سخنان بایدن در ژاپن به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: سخنان اخیر جو بایدن در توکیو مبنی بر اینکه آمریکا آمادگی دارد کنار تایوان علیه چین صف آرایی نظامی کند، اشتباه خطرناکی است و ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر گردد.

سخنان بایدن در ژاپن به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی تلگراف امروز چهارشنبه در گزارشی از سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر وی به ژاپن انتقاد کرد.

تلگراف با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود، آمریکا آمادگی دارد در جنگ احتاقتصادی علیه چین در کنار تایوان قرار گیرد، نوشت: رئیس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی را مرتکب شد، چون همین سخنان ممکن است به جنگ دنیای سوم منجر گردد.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به غیر عملی بودن اظهارات بایدن، در ادامه بیان کرد: آمریکا هرگز زیر بار چنین تعهداتی نمی رود، روابط آمریکا و تایوان چارچوب خاصی دارد که بر اساس آن واشنگتن می تواند در راستای افزایش توان دفاعی تایوان، یاری های اقتصادی به این کشور داشته باشد.

تلگراف شرح داد: شخص رئیس جمهور توانایی آن را ندارد که قوانین موجود در آمریکا را به طور یکجانبه تغییر دهد و هر تصمیمی در حمایت از تایوان باید با موافقت کنگره آمریکا همراه گردد. از طرفی پس از سخنان بایدن، وزارت خارجه آمریکا مجبور شد به افکار عمومی در سطح دنیا شرح دهد که سیاست خارجی واشنگتن تغییری نکرده است، اما اشتباهی که رئیس جمهور آمریکا مرتکب شد می تواند بسیار خطرناک باشد.

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گذشته در نشست خبری با نخست وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که آمریکا در صورت وقوع جنگ از تایوان در برابر چین دفاع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2046

به "سخنان بایدن در ژاپن به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان بایدن در ژاپن به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید