خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما عشق داشت

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وعده طرفداران پرسپولیس برای خداحافظی با تیمی که عشق و همدلی را برای شان معنی نموده، روز جمعه است، در استادیوم آزادی.

خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما عشق داشت

به گزارش خبرنگاران ، بهناز میرمطهریان ، این پرسپولیس را به خاطر بسپارید. تیمی با دست های خالی و قلبی پر از عشق که محرومیت و پنجره های بسته نقل و انتقالاتی نتوانست چیزی از بزرگی اش کم کند. روز جمعه آخرین بازی خانگی پرسپولیس، پیش از سرانجام محرومیت هاست. از حالا می توان تصور کرد وقتی محرومیت ها تمام شد و پنجره ها باز شد، دل طرفداران چقدر برای تیم یکدلی که در ماه های اخیر داشتند، تنگ می گردد. به خاطر همین است که این روزها همه، همدل شده اند که در آزادی جمع شوند و از تیم رویایی شان به خاطر همه جانفشانی های این مدت تشکر نمایند. جمع شونتد و از تیمی که عشق را یکبار دیگر برای شان معنی کرد، خداحافظی نمایند.

جمعه، آخرین بازی خانگی تیمی است که در طول تاریخ حیات باشگاه پرسپولیس شاید هرگز نظیرش تکرار نگردد. تیمی که به معنی واقعی کلمه تیم بود. یک پرسپولیس تمام عیار، خالی از نام و نشان ها. نه نام ستاره ای را یدک می کشید و نه وابسته به مهره ای بود.

محرومیت که به سراغ پرسپولیس آمد. بازیکنان اصلی اش که از تیم جدا شدند. گویی این فقط پرسپولیس بود که می ماند تا ثابت کند از همه مهم تر است. نامش ارجح است برهر نام دیگری.

برانکو این را باور داشت که برای موفقیت، تنها چیزی که می خواهد تیم است. این را در حرف هایش هم می گوید. وقتی می پرسیم چه کار کردی که با این تیم موفق شدی؟ می گوید: هیچ کار خاصی نکردم. ما فقط تیم بودیم و عشق داشتیم.

در روزهایی که به بهانه حرفه ای گری، پول در فوتبال حرف اول و آخر را می زند و تاکتیک و یارگیری پایه و اساس برنامه ریزی ها می شوند، برانکو از عشق حرف می زند و تیم بودن. همین دو اصل برایش کافی تا با دستان خالی، پسرانش را به میدان نبردی نابرابر با تیم های متمول قطری بفرستد و از آن برنده بیرون بیایند و در فینال آسیا با کاشیما آنتلرز ژاپن تا پای جان بجنگند.

سال ها بعد چه کسی است که وقتی پرسپولیس برانکو در روزهای محرومیت را به یاد می آورد، به همدلی بی مثالی که بین بازیکنانش بود، غبطه نخورد؟ تیمی که در آن نه با تجربه ها مدعی بودند و نه جوان ترها بی اعتماد به نفس و نابلد. این پرسپولیس بود که به تک تک آن ها هویت می داد.

بازیکنان بودند که به پرسپولیس متکی بودند و تیم بود که آن ها را می ساخت. تحت تأثیر همین تفکر جوان ترهای تیم درخشیدند و به ترکیب اصلی راه پیدا کردند.

قطعاً تیمی که برانکو ساخته، تا مدت ها بعد این عشق و همدلی را یدک می کشد اما با سرانجام این نیم فصل، وقتی پنجره های نقل و انتقالاتی باز شد و مهره های جدید و حرفه ای، دوباره راه خود را به پرسپولیس باز کردند. خواه ناخواه تعریف فوتبال برای پرسپولیس، همان تعریف حرفه ای همیشگی می گردد. شاید عشق هم باشد، همدلی هم باشد اما فوتبال حرفه ای با ستاره هایش هم هستند.

طرفداران پرسپولیس از همین حالا دل شان برای تیمی تنگ می گردد که در این نیم فصل قلب شان برایش تپیده است. تیمی که در بازی هایی فقط 9 بازیکن اصلی داشت و با ذخیره هایش به 11 نفر رسید تا جشن پیروزی شان با گل دقیقه نودی از همه شادی های فوتبالی زیباتر باشد. تا تصویر شادی گل بی مثال شان در همه محافل فوتبالی، بهترین قاب روز باشد.

جمعه آخرین روزی است که پرسپولیس را با این دستان خالی و این بازیکنان یکدل در آزادی مقابل حریف می بینیم. پرسپولیس به مصاف پارس جنوبی می رود و یک نیم فصل پر از فراز و نشیب برایش تمام می گردد. یک نیم فصل پر از مصدوم، پر از بازی های فشرده، پر از بازیکنان نداشته، پر از مسائل مالی و بالاخره یک نیم فصل پر از عشق و همدلی.

خداحافظی با این تیم رویایی و شاید تشکر از همه کسانی که تیم بودن را به مدت یک نیم فصل برای طرفداران معنا نموده اند، چیزی است که این روزها برای طرفداران اهمیت پیدا نموده است.

تک تک اعضای ارتش سرخی که در همه این روزهای سخت از تیم محبوب خود حمایت نموده اند، حالا می خواهند در آخرین بازی خانگی این تیم رویایی سکوهای آزادی را پر نمایند و خاطره این تیم را برای همیشه در یاد پرسپولیس و طرفدارانش ماندگار نمایند.

به یاد همه بازیکنانی که به خاطر فشردگی بازی ها و کمبود مهره پرسپولیس رباط صلیبی پاره نموده اند و همه آن ها که برای موفقیت پرسپولیس از جان مایه گذاشتند.

چه چیزی زیباتر از اینکه بعد از همه این از خودگذشتگی ها، حالا طرفداران می خواهند با حضور در استادیوم آزادی، از تیمی که در همه این ماه ها عشق به آن ها هدیه داده، قدردانی نمایند. این تصمیم را با گشت کوچکی در فضای مجازی می توان فهمید. اینکه پرسپولیسی ها یکدل شده اند تا در بازی روز جمعه، استادیوم آزادی را پر نمایند و از تیم رویایی شان تشکر نمایند.

زنان و مردان پرسپولیسی از این حضور می گویند و خداحافظی با تیمی که دل همه پرسپولیسی ها برایش تنگ خواهد شد. زنان پرسپولیسی هم با اینکه نمی توانند به استادیوم بیایند و در این قدردانی سهیم شوند، در صفحات شخصی شان در فضای مجازی از مردان خواسته اند که روز جمعه به استادیوم بروند و جای خالی آن ها را هم پر نمایند. وعده طرفداران پرسپولیس برای خداحافظی با تیمی که عشق و همدلی را برای شان معنی نموده، روز جمعه است، در استادیوم آزادی.

1 - 11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 74

به "خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما عشق داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما عشق داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید