خبرنگاران نصب مجسمه فردوسی در انتظار جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مشهد- خبرنگاران- مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تکلیف جای گذاری مجسمه فردوسی در این دانشگاه در انتظار تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان است.

خبرنگاران نصب مجسمه فردوسی در انتظار جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی

عادل سپهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: منتظر تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی برای معین جایگاه این مجسمه هستیم ولی از ابتدای امسال تا به امروز این جلسه تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که مالک این مجسمه تصمیم گرفته است تا آن را به یکی از املاک شخصی خود در پارک جنگلی طرق منتقل کند.

عضو هیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: همانگونه که پیش از این به رسانه ها اعلام شد دانشگاه فردوسی برای ساخت این تندیس حتی یک ریال هزینه نکرده زیرا تمام هزینه های آن بر عهده شهروندی نیکوکار است که به هویت ایرانی و اسلامی کشورمان ارج می نهد.

سپهر ادامه داد: حدود 30 هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند که امکان گفتگو و نظرخواهی از تک تک این عزیزان میسر نیست ولی به طور حتم برای نصب تندیس فردوسی با کنندگان اصحاب اندیشه و مدیران اجرایی به گفتگو خواهیم نشست تا زمان و مکان این اقدام معین شود.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به طور قطع اجرای هر کاری موافقان و مخالفانی دارد اما موضوع باید در محیط نخبگانی بررسی و کنکاش شود تا نتیجه درستی از آن به دست آید زیرا با حاشیه سازی برای این گونه موضوعات به نتیجه نخواهیم رسید.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز روز 25 اردیبهشت در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی گفت: مجسمه فردوسی بزرگ که یکی از فرزندان خراسان و دوستداران فردوسی تمام هزینه های آن را تقبل کرده در حال ساخت است و بنا بود در چنین روزهایی ساخت آن انتها یابد که این طرح نیز تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفت و به تأخیر افتاد.

دکتر محمد کافی در این پیام آورده بود: هرگونه تصمیم قطعی بر عهده دانشگاه و با همفکری صاحبان خرد و مدیران اجرایی خواهد بود زیرا فردوسی نه تنها یک شاعر ملی که نماد هویت ملی ایرانیان و دوستداران زبان فارسی است و پاسداشت نامش هویت بخشی به این سرمایه ملی خواهد بود بنابراین کوشش بر آن است تا این چهره ماندگار و میراث ارزشمند خراسان روز به روز در این استان ریشه دارتر شود و امکان مصادره آن توسط دولت های خارجی فراهم نیاید.

دانشگاه 71 ساله فردوسی مشهد که سال 1328 تأسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز هم اینک در قالب دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی 25 هزار دانشجو دارد.

دو هزار و 500 نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا، و شش هزار نفرشان در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

820 عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که 650 نفرشان دارای مدرک دکتری یا رتبه استادی و پروفسوری هستند.

این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور هفت پژوهشکده تخصصی نیز دارد.

همچنین هزار و 750 دانشجوی خارجی از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل می کنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.

مجموعه متمرکز دانشگاه فردوسی مشهد شامل 13 دانشکده، هفت پژوهشکده، 13 خوابگاه (هشت خوابگاه دختران، پنج خوابگاه پسران و یک خوابگاه دانشجویان متاهل)، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه های ورزشی و فضای سبز در گستره ای 300 هکتاری در شمال غرب کلانشهر مشهد واقع است. حدود 40 هکتار از این وسعت را زیربنای ساختمانها و تاسیسات دانشگاه تشکیل می دهد و بقیه 260 هکتار آن شامل خیابانها، مسیرهای دسترسی به دانشکده ها و گستره قابل توجه فضای سبز دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه سبز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1292

به "خبرنگاران نصب مجسمه فردوسی در انتظار جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نصب مجسمه فردوسی در انتظار جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید