سیر نزولی سهام شرکت های بزرگ فناوری در سایه ویروس کرونا ، اپل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و گوگل 238 میلیارد دلار از دست دادند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ویروس کرونا سهام شرکت های سرشناس حوزه فناوری را قربانی کرده است و به عبارتی به شدت تنزل داده است. بر اساس آمارها، سهام شرکت های بزرگ فناوری بیش از 230 میلیارد دلار قربانی داشته است.

سیر نزولی سهام شرکت های بزرگ فناوری در سایه ویروس کرونا ، اپل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و گوگل 238 میلیارد دلار از دست دادند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد ویروس کرونا تاثیری قابل توجه روی فناوری دارد تا جایی که سهام شرکت های سرشناس این حوزه را هدف گرفته است.

سهام شرکتهای بزرگ حوزه فناوری در واکنش به افزایش موارد ابتلای کرونا در سراسر جهان به سرعت فرایندی نزولی در پیش گرفت و بدیهی است که شرکت های ارشد سیلیکون ولی بزرگ ترین قربانیان این فرایند کاهشی بودند. در مجموع ، اپل ، فیس بوک ، آمازون ، مایکروسافت و گوگل بیش از 238 میلیارد دلار از دست دادند.

اپل ، فیس بوک ، آمازون ، مایکروسافت و آلفابت(شرکت مادر گوگل) پنج شرکت با ارزش ایالات متحده در حوزه فناوری در مجموع بیش از 238 میلیارد دلار از دست داده اند به عنوان بخشی از یک بازار گسترده تر ، دامنه اخبار منتشر شده مبنی بر شیوع بیماری کرونا ویروس به سرعت در خارج از کشور چین گسترش می یابد. کشورهایی مانند کره جنوبی ، ایران و ایتالیا نیز درگیر کرونا شده اند و 5 شرکتی که اسامی آنها مطرح شد نیز حدود 3.4٪ لغو فعالیت را ثبت کرده اند.

سهام ایالات متحده آمریکا پس از آنکه کره جنوبی هشدار کرونا ویروس خود را به بالاترین سطح افزایش داد و ایتالیا از افزایش شدید پفراینده های ابتلا در شهفرایندان خود پرده برداری کرد به شدت ضربه خورد، ویروس کرونا با نام COVID-19 ، تقریباً 80،000 نفر را در سطح جهان مبتلا کرده است ، اگرچه بیشتر این موارد در چین مشاهده می شود.

اپل بیشترین میزان مواجهه با چین را به خود اختصاص داده است ، زیرا به دلیل تولید قطعات محصولات برتر خود و مصرف کنندگان چینی برای خرید آیفون ، به کارخانه های تولیدی چینی متکی است. این شرکت هفته گذشته هشدار داد که به دلیل تأثیر کرونا انتظار نمی رود، شرکت بتواند به تعهدات پیشین خود به درستی عمل کند. سایر شرکت ها در آنجا حضور کمتری دارند ، از آنجا که گوگل و فیس بوک اساساً در چین غایب هستند می توان گفت تنها دلیل سقوط سهامشان در این کشور به دلیل ترس گسترده تر از اثر شیوع این بیماری در اقتصاد جهانی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 804

به "سیر نزولی سهام شرکت های بزرگ فناوری در سایه ویروس کرونا ، اپل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و گوگل 238 میلیارد دلار از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر نزولی سهام شرکت های بزرگ فناوری در سایه ویروس کرونا ، اپل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و گوگل 238 میلیارد دلار از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید