تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران مانع از مهار کرونا در دنیا می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک رسانه چینی در گزارشی تاکید نمود که تحریم های آمریکا علیه ایران علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی جدی بر مقابله تهران با کرونا مانع از شکل گیری همکاری های دنیای برای پیشگیری و مهار کرونا در دنیا می گردد.

تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران مانع از مهار کرونا در دنیا می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریس مورفی سناتور ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا چندی پیش در توییتر نوشت: تحریم های آمریکا مانع از ارسال محموله های پزشکی به ایران و در نتیجه جان باختن افراد بی گناه شده است.

تلویزیون چین در گزارشی را اشاره به این گفته سناتور آمریکایی گفت: این گفته به هیچ وجه غلوآمیز نیست؛ پس از شیوع کرونا در دنیا، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا بارها اظهار داشت که تحریم های آمریکا علیه ایران لغو نخواهد شد و همین امر نیز شرایط شیوع کرونا را در ایران وخیم تر کرد.

26 مارس پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا نام 15 شهروند و 5 نهاد ایرانی را به فهرست تحریم های خود اضافه نمود. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در روز 7 آوریل، آمریکا همچنین میخواهد جلوی دریافت وام اضطراری 5 میلیارد دلاری درخواستی ایران از صندوق بین المللی پول را نیز بگیرد. مضحک آنجاست که پمپئو روز 8 آوریل گفت آمریکا مایل است به ایران یاری کند اما ایران پیشنهاد آمریکا را رد نموده است.

تلویزیون چین در ادامه گزارش خود اظهار داشت: در شرایطی که ایران در دوران مهم مبارزه با کروناست، آمریکا پیوسته فشار تحریم های یک جانبه خود علیه این کشور را افزایش می دهد و مثل کسی که سنگ بر سر فردی که در چاه افتاده باشد می زند، مدام بر مسائل ایران اضافه می نماید. این اقدامات آمریکا علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی جدی بر مقابله ایران با کرونا مانع از شکل گیری همکاری های دنیای برای پیشگیری و مهار کرونا در دنیا می گردد.

میشل باچلت، کمیساریای ارشد امور حقوق بشر سازمان ملل تاکید نمود که تحریم ها مانع از فعالیت گروه های پزشکی می گردد و مردم سراسر دنیا را به خطر می اندازد. چندی پیش، 24 مقام سابق اروپایی و آمریکایی از جمله مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق آمریکا و هارلم بروندتلند مدیر کل سابق سازمان دنیای بهداشت با انتشار یک بیانیه مشترک اظهار داشتند که تحریم های شدید آمریکا علیه ایران بر کوشش نظام بهداشت و درمان این کشور برای مقابله با ویروس کرونا تاثیر منفی گذاشته و کاهش هدفمند تحریم ها نه تنها مطابق با اخلاق است بلکه به حفظ منافع امنیتی و سلامت مردم آمریکا، اروپا و مناطق دیگر دنیا نیز یاری می نماید.

اما پامپئو با نپذیرفتن این پیشنهاد خود را در دامی گرفتار نموده که به طور روزافزون موجب به آبرویی بیشتر آمریکا می گردد.

دولت کنونی آمریکا از زمان خروج یکجانبه از برجام و اجرای شدیدترین تحریم های مالی علیه ایران تا به حال، هرگز هیچ یاری انسان محبت آمیز ای به مردم بی گناه ایران ارائه ننموده است. در این دوران شیوع کرونا در دنیا، پامپئو همچنان بر پایه حسابگری های سیاسی از کاهش تحریم ها سر باز می زند.

سایت روزنامه وال استریت ژورنال چندی پیش با انتشار مقاله ای خاطر نشان کرد که هم پیمان های آمریکا از جمله انگلستان، دولت آمریکا را به تسهیل تحریم های خود علیه ایران دعوت نموده اند اما به نظر می رسد که مایک پامپئو شیوع کرونا را فرصتی برای افزایش شدت تحریم هایی می داند که می تواند جان بسیاری از مردم بی گناه را به خطر بیاندازد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت که گروهی از سیاست بازان آمریکایی ویروس را برای خود یک فرصت می دانند و از آن به همراه تحریم به عنوان دو کوه عظیم برای وادار کردن حکومت ایران به سازش و یا حتی سرنگونی آن یاد می نمایند.

کرونا یک بلای عظیم برای همه انسان هاست اما تحریم های استیلاجویانه آمریکا علیه برخی کشورها این ویروس را برای آنان به یک بحران انسانی تبدیل نموده است.

تلویزیون چین در انتها گزارش خود گفت: پامپئو بارها اعلام نموده است که دولت آمریکا یاری هایی را برای مقابله با کرونا در اختیار مردم دنیا قرار می دهد اما تا به امروز نه تنها به هیچ یک از این وعده ها عمل ننموده بلکه بیشتر کردن پیوسته تحریم های کشورش باعث شده که مردم دنیا بفهمند که این گروه از سیاستبازان آمریکا تنها در پی تخریب همکاری های دنیای برای پیشگیری و مهار شیوع کرونا و اجرای سیاست های استبدادی و ظالمانه خود هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 929

به "تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران مانع از مهار کرونا در دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون چین: تحریم های آمریکا علیه ایران مانع از مهار کرونا در دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید