندا و جاهای دیدنی مجذوب نماینده آن عبور می نمایند و به سراغ همسایه های آن یعنی کنیا و تانزانیا می فرایند. اوگاندا به عنوان مروارید آفریقا شناخته می گردد و دلیل آن طبیعت فوق العاده زیبای آن است.

برترین پارک های ملی اوگاندا

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین پارک های ملی اوگاندا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی دریاچه امبورو

Lake Mburo National Park

پارک ملی دریاچه امبورو با وجود مقدار خود، جاذبه های فوق العاده ای دارد. درون این پارک ملی پنج دریاچه قرار گرفته اند که منظره های تماشایی را خلق نموده اند. برجسته ترین دریاچه نیز دریاچه امبورو نام دارد که بسیار بزرگ است و سفر با قایق در آب های فیروزه ای آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. از آنجا که بیشتر منطقه ها پارک ملی دریاچه امبورو باتلاق و تالاب است، پس در سفر خود به اینجا شاهد کروکودیل ها و اسب های آبی زیادی خواهید بود. پلنگ، بوفالو و گورخر نیز از جمله حیواناتی هستند که در این پارک ملی زندگی می نمایند.

9. پارک ملی سمولیکی

Semuliki National Park

پارک ملی سمولیکی در غرب اوگاندا و در مرز جمهوری کونگو واقع شده است و از تنوع زیستی بسیار بالایی برخوردار است. تنوع و فراوانی گیاهان و جانوران در این پارک ملی، گونه های مختلفی را به اینجا می کشاند. در میان جنگل ها و دشت های پارک ملی سمولیکی نیز رودخانه ای به همین نام جریان دارد که زیبایی آن را دو چندان نموده است. آبگرم سمپایا نیز از جمله جاهای دیدنی به شمار می فرایند که حتما باید از آن بازدید کرد. علاوه بر حیواناتی همانند فیل ها، بوفالوهای جنگلی و پلنگ ها، انسان های بومی نیز در بعضی از بخش های پارک ملی سمولیکی سکونت دارند.

8. پارک ملی کیباله

Kibale National Park

پارک ملی کیباله از تپه ها و دره هایی تشکیل شده است که با جنگل های زیبایی پوشیده شده اند. در میان این جنگل ها نیز پستانداران مختلفی بین شاخه ها رفت و آمد می نمایند. این موجودات خارق العاده و جالب توجه، جاذبه اصلی پارک ملی کیباله به شمار می فرایند و بسیاری از گردشگران به اینجا می آیند تا شامپانزه ها و میمون های قرمز کلوبوس را مشاهده نمایند. گونه های دیگری از حیوانات درختی نیز در این پارک ملی زندگی می نمایند و پرندگان زیادی نیز این منطقه را خانه خود می دانند. پارک ملی کیباله، یکی از بزرگترین جمعیت پستانداران نخستین را دارد.

7. پارک ملی دره کیدپو

Kidepo Valley National Park

پارک ملی دره کیدپو در شمالی ترین نقطه اوگاندا و هم مرز با سودان جنوبی واقع شده است و منطقه ای ناهموار و دورافتاده محسوب می گردد. موقعیت مکانی دورافتاده این پارک ملی سبب شده تا دشت ها و بیابان های آن محافظت شده و دست نخورده باقی بمانند. این پارک بسیار بزرگ تا دوردست ها ادامه دارد و گله های بوفالو و گورخرها نیز در نقاط مختلف دشت دیده می شوند. در این بین نیز می توان زرافه ها، فیل ها و حتی شیرها را مشاهده کرد که در حال گردش هستند. کوه مورونگول با ارتفاع 2750 متر یکی از جاهای جالب توجه پارک به شمار می رود که از آنجا می توان شاهد منظره های بسیار زیبا و خیره نماینده نسبت به دره کیدپو بود.

6. پارک ملی کوه الگون

Mount Elgon National Park

پارک ملی کوه الگون در مرز بین کنیا و اوگاندا واقع شده است. این پارک ملی به علت کوه الگون که در درون آن قرار گرفته است، به این نام شناخته می گردد. بلندترین نقطه این کوه نیز در بخش کنیایی پارک واقع شده است. در هر صورت، پارک ملی کوه الگون بسیار تماشایی و فوق العاده است. در گردش در این پارک ملی، باید حتما به کوه آتشفشانی الگون نیز صعود کرد. درون دهانه آتشفشانی این کوه نیز آبشار، صخره ها، آبگرم ها و پرتگاه هایی تماشایی وجود دارند که زیبایی پارک را دو چندان نموده اند. در نقاط مختلف کوه نیز غارهای جالب توجهی قرار گرفته اند که گردش در میان آن ها می تواند بسیار مجذوب کننده باشد.

5. پارک ملی گوریل امگاهینگا

Mgahinga Gorilla National Park

پارک ملی گوریل امگاهینگا به عنوان کوچک ترین پارک ملی اوگاندا شناخته می گردد ولی با این وجود، جاهای دیدنی زیبا و زیادی دارد. در درون این پارک ملی و در کوهستان ویرونگا سه آتشفشان وجود دارند. این قله های مرتفع، زیبایی بسیار متفاوت و مجذوب کنندهی به پارک ملی داده اند. از سوی دیگر، کوهنوردی در این کوه ها بسیار لذت بخش و مجذوب کننده است. جنگل ها و مراتع سرسبز نیز دامنه های کوهستان را فرا گرفته اند که خانه گوریل ها محسوب می شوند. بسیاری از افراد برای تماشای گوریل ها در زیستگاه طبیعی شان به این پارک ملی سفر می نمایند. قبیله بومی باتوا نیز در میان همین جنگل ها زندگی می نماید و کسب اطلاعات از فرهنگ و تاریخ آن ها نیز می تواند جالب توجه باشد.

4. پارک ملی آبشار مورکیسون

Murchison Falls National Park

آبشار مورکیسون بسیار تماشایی و خیره نماینده است و از جمله جاذبه های مجذوب کننده قرار گرفته در پارک ملی آبشار مورکیسون محسوب می گردد. آب های این آبشار همان آب های رودخانه نیل هستند که به شدت در بین صخره ها و سنگ ها جریان دارند. رودخانه پس از عبور از این آبشار، گسترده تر می گردد و در سواحل آن می توان بوفالوها، کروکدیل ها و اسب های آبی را مشاهده کرد. پارک ملی آبشار مورکیسون حیات وحش بسیار خوبی دارد و حیوانات بزرگی همانند فیل ها، زرافه ها و … نیز در آن زندگی می نمایند. گردش با قایق در رودخانه نیل و تماشای منظره ها مختلف پارک نیز می توان سفر شما را مجذوب کننده تر کند.

3. پارک ملی ملکه الیزابت

Queen Elizabeth National Park

پارک ملی ملکه الیزابت به عنوان مشهورترین پارک ملی در سراسر اوگاندا شناخته می گردد و طبیعت بسیار زیبا و حیات وحش فراوان و متنوع آن نیز از دلایل محبوبیت آن محسوب می گردد. بیش از 500 گونه پرندگان در این پارک ملی زندگی می نمایند، از همین رو، علاقه مندان به تماشای پرندگان، می توانند برترین لذت از سفر به این پارک ملی را ببرند. جنگل ماراماگامبو نیز برترین مکان برای تماشای پرندگان محسوب می گردد. در این جنگل علاوه بر پرندگان، حیوانات دیگری نیز زندگی می نمایند. دریاچه جرج و دریاچه کاتوه کریتر از دیگر جاهای دیدنی پارک ملی ملکه الیزابت به شمار می رود که حتما باید از آن بازدید کرد.

2. پارک ملی کوهستان رونزوری

Rwenzori Mountains National Park

پارک ملی کوهستان رونزوری بسیار تماشایی و خارق العاده است و منظره ها دیدنی آن، هر بیننده ای را به حیرت فرو می برد. این پارک ملی، یکی از زیباترین مکان های روی زمین محسوب می گردد و منظره ها منحصربه فرد و غیرمعمول آن، تجربه ای متفاوت را برای شما به ارمغان می آورند که به این زودی ها فراموش نخواهید کرد. رشته کوهستان رونزوری هم نام با پارک ملی است و واقعا تماشایی و خیره نماینده به نظر می رسد. آبشارها و یخچال های طبیعی نیز در منطقه ها کوهستانی بالاتر قرار گرفته اند که دست یافتن به آن ها دشوارتر است. کوه استنلی با قله برفی خود نیز از جمله جاذبه های پارک ملی محسوب می گردد.

1. پارک ملی بوندی

Bwindi Impenetrable National Park

جنگل های متراکم و بی پایانی سراسر پارک ملی بوندی را فراگرفته اند. همین باعث شده این منطقه تقریبا نفوذناپذیر به نظر برسد. در درون این جنگل های سرسبز نیز گوریل های کوهستانی گریزان و نادر زندگی می نمایند. تنوع گیاهان در این منطقه سبب شده تا گونه های مختلف جانوری نیز در آن بتوانند به خوبی رشد نمایند. تماشای پرندگان در این پارک ملی نیز می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2081

به "برترین پارک های ملی اوگاندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی اوگاندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید