هشدار سطح نارنجی کشاورزی؛ احتمال شکستن درختان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی؛ نسبت به نفوذ سامانه تغییر شدید نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری از اوایل وقت آدینه بیستم اسفندماه تا اواخر همان روز هشدار داد.

هشدار سطح نارنجی کشاورزی؛ احتمال شکستن درختان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی نوع مخاطره سامانه را وزش بادشدید در بعضی منطقه ها خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک گفت.

منطقه اثر سامانه نیز اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، یزد، مرکزی، قم، همدان، نیمه شمالی لرستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه شرقی کردستان، جنوب زنجان، جنوب تهران، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب و نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

اثر مخاطره نیز خسارت به سازه های گلخانه ها، شکستن درختان، نهال ها و خسارت به ماشین آلات کشاورزی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر بادشدید، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندو ها توصیه نموده است.

بر اساس اطلاعیه این سازمان با توجه به باد و سرما در منطقه ها سردسیر، دامداری ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب های سالن ها اقدام نمایند.

بسته نگه داشتن درب و دریچه های سالن های مرغداری در شرایط باد شدید، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به علت باد، عدم استقرار ماشین آلات کشاورزی و نهاده های کشاورزی بر روی زمین، عدم آهک پاشی در استخر های خاکی پرورش ماهی و مزارع میگو که آب آن تخلیه شده به علت وزش باد شدید، خودداری از روشن کردن آتش در باغات و مزارع ازدیگر توصیه های سازمان هواشناسی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2035

به "هشدار سطح نارنجی کشاورزی؛ احتمال شکستن درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سطح نارنجی کشاورزی؛ احتمال شکستن درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید