خوردن غذایی که دوست نداریم چه بلایی سر بدنمان می آورد؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک متخصص طب سنتی گفت: طبق اصول طب سنتی، وقتی غذا برای شخص لذیذ نباشد، نمی تواند به خوبی جذب بدن وی گردد؛ یعنی غذا باید برای خورنده لذت بخش باشد و وقتی که شخص از بو یا طعم آن لذت نمی برد، مقدار جذب مواد مفید غذا هم کمتر خواهد بود.

خوردن غذایی که دوست نداریم چه بلایی سر بدنمان می آورد؟

به گزارش خبرنگاران، رضا ایلخانی، متخصص طب سنتی، در شبکه دو سیما، گفت: طبق اصول طب سنتی، وقتی غذا برای شخص لذیذ نباشد، نمی تواند به خوبی جذب بدن وی گردد؛ یعنی غذا باید برای خورنده لذت بخش باشد و وقتی که شخص از بو یا طعم آن لذت نمی برد، اندازه جذب مواد مفید آن نیز به بدنش کم تر خواهد بود.

وی اضافه نمود: با توجه به این اصل، ما نباید مبنای تغذیه خود را بر لذیذ بودن غذاهای غیر سالم قرار دهیم، بلکه باید غذاهای سالم را به شیوه لذیذی درست کنیم تا بتوانیم از منافع آن نیز برخوردار شویم.

ایلخانی اظهار کرد: توصیه ما به مادران عزیز این است که بچه ها را به خوردن غذاهای مفیدی که برایشان لذت بخش نیست ترغیب ننمایند، بلکه کوشش نمایند غذاهایی را بیابند که در عین سالم بودن، برای کودک لذیذ و دلچسب است.

این متخصص طب سنتی گفت: بعضی بچه ها هستند که به هیچ غذای سالمی علاقه مند نیستند. برای مثال ما بچه هایی را داریم که اصلا میوه دوست ندارند. وظیفه ما به عنوان والدین این است که سعی کنیم میوه ها را به شکل های مختلف برای فرزندمان آماده کنیم و روشی را بیابیم که او واکنش مثبت بیشتری به آن دارد.

ایلخانی تاکید نمود: اصل لذیذ بودن غذا برای خورنده با غذا خوردن با هدف لذت بردن فرق دارد. بعضا پیش می آید که فرد گرسنه نیست اما صرفا دوست دارد که غذای مورد علاقه اش را بخورد، چون از آن لذت می برد. طب سنتی این موضوع را که به پرخوری منجر می گردد، رد می نماید.

وی اضافه نمود: پیشنهاد من به کسانی که با میل کردن بعضی از غذاها مشکل دارند، این است که آن را با اضافه کردن مواد جانبی مورد علاقه شان، برای خود مطلوب نمایند. در طب سنتی موادی که باعث متعادل سازی طبع غذاها می شوند، مصلحات نام دارند. برای مثال نمک برای تخم مرغ یک مصلح است؛ چراکه طبع گرم آن در کنار طبع سرد سفیده تخم مرغ، می تواند باعث متعادل سازی و خوشایندتر شدن مزه آن گردد.

این متخصص طب سنتی گفت: باید این را در نظر داشته باشیم که لزوما هرچه انسان هوس می نماید، برایش خوب نیست. برای مثال کسی که مزاج سرد داشته باشد، باید علاقه اش نسبت به دوغ یا ماست را کنترل کند و از مصلحاتی مانند نعناع استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2208

به "خوردن غذایی که دوست نداریم چه بلایی سر بدنمان می آورد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "خوردن غذایی که دوست نداریم چه بلایی سر بدنمان می آورد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن غذایی که دوست نداریم چه بلایی سر بدنمان می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید