خبرنگاران روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی مالی سوریه هشدار داد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مسکو - خبرنگاران -سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که نابسامانی مالی و اجتماعی سوریه، پیامدهای زیانبار و مخرب برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

خبرنگاران روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی مالی سوریه هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، ورشینین روز سه شنبه در دومین روز از کنفرانس آینده سوریه و منطقه گفت: نابسامانی اقتصادی و اجتماعی در سوریه به پیامدهای برگشت ناپذیر منجر می گردد ازجمله موج جدیدی از پناهندگان را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرازیر می نماید.

وی اضافه نمود: در شرایط شیوع همه گیر ویروس کرونا و تشدید بی سابقه تحریم های یکجانبه و غیرقانونی، به اذعان مقامهای سازمان ملل، سوریه با بحران انسانی بسیار گسترده رو به رو شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآورشد که بیش از 13 میلیون و 500 هزار سوری احتیاج فوری به یاری های انسانی دارند که 20 درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گفته ورشینین، نمایندگان سازمان های بین المللی مربوطه بیشتر از آن که خواهان افزایش ارسال یاری های غذایی به مردم سوریه باشند، خواهان اجرای طرح های برای بازسازی زیرساخت های حیاتی نابود شده در این کشور می شوند.

وی ادامه داد: اما این درخواست ها با سیاسی شدن مساله یاری های غرب به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بطور کامل نادیده گرفته می گردد.

مقام روس با هشدار در خصوص ادامه چنین رویکردی ازسوی غرب، آن را غیرواقع بینانه خواند که پیامدهای جبران ناپذیر به همراه خواهدداشت.

وی یادآورشد: این خطر وجود دارد که یک کانون بحران عظیم همانند لیبی و یمن در خاورمیانه بوجود بیابد و موج جدید پناهندگان کشورهای غربی در وهله اول کشورهای اروپایی را فرا می گیرد.

وی اضافه نمود: ما به نوبه خود خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه و پیشبرد فرایند سیاسی این کشور توسط سوری ها با حمایت سازمان ملل مطابق با مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت هستیم.

پنجمین دور از کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه دیروز با میزبانی اتحادیه اروپا و مشارکت سازمان ملل متحد، نهادهای مدنی منطقه ای، سازمان های مردم نهاد، نهادهای اروپایی، آژانس های سازمان ملل، نمایندگان سیاسی دولت های همسایه سوریه بدون حضور نماینده این کشور شروع به کار کرد.

هدف از این کنفرانس دو روزه جمع آوری یاری های اقتصادی برای خدمات بشردوستانه و همچنین زمینه سازی برای پیشبرد مذاکرات سیاسی به منظور تضمین صلح باثبات در سوریه عنوان شده است. پرداختن به شرایط آوارگان سوری که در کشورهای همسایه مانند اردن، لبنان، ترکیه، مصر و عراق پناه داده شده اند نیز از دیگر مسائل در دستور کار این اجلاس بشمار می رود.

اجلاس این دوره به دلیل محدودیت های کرونایی و موج سوم کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد.

کمیساریای عالی پناهندگان و برنامه توسعه و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دیروز در بیانیه ای مشترک از جامعه جهانی خواستند 10 میلیارد دلار برای 24 میلیون سوری احتیاجمند تامین نمایند.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در نشست روز گذشته شورای امنیت که درباره شرایط انسانی سوریه برگزار گردید، توضیح داد: اعمال تحریم های یکجانبه علیه سوریه اقدامی زیانبار است و فقط بحران این کشور و آلام مردم آن را که از دشواری های دیگری چون شیوع کرونا هم رنج می برند، طولانی تر می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1541

به "خبرنگاران روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی مالی سوریه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی مالی سوریه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید