دانشجویان از هرگونه تفکر ناامیدکننده مصون بمانند، ضرورت انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها، گفت: اساتید دانشگاه باید محیطی را برای دانشجویان فراهم نمایند تا آن ها از هرگونه تفکر ناامید نماینده مصون بمانند.

دانشجویان از هرگونه تفکر ناامیدکننده مصون بمانند، ضرورت انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها

به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی در نشست اعضای شورا و هیات ممیزی دانشگاه مازندران که امروز در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به نقش اصلی دانشگاه ها، تمرکزگذاری و واگذاری اختیارات می تواند سرعت عمل در تصمیم گیری را به همراه داشته باشد و بعضی دانشگاه ها درسراسر کشور به عنوان دانشگاه مادر و مشخص معرفی شده اند.

وی توضیح داد: یکی از مصادیق واگذاری مسئولیت ها نظارت ارزیابی و آنالیز دانشگاه های مادر است که بار زحمتی برای آن ها دارد. بحث نظارت، ارزیابی و آنالیز کیفی عملکرد در دانشگاه ها به دانشگاه مادر واگذار می گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: مازندران بیش از 40 موسسه آموزش عالی غیر دولتی دارد که احتیاج به ساماندهی داشته و مسئولان باید دراین خصوص یاری نمایند.

غلامی گفت: در استان ها توزیع ماموریت علمی بین مراکز دولتی صورت می گیرد و قرار نیست همه دانشگاه ها مانند دانشگاه های تهران شوند؛ چرا که هر دانشگاهی در زمینه خود می تواند کار مهمی را انجام دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه مازندران احتیاج به تقویت دارد و این امر باید از محل منابع داخلی و مصوبات شورای دانشگاهی تامین گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها مهم است و رقابت منفی شایسته نیست، اضافه کرد: دانشگاه ها در بحث راهبرد آموزش عالی استان کار نمایند و ما نیز حمایت می کنیم.

غلامی اظهار کرد: نزدیک پنج هزار شرکت دانش بنیان کشور، بیش از 43 هزار شغل پایدار ایجاد کردند که برای توسعه پایدار، یاری به رونق فراوری و اشتغال زایی تاثیرات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه از درخواست احداث پارک علم و فناوری برای دانشگاه مازندران استقبال می کنیم، گفت: توسعه روابط بین الملل و پذیرش بیشتر دانشجویان خارجی در دستور کار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از وجه مثبت فضای مجازی برای انتقال تجربیات باید استفاده کرد، یادآور شد: اعتبارات عمرانی باید از سوی رییس دانشگاه مازندران پیگیری گردد و همچنین نمایندگان مجلس رایزنی لازم را داشته باشند.

غلامی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان استانی به این دانشگاه، توضیح داد: مسئولین استانی در زمینه آموزش عالی انسجام بیشتری داشته باشند، چراکه دانشگاه مازندران احتیاج به منابع استانی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 374

به "دانشجویان از هرگونه تفکر ناامیدکننده مصون بمانند، ضرورت انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان از هرگونه تفکر ناامیدکننده مصون بمانند، ضرورت انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید