خارطوم: حزب عمر البشیر درصدد کودتا علیه دوره انتقالی در سودان است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس شورای حاکمیتی سودان ادعا کرد که گروه هایی سیاسی در حال طراحی کودتا برای نابودی دوره انتقالی در این کشور هستند.

خارطوم: حزب عمر البشیر درصدد کودتا علیه دوره انتقالی در سودان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان، حزب منحل شده کنگره ملی این کشور را متهم کرد که به دنبال نفوذ در نیروهای مسلح این کشور است و در راستا پیشرفت حرکت انقلاب برای رسیدن به اهدافش کارشکنی می کند.

البرهان با تاکید بر اینکه کشورش قادر به غلبه بر مشکلاتی است که شهروندان با آن روبه رو هستند، گفت: ملت سودان از آنچه علیه آنها توطئه می شود آگاه هستند و سازوکارهایی برای مقابله با انتشار تبلیغات و دروغ پردازی های مضر وضع شده و مطمئنا سودان به جلو پیش خواهد رفت.

وی بر وفاداری نیروهای مسلح و پلیس این کشور از انقلاب دسامبر تاکید کرد و گفت: تاریخ ثابت خواهد کرد که نیروهای مسلح وفادار به انقلاب خواهند بود. ما بر سر عهد و پیمان خود هستیم و هرگز خیانت نخواهیم کرد، زیرا ما برای تغییر وفادار خواهیم بود.

رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: همه شواهد دال بر این است که حزب کنگره ملی با کارشکنی در راستا دوره انتقالی درصدد دلسرد کردن مردم از انقلاب هستند، اما ملت سودان حامی و ضامن انقلاب است و نیروهای نظام هم تحت فرمان ملت هستند.

البرهان تاکید کرد: نهادهای قضایی در سودان در حال حاضر مراحل قضایی و حقوقی را برای بررسی و ارزیابی اطلاعات و داده ها درباره توطئه گران علیه انقلاب انجام می دهند و هرکسی که به انقلاب حمله کند به سودان حمله کرده است و مجازات خواهد شد.

اعتراض های مردمی سودان که از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) در اعتراض به افزایش قیمت نان آغاز شد تا سرنگونی دولت عمر البشیر در 22 فروردین ماه گذشته با دخالت نظامیان این کشور پیش رفت و ارتش با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

حکومت سودان در حال حاضر در دوره انتقالی به سر می برد که از 21 آگوست گذشته آغاز شده و تا 39 ماه ادامه دارد و به برگزاری انتخابات منتهی می شود. در این مدت قدرت میان شورای نظامی و ائتلاف قوی الحریه و التغییر(ائتلاف اصلی معارضان سودانی) تقسیم شده است.

دادگاه عالی سودان 23 آذرماه رئیس جمهور مخلوع این کشور را به جرم فساد مالی به 2 سال زندان محکوم کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 960

به "خارطوم: حزب عمر البشیر درصدد کودتا علیه دوره انتقالی در سودان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارطوم: حزب عمر البشیر درصدد کودتا علیه دوره انتقالی در سودان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید