خنجر تاریخی یک سرباز رومی کشف شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، خنجر تاریخی یک سرباز رومی کشف شد.

خنجر تاریخی یک سرباز رومی کشف شد

یک جوینده گنج در سوئیس پیروز به کشف خنجر پرنقش و نگار و دو هزار ساله متعلق به یک سرباز رومی شد. در پی این اکتشاف گروهی از باستان شناسان در محل کشف خنجر حاضر و پیروز شدند صدها اثر تاریخی را از میدان مبارزه ای که در آن سربازان رومی با جنگجویان رائتی مبارزه می کردند، کشف نمایند.

باستان شناسان معتقدند یکی از جنگجویان رومی به نشانه سپاسگزاری از پیروزی در نبرد، این خنجر را دفن نموده است. تا به امروز فقط چهار خنجر مشابه در قلمروهای سابق رومی ها کشف شده است.

لوکاس اشمید در دورانی که یک دانشجوی دندانپزشکی بود، جست وجو در منطقه ها اطراف کانتون گراوبوندن در سوئیس را از سال 2018 شروع کرد. باستان شناسان در سال 2003 در محل مورد نظر و اطراف آن کاوش کردند و به شواهدی از حضور سربازان رومی دست پیدا کردند و تمام آثار تاریخی محل را کشف کردند.

اما اشمید از اینکه تمامی آثار تاریخی این محل کشف شده باشند، اطمینان نداشت و با کاوش در این محل اشیای فلزی پیدا کرد و به این نتیجه رسید که آثار تاریخی بیشتری همچنان در این مکان وجود دارند.

اشمید این خنجر را که با استفاده از نقره و برنج تزئین شده در یک تپه کوچک در سال 2019 کشف نموده است. او کشف این خنجر مهم را به موسسه باستان شناسی که مجوز کاوش با فلزیاب او را صادر نموده بود، گزارش داد. با سرانجام کاوش باستان شناسان در محل مورد نظر صدها اثر تاریخی کشف شد. از جمله آثار کشف شده به سرنیزه ها، بخش هایی از سپر و سکه میتوان اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1873

به "خنجر تاریخی یک سرباز رومی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنجر تاریخی یک سرباز رومی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید