شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی افزایش یافت

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی با شناسایی بیماران تازه در اراک و سایر شهرستان ها به 13 مورد افزایش یافت.

شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی افزایش یافت

دکتر علی علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هشت مورد از مبتلایان به اُمیکرون در شهرستان اراک و مابقی در سایر شهرهای استان شناسایی شده است، اظهار کرد: حال عمومی مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی مساعد است و تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار مبتلایان به اُمیکرون در استان دور از انتظار نیست، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی این احتمال وجود دارد که دچار پیک اُمیکرون در استان شویم و تنها راه پیشگیری از وقوع پیک تازه تزریق واکسن دُز سوم و رعایت دستورالعمل هاست. در افرادی که سه دُز واکسن کروناویروس را دریافت نموده باشند تنها 10 درصد احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد و 90 درصد پیشگیری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا برای جمعیت بالای 12 سال استان مرکزی به بیش از 92 درصد و دُز دوم به 83 درصد و دُز سوم به 19.7 درصد رسیده است و کوشش خواهیم کرد که پوشش دُز سوم را ظرف روزهای آینده به 50 درصد افزایش دهیم. با توجه به شیوع سویه تازه از مردم انتظار می رود که نسبت به تزریق دُز سوم واکسن خود اقدام نمایند و از افرادی که دُز اول و دوم خود را تزریق ننموده اند، درخواست می گردد تا واکسن خود را دریافت نمایند.

معاون علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به درگیری بعضی روستاهای شهرستان ساوه با بیماری سالک گفت: خوشبختانه تا به امروز به جز چند روستای شهرستان ساوه در هیچ یک از نقاط استان مرکزی شیوع این بیماری گزارش نشده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به جولان آلاینده های هوا در استان مرکزی به ویژه در شهرهای صنعتی و قرار گرفتن در شرایط ناسالم هوا به سالمندان، مادران باردار، بچه ها کمتر از 6 سال و افراد دارای بیماری خاص و زمینه ای توصیه می گردد که صرفا برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و در غیر این صورت برای در امان ماندن از آلودگی هوا و نیز ویروس اُمیکرون در خانه بمانند.

لازم به ذکر است، بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در خصوص بیماری کرونا ویروس 39 مورد تازه ابتلا در 24 ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به 106272نفر رسیده است و در 24 گذشته دو مورد تازه بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

بعلاوه 37مورد بیماران تازه که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند. در 24 ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان همان 2992 نفر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1958

به "شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید