تاکسی تمام برقی و پرنده هیوندای

به گزارش مجله گوگل ایرانی، توسعه وسایل نقلیه تمام برقی، هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و این بار خبر می رسد که هیوندای، غول خودروسازی کره جنوبی، با برنامه ریزی برای راه اندازی یک وسیله نقلیه پرنده برقی در سال 2028، قصد دارد اعتبار خود را در بخش تحرک هوایی پیشرفته (AAM) نیز به محک بکشد.

تاکسی تمام برقی و پرنده هیوندای

به گزارش خبرنگاران، هیوندای در نظر دارد پس از معرفی این وسیله نقلیه پرنده در سال 2028، تمام دهه 2030 را صرف توسعه این بخش برای راه اندازی یک سرویس نو مسافربری مبتنی بر فناوری مدرن، توسعه دهد. هواپیمای نو این شرکت دارای قابلیت برخاستن و فرود عمودی (VTOL) خواهد بود که از این لحاظ بی شباهت به جنگنده های هرییر و اف 35 نیست. با این تفاوت که این وسیله پرنده به جای سوزاندن نفت سفید، با استفاده از روتور هایی که از طریق موتور های الکتریکی و بسته باتری تغذیه می شوند، حرکت می کند.

نکته دیگر در خصوص این وسیله نقلیه پرنده این است که این پرنده نمی تواند برای مسافت های طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد و هدف اصلی آن جابجایی مسافران شهری است. شرکت هیوندای می گوید می افزاید که این وسیله نقلیه دارای سیستم هدایت اتوماتیک خواهد بود و می تواند تا 5 سرنشین را جابجا کند. ایده کلی این طرح بدین صورت تشریح می شود که مسافران به راحتی بتوانند از محل سکونت خود سوار این وسیله پرنده شده و با استفاده از قابلیت عمود پرواز در نزدیکی مقصد خود فرود بیایند.

هیوندای پیش از این نیز در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی 2020، با معرفی مدل مفهومی پرنده S-A1 Personal Air Vehicle (PAV) افقی از این چشم انداز خود را عرضه کرد و ما انتظار داریم خودرویی که در آخرین اعلامیه شرکت معرفی شده است، بسیار شبیه به این نمونه اولیه باشد. S-A1 نیز یک هواپیمای کوچک VTOL الکتریکی با چند روتور است که به طور خاص برای سفر های شهری طراحی شده است. گفته می شود که موتور های این وسیله نقلیه پرنده به نحوی طراحی شده اند که کمترین آلودگی صوتی را ایجاد کنند.

هیوندای ادعا می کند که S-A1 پنج نفره می تواند با سرعت 180 مایل در ساعت، در حداکثر ارتفاع 2000 پا برای سفر های تا 60 مایل مورد استفاده قرار گیرد و سفر های بین شهری را امکان پذیر کند. زمانی که این کانسپت برای اولین بار رونمایی شد، هیوندای گفت که این وسیله فاقد هدایت اتوماتیک است، اما این شرکت اشاره کرده که نیاز به یک خلبان برای هدایت آن ممکن است در آینده حذف شود و این پرنده به یک سیستم هدایت اتوماتیک کاملاً مستقل تجهیز شود.

لازم به ذکر است که کانسپت S-A1 با مشارکت هیوندای و اوبر به انجام رسیده است و این دو امیدوارند که یک شبکه حمل و نقل هوایی مبتنی بر این فناوری را توسعه دهند. به گزارش خبرنگاران، هیوندای همچنین قراردادی را با کنسرسیوم حمل و نقل هوای پیشرفته کانادا امضا کرده است تا به توسعه برخی از سیاست های این برنامه و اجرای آن کمک کند. علاوه بر این، خودروساز کره ای نواً شاخه خودرو های پرنده برقی خود را تحت نام نو Supernal تغییر ساختار داده که معنای آن می تواند جدی گرفتن این برنامه باشد. بن دیاچون، مدیر ارشد فنی Supernal، در این خصوص گفت: ما از همان ابتدا به فکر توسعه محصولات پرنده پیشرفته هستیم تا وسایل نقلیه خود را با بالاترین استاندارد های ایمنی، صدا، کارایی و مقرون به صرفه طراحی و تولید می کنیم.

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1858

به "تاکسی تمام برقی و پرنده هیوندای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی تمام برقی و پرنده هیوندای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید