تجارت سیب لهستان بعد از سه سال بهبود نیافت

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سه سال پیش با اقدام متقابل روسیه در برابر تحریم های غربی بر سر موضوع اوکراین، و ممنوع کردن واردات مواد غذایی اروپا به روسیه توسط دولت این کشور، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی لهستان بزرگترین بازار خود را از دست دادند.

تجارت سیب لهستان بعد از سه سال بهبود نیافت

وضعیت موجود نشان می دهد که لهستان هنوز نتوانسته است برای صادرات سیب خود که قبلا به روسیه انجام می شد مقصد جدیدی در سایر کشورها پیدا کند، و بنابراین پس از 3 سال هنوز نتوانسته است ضرری که با این اتفاق متحمل شد را به طور کامل جبران کند.

طبق آمار تجارت روسیه با لهستان، ورشو در مقایسه با سال 2013 سالیانه 1.4 میلیارد دلار به علت اقدامات متقابل تحریمی روسیه ضرر می نماید.

کشاورز لهستانی، اسلاومیر لوسزاک، در پروش سیب تخصص دارد. این ها همان سیب های لهستانی هستند که پس از این که در سال 2014 روسیه به تحریم های غربی پاسخ داد در خبرهای تمام رسانه های روسیه مورد اشاره قرار گرفتند. لوسزاک هم در بین کشاورزانی بود که از این رویداد آسیب دید.

لوکزامبورگ می گوید: در حال حاضر عمده بازار ما را اروپا تشکیل می دهد که مهمترین آنها کشورهای اروپای جنوبی شامل تمام مناطق یوگوسلاوی سابق می باشند. همچنین بعضی از کشورهای اروپای غربی و اروپای شمالی هم جزو مقاصد صادرات ما به حساب می آیند. به علاوه ما بعضی از کالاهایمان را به همسایگان شرقی خود مثل بلاروس و اکراین می فروشیم. همچنین ما قسمتی از محصول سیب خود را به کشورهای خارج از حوزه اروپا مثل: چین، ویتنام، هند، مصر، کانادا و امارات متحده عربی صادر می کنیم. لوسزاک در ادامه گفت: در کل ما به حدود 50 کشور سیب صادر می کنیم اما هیچ کدام از اینها نمی توانند جای بازار روسیه را پر نمایند.

مارتین استراک، یک تحلیل گر بازار مواد غذایی لهستان اعتقاد دارد که تولیدنمایندگان مواد غذایی لهستان و صادرنمایندگان در طول 3 سالی که با ممنوعیت واردات روسیه روبرو شده اند به نتایج خوبی رسیدند.

استراک به اسپوتنیک گفت: تنها 3 سال از ممنوعیت واردات مواد غذایی لهستان به روسیه می گذرد، اما لهستان توانسته است بیش از دو سوم حجم قابل صادرات خود را به بازارهای کشورهای دیگری بفرستد. تولیدنمایندگان لهستانی در حال محکم کردن جای پای خود در بازارهایی هستند که قبلا برای آنها ناشناس بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 452

به "تجارت سیب لهستان بعد از سه سال بهبود نیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت سیب لهستان بعد از سه سال بهبود نیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید