راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات یکپارچه مقابله با کرونا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا گفت: راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای یکپارچه کردن فعالیت های گروه های جهادی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا در دست انجام است.

راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات یکپارچه مقابله با کرونا

حسین نصرآبادی در مصاحبه با خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در ارتباط با فعالیت ستاد مردمی مبارزه با کرونا اظهار کرد: این ستاد در حوزه های مختلف همچون ضدعفونی محلات، پرستاری از پرستاران مبتلا شده به بیماری کرونا، فراوری ماسک خانگی و کارگاهی، اتصال تأمین نمایندگان مواد اولیه درمانی به فراورینمایندگان و فراورینمایندگان به توزیع نمایندگان یا مردم مشغول به فعالیت است.

وی در ادامه با بیان این که با توجه به حوزه های فعالیتی به دنبال راه اندازی زیرساختی مبتنی بر فناوری اطلاعات هستیم، گفت: از اهداف چنین زیرساختی، یکپارچه کردن عملیات امدادرسانی در کشور است. به همین منظور سایتی تحت عنوان همیارانه hamyarane.ir طراحی و آغاز به کار نموده است.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا توضیح داد: هدف از راه اندازی این وب سایت جمع آوری اطلاعات گروه های جهادی تأمین نماینده، فراورینماینده و توزیع نماینده، جمع آوری مشارکت های مردمی برای فعالیت های ستاد و اطلاع رسانی و آموزش در بحث کرونا است که در حال حاضر این بخش صرفاً به تجمیع و گردآوری اطلاعات مفید پرداخته و محتوای فراوریی ندارد.

نصرآبادی با بیان این که این سایت هیچ گونه رویکرد سیاسی و فرهنگی ندارد، اذعان کرد: فعالان این عرصه نیروهای جهادی و داوطلبی هستند که به صورت خودجوش فعالیت می نمایند.

وی بخش دیگری از فعالیت های ستاد مردمی مبارزه با کرونا را در راستای ایجاد اتاق تماس توزیع شده (distributed call center) دانست و اضافه نمود: با راه اندازی این اتاق تماس کلیه گروه های جهادی، سازمان ها و گروه های مردم نهاد پس از تأیید هویت به وسیله این سامانه در سراسر کشور به صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط قرار خواهند گرفت.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ارتباط با جزئیات این اتاق تماس نیز گفت: این اتاق تماس شامل تعداد نامحدودی خط خدماتی دو طرفه و همچنین آی پی فون خواهد بود. مورد اول از سوی مخابرات در حال پیگیری و مورد دوم احتیاجمند تأمین اعتبارات اقتصادی می باشد که در اولویت دوم قرار گرفته است. با توجه به گسترده بودن خدمات این اتاق تماس به سرور قدرتمندی نیز احتیاجمند است که از یک سو قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و از سوی دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول همکاری دادند که این موضوع از سوی وزارت درگیر و دار نامه نگاری های دولتی با فرآیندی بسیار کند پیش می رود.

نصرآبادی توضیح داد: خدمات آی پی فون در ارتباط با شهرستان ها و افرادی است که از اینترنت برخوردار بوده و خط خدماتی دوطرفه مربوط به شهرستان های دورافتاده و افرادی است که دسترسی به مناسبی به اینترنت ندارند.

وی در ادامه از طرحی به منظور راه اندازی سامانه ارتباط با مشتری (CRM) سخن به میان آورده و گفت: با راه اندازی این سامانه، سایت همیارانه و اتاق تماس به آن متصل شده و تمامی ارتباطات، تماس ها و پیغام ها بر اساس نام و معینات درخواست و احتیاج مطرح شده کنترل، نظارت و راهنمایی می گردد.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا اضافه نمود: با تکمیل این طرح در صورت بروز شرایط بحرانی در هر نقطه از کشور، منابع با اولویت اول به وسیله اتاق کنترل به آن استان منتقل می گردد.

نصرآبادی با اشاره به این مطلب که بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در بازه های زمانی معین گزارش های مردمی در ارتباط با فعالیت ها ارائه خواهد شد، گفت: در جریان تکمیل این طرح کلیه مجوزهای امنیتی آن درحال اخذ است.

وی انجام فرآیند دریافت مجوزها و تحلیل پروژه را توسط گروه های مردمی در تهران، کرج و قزوین همچون قرارگاه اربعین، گروه فنی و مدیریتی قزوین خرید و جمعی از فعالین استارتاپی مطرح نمود.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا مرحله انجام این پروژه را با همت گروه های جهادی و همکاری سازمان های دولتی و استارتاپی دانست.

نصرآبادی اضافه نمود: استارتاپ های با سلام (در حوزه کسب و کارهای خانگی و محلی)، تیپاکس و تی نکست (در بحث توزیع کشوری)، نامی نیک (مشاور برندینگ)، رامونا، نگارخانه و همرو به منظور توسعه فعالیت های این ستاد به صورت رایگان و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اعلام همکاری نموده اند.

وی گفت: عموم مردم غیور و توانمند ایران و همچنین سازمان ها، شرکت ها، سمن ها و استارتاپ ها نیز می توانند به وسیله سایت همیارانه (لینک به hamyarane.ir)، ایمیل ([email protected]) ارتباط برقرار نموده تا در فعالیت های این ستاد سهمی هر چند محدود برعهده بگیرند.

انتهای پیغام/4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 883

به "راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات یکپارچه مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات یکپارچه مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید