روزانه 3000 دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می نمایند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شاپور اصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روزانه 8 رام قطار به صورت ریل باز و 2 رام قطار به صورت قطار برقی از تبریز سیر می نماید.

روزانه 3000 دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می نمایند

وی اضافه نمود: قطار ریل باز با ظرفیت جابجایی 350 نفر و در مجموع جابجایی 700 نفر به صورت رفت و برگشت هر روز مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان ادامه داد: میانگین تعداد دانشجویانی که از این قطار استفاده می نمایند، روزانه 3 هزار نفر است که اگر به 4 نفر ظرفیت خودروی سواری تقسیم کنیم، تقریبا 800 خودرو از مسیر و جاده از این طریق خارج و باعث جلوگیری از تصادفات جاده ای می گردد.

اصلانی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اذعان داشت: هدف از اجرای طرح، خدمت رسانی به قشر دانشجو و فرهنگی استان است تا با سهولت و با کمترین خطر در محل تحصیل خود حاضر شوند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان در بخش دیگری با عنوان اینکه سیاست کلی راه آهن جذب گردشگر است، توضیح داد: راه اندازی قطار تبریز –وان نیز در راستای رویداد تبریز 2018 و وجود جاذبه هایگردشگری متعدد در استان اجرا شده است و با طرف ترک برای تبلیغ رویداد تبریز 2018 در وان و شهرهای اطراف اجرا شده تا علاوه بر رفتن گردشگران از تبریز به وان شاهد استقبال و حضورگردشگران ترک برای استفاده از این وسیله حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه باشیم.

وی در سرانجام تاکید نمود: راه آهن آذربایجان از نواحی 14 گانه راه آهن ایران با محورهای تبریز - تهران، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل 19 ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به 530 کیلومتر می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 26

به "روزانه 3000 دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 3000 دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید