خرید لبنیات و برنج ایرانی سخت تر شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مرکز آمار ایران تازه ترین گزارش خود از میانه قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در شهریور ماه سال جاری را منتشر نموده است. بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات، برنج ایرانی درجه یک با 11.2 درصد و در گروه لبنیات، ماست پاستوریزه با 18.3 درصد و پنیر ایرانی پاستوریزه با 15.4 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

خرید لبنیات و برنج ایرانی سخت تر شد

بر مبنای گزارش مرکز آمار ایران در گروه نان و غلات اقلام برنج ایرانی درجه یک با 11.2 درصد ، ماکارونی با 5.2 درصد و رشته آش با 3.8 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

بعلاوه اقلام ماهی قزل آلا با 8.7 درصد و گوشت گاو یا گوساله با 4.5 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آن ها، داشته اند.

بر اساس این گزارش در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ماست پاستوریزه با 18.3 درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با 15.4 درصد و شیر پاستوریزه با 7.4 درصد بوده است.

بعلاوه در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با 40.5 درصد و هندوانه با 27.1 درصد بوده است.

در گروه سبزیجات و حبوبات هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با 23.2 درصد، هویج فرنگی با 21.7 درصد و بادمجان با 14.6 درصد است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در گروه قند و شکر، آشامیدنی ها و سایر خوراکی ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با 12.8 درصد و سس مایونز با 9.2 درصد بوده است.

کدام اقلام خوراکی نسبت به ماه قبل مقرون به صرفه شده اند؟

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد مرغ ماشینی در گروه گوشت و فرآورده های آن با 2.4- درصد، در گروه لبنیات و انواع روغن روغن نباتی جامد با 3.0- درصد، در گروه میوه و خشکبار هلو با 1.4- درصد و موز با 1.3- درصد و در گروه سبزیجات و حبوبات گوجه فرنگی با 0.9- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1795

به "خرید لبنیات و برنج ایرانی سخت تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید لبنیات و برنج ایرانی سخت تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید