10 نکته پیش از سفر به کوبا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کوبا را با چه خصوصیاتی می شناسید؟ اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده اید توصیه می کنیم این مطلب را حتما بخوانید.

10 نکته پیش از سفر به کوبا

در سراسر دنیا کوبا را به سواحل زیبای سفید و آب های فیروزه ای می شناسند، اما کوبا از نظر تاریخی و فرهنگی هم دست کمی از سایر مقصدهای دنیاگردی دنیا ندارد. در واقع با وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی و تفریحات و گردشگاه های ساحلی، کوبا یک مقصد دنیاگردی کامل است. اما ضروری است که پیش از رفتن به هر جایی از دنیا اطلاعاتی راجع به مردم، فرهنگ، عادات و دیگر خصوصیات آن شهر یا کشور داشته باشیم. طی سفرم به کوبا تجربیاتی بدست آوردم که آن ها را با شما به اشتراک می گذارم.

1. کوبا دارای دو واحد پول رایج است

کوبا دو واحد پول رایج دارد که یکی پزو(CUP) و دیگری پزوی تبدیل پذیر است که هر کدام معادل 25 پزو و برابر با دلار آمریکا است. معمولا این مسئله باعث گیج شدن دنیاگردان خارجی می گردد.

2. این کشور آنقدر که گمان می کنید مقرون به صرفه نیست

از آنجایی که دنیاگردان واحد پول خود را دارند ممکن است قدرت خرید آن ها در کوبا پایین بیاید. برای مثال بلیت ورودی یک موزه برای یک دنیاگرد 8 برابر یک بومی هزینه برمی دارد. به طور نسبی می توان کوبا را کشوری دانست که دنیاگردان توانایی خرید در آن را دارند اما باید بیشتر از بومی ها هزینه نمایند.

3. قوانین دنیاگردی سختی در این کشور برقرار است

دولت به منظور اینکه روابط بین دنیاگردان و بومی ها را به حداقل برساند، قوانین بسیاری را وضع نموده است. کوبایی ها نباید دنیاگردان را اذیت نمایند، این یک قانون است، بنابراین در ارتباط با آن ها اگر خودتان مکالمه را شروع نکنید موضوع فراتر از سرویس های دنیاگردی نمی رود. تاکید بسیاری بر اجرای این قوانین وجود دارد زیرا هر بومی به راحتی می تواند به بهانه یک عمل خیرخواهانه مانند رساندن دنیاگردان به آن ها نزدیک گردد.

4. انعطاف و صبوری تنها یک پیشنهاد نیست

در اولین روز مسافرتم به کوبا دوستم به من گفت: کوبا شهر صف ها است. این حرف خیلی هم صحیح نبود. بخاطر عدم وجود تکنولوژی در تسریع بسیاری امور، همه چیز از تبدیل ارز گرفته تا بازرسی در فرودگاه و مسافرت های بین شهری، همگی دارای فرآیند خاص خود هستند. به علت نبود زیرساخت قوی، برای رفتن به هرجایی باید از وسیله حمل ونقل بهره ببرید، که اگر هزینه آن برای شما مهم باشد ما اتوبوس را پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید از اضطراب دور باشید باید از پیش بین مقاصد و فعالیت های مورد نظر خود تعادل را برقرار کنید و در مقابل بعضی تغییراتی که در پرواز ممکن است اتفاق بیفتد منعطف باشید.

5. مجبور می شوید قید اسباب راحتی را بزنید

دستمال توالت و صابون جزو اشیای لوکس هستند، حتی در مکان های عالی. شیر آب همواره درست کار نمی کند درواقع بهتر است اینطور بگوییم که تشت های پلاستیکی آب سرد همواره برای حمام آماده هستند. دیگر اینکه تهویه هوا هزینه گزافی دارد. برترین توصیه من این است که همواره دستمال توالت، یک بادبزن، و یک مایع دستشویی همراه داشته باشید و خود را برای بعضی موقعیت های ناآرام و پرزحمت آماده کنید.

6. بخاطر کمونیسم هیچ جا تبلیغاتی به چشم نمی خورد

باتوجه به اینکه هر روز در هر کجای دنیا که باشیم با تبلیغات مختلفی روبه رو می شویم، اما واقعا عجیب است که تبلیغات در صنعت تجارت در کوبا جایی ندارد. بسیاری از بومی ها حتی نام مکدونالد یا استارباکس را نشنیده اند. تنها تبلیغات موجود در این کشور پوسترهای تبلیغاتی فیدل کاسترو، چگوارا و دیگر رهبران کمونیست دنیا، بعلاوه شعارهای موافق کمونیسم و سوسیالیسم است.

7. بیشتر کوبایی ها فکر نمی نمایند که در یک مملکت دیکتاتوری زندگی می نمایند

تماشا اینکه تاریخ متعصب کوبا همچنان ضد آمریکا و هوادار کاسترو است واقعا شکه نماینده است. درحالی که آمریکا، کوبا را یک دیکتاتوری سرکوبگر می داند، خود کوبایی ها اینطور به قضیه نگاه نمی نمایند. با این حال بعضی بخصوص نسل جوان از دولت وقت ناراضی هستند. اما در مجموع با افراد کمی روبرو شدم که حکومتشان را دیکتاتوری بدانند.

8. اگر خانوم هستید پس حتما صداهای مزاحم بسیاری را می شنوید

قدم زدن در خیابان حتی چند قدم، به عنوان یک زن خارجی بسیار سخت است، زیرا حتما با مزاحمت های بومی ها روبرو می شوید. اصلا اغراق نمی کنم، این حرفم را کاملا باور کنید. مزاحمت های آن ها شامل صدای هیس درآوردن، قدقد کردن و بسیاری صداهای دیگر است. برای لحظه ای گمان کردم این حرکت از فرهنگ آن ها می آید. اما همچنان منتظر اذیت هایی از این دست باشید.

9. تماشای های کوبا فقط در هاوانا خلاصه نمی گردد

دره vinales

اولین باری که راجع به کوبا مطالبی را خواندم، بیشتر درباره هاوانا و منطقه ها اطرافش که مناسب یک سفر کوتاه بود آموختم. زمانی که به آن جا رسیدم دریافتم که این کشور جاهای بسیار زیاد و بسیار زیبایی برای تماشا دارد اما به علت زیرساخت ضعیف رفتن از یکی به دیگری مستلزم گذراندن فرایند ای طولانی است. هنگام سفرم به کوبا متوجه شدم که برای تماشا تمام زیبایی ها حداقل 15 روز ضروری است، تازه شاید همین مدت کافی نباشد.

از مکان های مورد علاقه من دره Viñales واقع در شهر ترینیداد است. این منطقه یک شهر مستعمراتی اسپانیایی، و قدیمی ترین شهر کوبا است که قدمت آن به دهه 1500 می رسد. دیگر مکانی که بسیار دوست داشتم Playa Ancon، ساحلی کریستالی نزدیک شهر ترینیداد است.

10. شما با استقبال خوبی روبرو می شوید

اولین چیزی که در کوبا توجه من را به خود جلب کرد اندازه مراقبتی بود که کوبایی ها نسبت به یکدیگر داشتند. مردمی که من دیدم مهربان ترین، صمیمی ترین و به شدت قدردانی هستند که در سفر دیده ام بخصوص اینکه از دنیاگردان به گرمی استقبال می نمایند. هرگز تا این حد در هیچ کشور دیگری به عنوان دنیاگرد مورد استقبال قرار نگرفته بودم.

یکی از برترین خاطراتم صحبت با یک فروشنده خیابانی مسن بود که چون ایستادم و با او هم صحبت شدم به من یک جفت گوشواره هدیه داد. او گفت که هزینه این هدیه این است که هر بار به کوبا می آیم به او سر بزنم. یک بار هم یکی از اقوام دوستم من را برای یک نهار خانگی به مزرعه خود دعوت کرد. بله آن ها شرایط اقتصادی خوبی نداشتند اما من را دعوت کردند و به من غذا دادند. هرچند در انتها روز، کوبا یک سری تناقضات را نشانم داد و من باید به آن عادت می کردم اما همین که آن جا را ترک کردم تنها چیزی که از تجربه سفر به خاطر داشتم لذت بود.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1899

به "10 نکته پیش از سفر به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته پیش از سفر به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید