جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران را تاسیس کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رییس جهاد دانشگاهی گفت:جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران را در دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی کرد.

جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران را تاسیس کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی امروز 3 مهر ماه 98 در سمپوزیوم گردشگری پایدار با محور طبیعت گردی که از سوی سفارت اتریش در تهران با مشارکت دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید، گفت: گردشگری پایدار دارای چهار بعد فرهنگی، مالی، اجتماعی و زیست محیطی است. بعد فرهنگی گردشگری به دلیل فراهم آوردن شرایط مناسب برای نزدیکی اقوام با یکدیگر و آشناشدن آن ها با دیگر کشور ها بسیار مهم است.

طیبی ادامه داد: ایران، کشوری با فرهنگ غنی و جاذبه های کم نظیر فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که تبلیغات منصفانه ای درباره آن نشده است. گردشگرانی که از ایران بازدید نموده اند و با تصویر واقعی توسعه و پیشرفت ایران روبه رو شده اند، خاطرات لذت بخشی از ایران دارند که عموما با شنیده های آن ها متفاوت است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نزدیکی و تعامل فرهنگی ملت ها با گردشگری ایجاد می گردد، اضافه کرد: گردشگری می تواند مانع وقوع بسیاری از چالش ها، درگیری ها و حتی جنگ هایی باشد که منفعت طلبان به دنبال آن هستند، بنابراین به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری باید توجه ویژه ای گردد.

وی با اشاره به موضوع این سمپوزیوم، گردشگری پایدار با موضوع طبیعت گردی و شعار سازمان جهانی جهانگردی با محور اشتغال، اظهار کرد: انتخاب رویکرد آینده بهتر برای جوامع محلی بسیار قابل تحسین است؛ چرا که توزیع عادلانه ثروت گردشگری اهمیت زیادی دارد و راهنمایی اقتصاد گردشگری به روستا ها که بیشتر در جهت های کوهستانی هستند، از مزایای بی نظیر گردشگری به حساب می آید.

طیبی سپس به معرفی فعالیت های جهاد دانشگاهی پرداخت وتصریح کرد: این مجموعه به عنوان بزرگترین سازمان غیر دولتی فعال در انجام تحقیقات کاربردی و فراوری نوآوری در ایران همیشه به مباحث گردشگری و محیط زیستی توجه ویژه داشته است، ایجاد نخستین پژوهشکده گردشگری در ایران با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه برطرف موانع و توسعه صنعت گردشگری در مشهد و پژوهشکده محیط زیست در استان گیلان گواه بر این ادعا است.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید نمود: جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ را راه اندازی کرد و برای اطلاع از میراث فرهنگی و تمدنی ایران نیز مرکز علمی ـ. فرهنگی گردشگری دانشجویان ایران در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است که این موضوع تاثیر بسیار خوبی در ارتقاء هویت ملی دانشجویان داشته است.

طیبی در سرانجام خحاطر نشان کرد: امیدواریم با تبادل تجربیات علمی و اجرایی حوزه گردشگری بین کشور ایران و اتریش، شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم و این سمپوزیوم بتواند به اهداف از پیش مشخص شده دست یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 369

به "جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران را تاسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران را تاسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید