روسیه: تحریم های آمریکا علیه کوبا نمونه شاخص نقض حقوق بشر است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا، آن را نقض آشکار حقوق بشر برشمرد.

روسیه: تحریم های آمریکا علیه کوبا نمونه شاخص نقض حقوق بشر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه تحریم های آمریکا علیه کوبا را به نام نمونه ای شاخص از نقض حقوق بشر از طریق واشنگتن، محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا وزارت خارجه روسیه روز شنبه با محکوم کردن محاصره مالی آمریکا علیه کوبا نوشت، ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر را با اقدامات یکجانبه اجباری و غیرقانونی ادامه می دهد. شاخصترین نمونه در خصوص این محاصره مالی، مالی و تجاری است که کاخ سفید بیش از 60 سال علیه کوبا حفظ کرده و این علیرغم 29 قطعنامه ای است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه آن تصویب شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اضافه کرد، دولت آمریکا با معیارهای دوگانه خود در تلاش است تا در سطح جهانی حامی آزادی های اساسی شناخته شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که سازمان های غیردولتی آمریکا اعتراف کرده اند که شرایط حقوق بشر در ایالات متحده روز به روز بدتر می شود و نژادپرستی، اسلام هراسی و سایر موارد تبعیض در ایالات متحده در حال افزایش است. شهروندان آفریقایی تبار، آسیایی و اسپانیایی تبار ساکن آمریکا به ویژه از طریق پلیس مورد تبعیض مداوم قرار می گیرند.

دستگاه دیپلماسی کوبا هم چندی قبل گفت که ایالات متحده توافقنامه های مهاجرتی دوجانبه را نادیده می گیرد و مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان را ترویج می کند.

وزارت امور خارجه کوبا اتهامات دولت ایالات متحده در خصوص ادعای عدم تعهد مقام های کوبا در مشاخصه با قاچاق انسان را رد و گفت: این اتهامات دروغین ناشی از گزارش قاچاق انسان در سال 2020 است، سندی که هاوانا آن را وسیله ای تنها برای اتهامات دروغین و باج خواهی سیاسی توصیف کرده است.

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی که واشنگتن تحریم های مالی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی سخت است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

صدها کوبایی هم در هفته های گذشته در شهر هاوانا مرکز این کشور با برپایی اعتراضی خواستار خاتمه تحریمهای آمریکا علیه مردم این کشور شدند. معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می کردند و شعار ضدتحریم سر می دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1684

به "روسیه: تحریم های آمریکا علیه کوبا نمونه شاخص نقض حقوق بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم های آمریکا علیه کوبا نمونه شاخص نقض حقوق بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید