حمایت از گروه های راهنمایی کننده جامعه به سمت اخلاق اسلامی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه اصناف و گروه های مختلف مردم در پی توسعه فرهنگ و زنده نگه داشتن آن هستند، گفت: ما نیز از این گروه ها که در پی راهنمایی جامعه به سمت اخلاق اسلامی است،حمایت می کنیم.

حمایت از گروه های راهنمایی کننده جامعه به سمت اخلاق اسلامی

سیدمجید امامی امروز در اولین نشست علمی و تخصصی حقوق و اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری که در سالن همایش هتل پردیسان مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: شان نزول شوراهای فرهنگ عمومی در سطح کشور همکاری میان نخبگان و گروه های مختلف در توسعه مقوله فرهنگ بوده است. گرچه اقدامات موثر بسیاری در دو دهه اخیر صورت پذیرفته، اما هنوز کافی نیست و جای کار در این خصوص بسیار است.

وی اضافه نمود: به عقیده بنده اگر می خواهیم اخلاق در شهرها پا بگیرد باید با قدرت تمام به سمت ترغیب و تشویق گروه های مختلف برای ایجاد جامعه ای ایمانی و بی نقص گام برداریم. شهرهای مشهد و تهران با سرعت نور در حال تبدیل شدن به شهر سرمایه سالار بوده و اساساً ثابت شده که فرهنگ این نوع شهرها را سرمایه سالاری مشخص می نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور توضیح داد: اصناف و گروه های مختلف مردم در پی توسعه فرهنگ و زنده نگه داشتن آن هستند. ما نیز از این گروه هایی که در پی راهنمایی و ترویج جامعه به سمت اخلاق اسلامی هستند،حمایت می کنیم.

در ادامه امیر حسین جوانبخت، مدیر اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: حقوق شهروندی به مجموعه ای از حقوق و تکالیف مدنی و مالی شهروندان یک کشور اطلاق می گردد. فرهنگ شهروندی دریافت نوین زندگی جمعی انسانی بوده که حاوی تعاملات پایدار انسانی است. فرهنگ شهروندی متاثر از مفاهیم فرهنگ و شهروندمداری در طول تاریخ بوده است. از این رو مطالعه در مورد فرهنگ شهروندی لازم است.

وی اضافه نمود: شالوده فرهنگ برگرفته از نگرش انسان به خود، محیط اطراف، دنیا خاکی و برین است که مبتنی بر ارزش ها، گرایش ها و کردار است. حق فرهنگی بشر از منظر اسلام موضوع بسیار مهمی است که پس از آنالیز چند مفهوم مشابه به وسیله پژوهشگران مورد توجه نهاده شد. بر این موضوع تاکید شده است که حق فرهنگی شهروندان از منظر اسلام مجموعه تکالیف و حقوقی است که اولاً با حقیقت انسان ها و جامعه تطابق دارد و ثانیاً این حقوق و تکالیف در ارتباط افراد با یکدیگر، جامعه و حکومت نقش می بندد.

جوانبخت توضیح داد: معنا و مفهوم حقوق فرهنگی شهروندان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه باورها، گرایش ها و رفتارها است. مهمترین مسائل در مبحث حقوق فرهنگی آموزش، پژوهش و شبکه سازی سالم است. با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب جامعه باید به سمت پاسخگویی حرکت کند و ما نیز با همکاری شهرداری مشهد در پی آن هستیم که با نیت صادقانه برترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم و در عمل ثابت کنیم که همه ما خادم الرضا(ع) هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1881

به "حمایت از گروه های راهنمایی کننده جامعه به سمت اخلاق اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از گروه های راهنمایی کننده جامعه به سمت اخلاق اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید