تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار می شود و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

محسن زارعی با تشریح تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده گفت: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به 40 درصد خواهد رسید.

او اضافه کرد: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است.

زارعی در ادامه با بیان این که برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته باعث توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود، گفت: برگزاری کنکور سراسری به مدل قبلی سبب شده بود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه اشاره ای هم به حواشی مطرح شده در فضای مجازی در مورد بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیر دولتی در قبولی های کنکور داشت و گفت: اخیرا در فضای مجازی عنوان کرده اند که 77.5 درصد رتبه های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیر دولتی و از جمله مدارس استعداد های درخشان تحصیل کرده اند؛ این در حالی است که مدارس استعداد های درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2101

به "تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور" امتیاز دهید

2 کاربر به "تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید