ثبت پارک استانی Writing، on، Stone کانادا به اسم میراث جهانی یونسکو

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پارک Writing-on-Stone به جمع پنج مکان نمادین دیگر در آلبرتا پیوست و به اسم جدیدترین نقطه دیدنی در لیست میراث جهانی UNESCO ثبت گشت.

ثبت پارک استانی Writing، on، Stone کانادا به اسم میراث جهانی یونسکو

بر اساس خبر رسمی منتشر شده از سوی دولت آلبرتا، تصمیم گیری درباره این مکان تاریخی به وسیله سازمان یونسکو در چهل و سومین جلسه گردهمایی کمیته میراث جهانی که در باکوی آذربایجان برگزار گردید، انجام گرفت.

این مکان، که با نام Áísínaipi هم شناخته می گردد، در تلاشی مشترک از سوی کنفدراسیون Blackfoot، دولت کانادا و دولت آلبرتا به اسم کاندید ثبت در یونسکو معرفی شده بود.

Jason Nixon، وزیر محیط زیست و پارک های کانادا در خبری گفت:پارک Writing-on-Stone صندلی بسیاری از عجایب طبیعی بوده و گواهی بر نبوغ و خلاقیت مردم Blackfoot می باشد.

وی اضافه نمود:به راحتی می توان متوجه شد که چرا این مکان در نظر بسیاری افراد به اسم تجلی تلاقی میان روح با دنیای انسان ها است. من امیدوارم که همه اهالی آلبرتا حتما این فرصت را پیدا کنند تا این بخش خارق العاده از استان و زیبایی های آن را از نردیک مشاهده کنند.

پارک Writing-on-Stone در کنار Head-Smashed-In Buffalo Jump، پارک صلح بین المللی Waterton-Glacier ، پارک استانی Dinosaur ، پارک ملی کوهستان راکی و پارک ملی Wood Buffalo به اسم ششمین میراث جهانی یونسکو از سال 2004 تا به امروز در استان آلبرتا قرار گرفته است.

بر اساس خبر منتشر شده، سالانه بیش از 60 هزار نفر در سفر به کانادا از این پارک زیبا بازدید می کنند تا چشم اندازها و منظره ها آن را کشف کرده و نوشته ها و نقاشی هایی را که از 2 هزار سال قبل بر روی سنگ ها به جای مانده است را ببینند.

Tanya Fir، وزیر توسعه مالی، تجاری و گردشگری در بیانیه ای گفت:پارک Writing-on-Stone در آلبرتا یک گنجینه است که همه ساله هزاران بازدید کننده را جذب می نماید تا در قالب تورهایی که به وسیله کارکنان مطلع و مشتاق پارک و به منظور به اشتراک گذاری تاریخچه این پارک برگزار می شوند، شرکت کنند.

پیگیری ثبت این پارک در لیست یونسکو از سال 1997 به اسم یکی از اهداف مهم به وسیله مدیران پارک Writing-on-Stone دنبال می شده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1748

به "ثبت پارک استانی Writing، on، Stone کانادا به اسم میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت پارک استانی Writing، on، Stone کانادا به اسم میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید