تشدید فعالیت سامانه بارشی در 20 استان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران : سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در 20 استان، نسبت به طغیان رودخانه ها همراه با توصیه به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها هشدار صادر کرد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در 20 استان

به گزارش تسنیم، مطابق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز ـ چهارشنبه ـ در منطقه های از نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، منطقه های از مرکز، شرق، شمال شرق و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

در دامنه های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می دهد. فردا پنجشنبه ابرناکی و بارش در نیمه غربی کاهش یافته و فقط در ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

روز آدینه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده روی می دهد. شنبه هفته آینده علاوه بر این منطقه ها در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی به نوار شمالی کشور در منطقه های از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز بارش پیش بینی شده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

طی فردا و روز آدینه در نوار شمالی کشور به جز شمال شرق افزایش نسبی دما و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

بعلاوه امروز سواحل شرقی دریای خزر و شرق خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی

زمان انتها: پنجشنبه 1402/02/21

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک، در بعضی نواحی تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/02/20: کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان.

پنجشنبه 1402/02/21: نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2205

به "تشدید فعالیت سامانه بارشی در 20 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فعالیت سامانه بارشی در 20 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید