سلطانی فر خیلی پرسپولیسی بود!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، علی فتح الله زاده مدیرعامل پیشین استقلال که همیشه مصاحبه های جالب توجهی را انجام می دهد، در گفت وگویی واکنشی به آخرین شرایط آبی پوشان در جدول رده بندی لیگ و شانس قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی داشت.

سلطانی فر خیلی پرسپولیسی بود!

مشروح صحبت های فتح الله زاده را در ادامه می خوانید:

این تیم 99 درصد قهرمان لیگ خواهد شد

شرایط استقلال خیلی خوب است و به نظر من، فرهاد مجیدی تیم منسجم و یکدلی درست نموده و متاسفانه خیلی ها به این جوان دارند حسودی می نمایند اما اینجا از موقعیت استفاده می کنم و به او پیام می دهم که اصلاً به حاشیه ها توجه نکند و خودش را به حاشیه ها نبرد چرا که یک لحظه غفلت می تواند او را به حاشیه ببرد. کار خودش را انجام بدهد چون همه استقلالی ها پشت او هستند و از مجیدی و تیم و کادرمدیریتی حمایت می نمایند. من انشالله 99 درصد احتمال می دهم بعد از 9 سال سال جاری بتوانیم جشن قهرمانی بگیریم.

بیشترین ضربه را استقلال از بی ثباتی در مدیریتش خورد

آخرین قهرمانی استقلال در دوره من بود، در آن سال هم جام را فرهاد مجیدی در کنار من ایستاده بود و جام را بالای سرش برد؛ بعد از آن قهرمانی، آدم های دلسوز استقلالی نیامدند در این تیم و عده ای آمدند از این فضا برای خودشان نام و رسمی پیدا نمایند و بروند. آن ها استقلالی خالص نبودند، این طور نیست که هیچکس استقلالی نبود اما خیلی از آن ها استقلالی نبودند و بیشتر این تعدد مدیریت به تیم ضربه زد. اصلی ترین ضربه را هم این مسئله به تیم زد، ما هر سال یک مدیر داشتیم و ثبات مدیریتی نداشتیم و این مسئله به تیم لطمه زد.

عضو کادر مدیریتی دو تیم شدم و آن ها به لیگ برتر آمدند

همه آن دوستانی که در تیم های دیگر هستند می دانند، می گردد گفت که من از همه تیم های لیگ فزونی در سال های متعدد پیشنهاد داشتم که یا رئیس هیات مدیره شوم و یا مدیرعامل، دو بار من دو تیم را چون دسته اول بودند رفتم و عضو هیات مدیره شدم، الحمدالله هر دو تیم هم سال بعد از آن که من در آنجا حضور یافتم توانستند به لیگ برتر برسند؛ یک تیم نساجی بود و دیگری هم تراکتور. این دو تیم زمانی که لیگ یک بودند من عضو هیات مدیره شان شدم که بیاریم بالا و الحمدالله همان سال هم به لیگ برتر آمدند.

مدیرعامل هیچ تیمی به جز استقلال نشدم و نمی شوم مگر ...

برای لیگ برتر به احترام استقلال من هیچ تیمی را مدیریت آن را نپذیرفتم، چون من اصلا نمی توانم تصور کنم که یک روزی در تیمی باشم که در مقابل من بخواهد استقلال به میدان برود؛ اصلا نمی توانم این مسئله را باور کنم و به همین علت هم همیشه از دوستان عذرخواهی نموده ام و تا الان هم به هیچ تیمی نرفته ام و انشالله تا زمانی هم که زنده هستم نمی روم مگر این که تیم خصوصی خودم روزی درست کنم که آن هم حتما پیراهن آبی داشته باشد اما هیچ وقت مدیرعاملی تیمی جز استقلال را نپذیرفته ام و انشالله نخواهم پذیرفت.

بعد از قهرمانی لیگ، جلسات با مدیران باشگاه را دنبال می کنیم

ما دیدیم که ریتم باشگاه و استقلال مان به سوی پیروزی و قهرمانی است، احساس کردیم که شاید هر کاری انجام بدهیم، در این راستا تلنگری به تیم بزند و تیم را از این راستا موفقیت خارج کند و به همین علت احتیاط کردیم؛ انشالله بعد از قهرمانی دوباره جلسات را پیگیری می کنیم.

به بلوغ لازم برای استفاده از مدیرفنی نرسیده ایم

متاسفانه هنوز به بلوغ فنی لازم نرسیدیم، یعنی کسانی که مدیرفنی می شدند چون سیستم را درست اجرا نمی کردیم، اختلاف به وجود می آمد و به تیم لطمه می زد و به همین علت است که دیگر کمیته فنی را نمی زدند؛ روش صحیح این است که اگر ما می خواهیم کمیته فنی بگذاریم، بایستی اجازه بدهیم کمیته فنی سرمربی را انتخاب کند تا بتوانند با هم کار نمایند، چون مدیرعامل سرمربی را انتخاب می نماید و مدیرفنی همیشه می خواهد نقاط ضعف را بگیرد، تقریباً همکاری اش را با سرمربی کمتر می نماید و من تجربه این موضوع را دارم و به تیم لطمه وارد می شد. چون نتوانستیم باهم دیگر این دو سمت را هماهنگ کنیم، کار خوب در نیامده و خیلی از مدیران می ترسند که این اتفاق هم بیفتد و به کارشان لطمه وارد گردد و برای همین مسئله مدیرفنی و کمیته فنی انتخاب نمی نمایند.

سلطانی فر با غلظت زیادی پرسپولیسی بود

من با همه مدیران و وزرایی که کار کردم، پرسپولیس بودند؛ مثلا آقای سعیدلو عضو هیات مدیره پرسپولیس بودند اما من با او کار کردم. آقای علی آبادی هم بودند که من با ایشان کار کردم، اغلب پرسپولیسی بودند. در زمان آقای سلطانی فر غلظت آن بیشتر شد و ایشان خیلی پرسپولیسی بودند و متاسفانه این مسئله تاثیرگذار بود. این موضوع گذشته اما در سطح وزیر اینقدر داغ بودن شاید خوب نباشد، بالاخره کسی وقتی وزیر می گردد، وزیر هر دو تیم است و باید به هر دو تیم نگاه متعادل داشته باشد.

فرهاد را ببینید چقدر در این دو سال شکسته شده است

بله من جوان تر شده ام؛ کار در باشگاه استقلال خیلی سنگین است. شما همین فرهادمان (مجیدی) را ببینید و با دو سال پیش مقایسه اش کنید، چقدر او شکسته شده است؟ واقعا فشار است، وقتی فشار برداشته گردد، آدم ذره ای جوان تر می گردد. (باخنده)

انشالله جشن صعود از مرحله گروهی جام جهانی را در کل کشور بگیریم

من خیلی امید دارم که بتوانیم از این مرحله عبور کنیم اما بدان نیست که ما در گروه ساده ای افتاده ایم، هر تیمی که می تواند به جام جهانی راه پیدا کند، حتما تیم قدرتمندی است؛ شما ببینید که تیم هایی مثل ایتالیا نمی توانند به جام جهانی بیایند و حذف می شوند، بنابراین تمامی تیم هایی که در جام جهانی هستند قوی بوده هستند. این دوره نسبت به دوره های پیش، ضریب احتمال صعودمان بیشتر است و امیدوارم که با توجه به بازیکنان خوبی که در اروپا الان داریم و یک تیم کاملاً اروپایی را می گردد گفت که در اختیارمان است و کوشش مدیریت فدراسیون فوتبال و سرمربی محترم تیم، برای اولین جشن عبور از مرحله اول را در تمام کشور بگیریم.

استقلالی ها در اصفهان تیمشان را تنها نگذارند

من از طرفداران مان در اصفهان تقاضا می کنم که استقلال را در آنجا تنها نگذارند و بیایند و از تیم حمایت نمایند.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2037

به "سلطانی فر خیلی پرسپولیسی بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر خیلی پرسپولیسی بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید