حزب دولتی آلمان: شرایط اردوگاه های پناهندگان یک رسوایی برای اروپا است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان شرایط اردوگاه های پناهندگان در بسیاری کشورهای اروپایی را رسوایی بزرگی برای این اتحادیه دانست و خواهان استعفای وزیر کشور به دلیل مخالفت با پذیرش پناهندگان اردوگاه موریا شد.

حزب دولتی آلمان: شرایط اردوگاه های پناهندگان یک رسوایی برای اروپا است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، کوین کوهنرت، معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در سخنانی انتقاد شدیدی به هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان وارد نموده و گفت: اگر وی خاتمه پیشنهادهای عملی برای پذیرش پناهندگان از موریا ارائه ندهد باید از سمت خود کناه گیری کند.

وی در گفتگویی با راینیشن پست آلمان در این باره به وزارت کشور اولتیماتوم داده و گفت: حزب سوسیال دموکرات حالا 48 ساعت به اتحادیه احزاب متحد مسیحی زمان داده است که بیندیشد و بالاخره پیشنهادهای عملی برای خاتمه دادن به این بدبختی ارائه دهد.

وی از وزیر کشور آلمان خواست بالاخره موضع مخالف خود برای پذیرش پناهندگان را کنار بگذارد و اجازه یاری از طرف کسانی که می خواهند و می توانند را بدهد. وی اضافه کرد: در غیر این صورت زیهوفر باید مسئولیت خود را به شخصی واگذار کند که مایل است مسئولانه در جهت منافع این افراد رنج دیده نیازمند عمل کند.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی با نگاهی به اردوگاه های پناهندگان در بسیاری کشورهای اروپایی از یک رسوایی برای اروپاییان سخن گفته و با اشاره به بدتر شدن اوضاع تاکید نمود: کسی که جرئت کند مدت طولانی تری از راه دور به این اوضاع نگاه کند مقصر است.

وزیر کشور آلمان روز آدینه اعلام نموده بود که آلمان در اولین گام 100 تا 150 پناهنده کودک بدون همراه را از موریا خواهد پذیرفت وی پذیرش پناهندگان بیشتر از اروپا را درست ندانسته و خواهان راهکار اروپایی برای این مسئله شد.

بعد از وقوع آتش سوزی مهیب در اردوگاه پرازدحام موریا بار دیگر بحث ها درباره چگونگی رفتار با پناهندگان در اتحادیه اروپا و به ویژه در آلمان بالا گرفته است.

اردوگاه موریا بر اثر آتش سوزی مهیبی که اخیراً در آن رخ داده است کاملاً نابود شده است. مقامات یونانی بر این عقیده اند که مهاجران این آتش سوزی را ایجاد نموده اند. در این اردوگاه که ظرفیت پذیرش حدود 3 هزار پناهنده را دارد حدود 12 هزار پناهنده در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند. اخیراً هم گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در بین ساکنان این اردوگاه منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1188

به "حزب دولتی آلمان: شرایط اردوگاه های پناهندگان یک رسوایی برای اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب دولتی آلمان: شرایط اردوگاه های پناهندگان یک رسوایی برای اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید