دانشگاه های تک جنسیتی در رشد و تعالی معنوی جامعه بسیار موثرند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رییس دانشگاه دخترانه حضرت معصومه (س) گفت: دانشگاه تک جنسیتی اگر به صورت هدفمند و جامع فعالیت کند و نقش خود را در تربیت زنان و دختران شایسته طبق الگو های متعالی دینی ایفا نماید، در رشد و تعالی معنوی جامعه موثر است.

دانشگاه های تک جنسیتی در رشد و تعالی معنوی جامعه بسیار موثرند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ رییس دانشگاه دخترانه حضرت معصومه (س) در نشستی با خبرنگاران گفت: دانشگاه تک جنسیتی اگر به صورت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق و جامع فعالیت کند و نقش خود را که تربیت زنان و دختران شایسته طبق الگو های متعالی دینی ایفا نماید، در رشد و تعالی معنوی جامعه و تحقق یک مدینه فاضله بسیار راهگشا و موثر است.

ابراهیم عبدی پور در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه (س) در نشست خبری مطرح نمود: دانشگاه حضرت معصومه به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی در سال 86در استان قم تاسیس شد.

عبدی پور اعلام کرد: دانشگاه ها تک جنسیتی در ایجاد فرهیختگی اجتماعی و نهادینه کردن ارزش های اخلاقی و اسلامی در بانوان بسیار اثرگذار است و وجود این دانشگاه ها در سطح کشور به عنوان یک کشور اسلامی یک احتیاج محسوب می گردد.

وی ادامه داد: دانشگاه تک جنسیتی اگر به صورت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق و جامع فعالیت کند و نقش خود را که تربیت زنان و دختران شایسته طبق الگو های متعالی دینی ایفا نماید، در رشد و تعالی معنوی جامعه و تحقق یک مدینه فاضله بسیار راهگشا و موثر است.

رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) توضیح داد: دانشگاه حضرت معصومه (س) در حال حاضر در 9رشته علوم انسانی در مقطع کارشناسی مشغول فعالیت است و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز 7رشته تدریس می گردد که در مجموع به 1600دانشجوی دختر، خدمات آموزشی ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 41هیئت علمی تمام وقت و استاد مدعو در دانشگاه حضرت معصومه (س) مشغول تدریس هستند، اضافه نمود: طبق برنامه ریزی های اجرا شده تا خاتمه طرح ششم توسعه، تعداد رشته های مقطع کارشناسی به 25رشته و رشته های مقطع کارشناسی ارشد به 20رشته افزایش پیدا کند.

عبدی پور اظهار کرد: در اضافه نمودن رشته های دانشگاهی، به تامین احتیاج های جامعه زنان، اشتغال پذیری و تقویت نهاد خانواده توجه خواهد شد و این شاخصه ها بسیار مورد توجه هستند تا در راستای ماموریت های دانشگاه اثرگذار باشد.

وی اضافه نمود: دانشگاه حضرت معصومه (س) باید به سمت رشته های ویژه بانوان و خانواده برود که مطابق با ماموریت و اهداف دانشگاه است و در این خصوص اقداماتی اجرا شده است و امیدواریم به این سمت پیش برویم که رشته های ویژه بانوان و تعالی خانواده ارائه گردد که در دیگر دانشگاه های همجوار ارائه نمی گردد.

گفتنی است، وزیر علوم در ادامه سفر خود به قم از دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید کرد و دو پروژه عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرد.

مجموعه ورزشی چند منظوره این دانشگاه، با اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال در مساحت 1700متر مربع جهت ارتقای فضای رفاهی دانشگاهیان افتتاح شد.

همچنین پروژه ساختمان مرکزی دانشگاه حضرت معصومه (س) که با مساحت 2550متر مربع و اعتبار 50میلیارد ریال، افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 521

به "دانشگاه های تک جنسیتی در رشد و تعالی معنوی جامعه بسیار موثرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های تک جنسیتی در رشد و تعالی معنوی جامعه بسیار موثرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید