دولت کویت احتمالاً تا 48 ساعت آینده کناره گیری می نماید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک روزنامه کویتی از احتمال استعفای دولت این کشور ظرف 48 ساعت آینده اطلاع داد.

دولت کویت احتمالاً تا 48 ساعت آینده کناره گیری می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بعد از درخواست 37 نفر از نمایندگان مجلس الأمه (مجلس) در مورد استیضاح صباح الخالد نخست وزیر کویت، بعضی خبر ها از استعفای دولت کویت ظرف 48 ساعت آینده خبر می دهند.

روزنامه کویتی الرأی امروز چهارشنبه با اشاره به اینکه 37 نماینده مجلس خواستار استیضاح نخست وزیر شده اند، از احتمال استعفای دولت ظرف 48 ساعت آینده اطلاع داد.

این روزنامه نوشت که با علی القطان نماینده مجلس کویت نیز به گروه نمایندگانی که خواستار استیضاح نخست وزیر هستند، پیوست و به این ترتیب شمار نمایندگانی که خواستار استیضاح نخست وزیر هستند به 37 نفر رسید.

روزنامه کویتی القبس نیز نوشت که دولت صباح الخالد در جلسه امروز مجلس شرکت نمی کند و دلیل آن تصمیم سه تن از نمایندگان مجلس برای استیضاح نخست وزیر است که با موافقت 36 نماینده دیگر همراه بوده است.

منابع کویتی گزارش کردند که محور های سه گانه استیضاح نخست وزیر عبارت است از: نخست نقض آشکار مفاد قانون اساسی در حین تشکیل دولت، عدم رعایت دستورالعمل های مجلس جدید، سلطه قوه مجریه در تشکیل مجلس و اخلال در ماده 98 قانون اساسی.

دولت کنونی کویت اواسط دسامبر گذشته با اعمال تغییرات گسترده تشکیل شد و از مهم ترین این تغییرات نیز بازگشت سِمت وزیر کشور به خاندان حاکم کویت بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1397

به "دولت کویت احتمالاً تا 48 ساعت آینده کناره گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کویت احتمالاً تا 48 ساعت آینده کناره گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید