کیف و کوله پشتی های آنتی باکتریال فراوری شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک شرکت ایرانی به یاری فناوری نانو کیف و کوله پشتی با سطوح خارجی آنتی باکتریال حاوی نانوذرات فراوری و به بازار عرضه می نماید.

کیف و کوله پشتی های آنتی باکتریال فراوری شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا توجه ویژه ای به ضدعفونی کردن سطوح در جامعه و این موجب داغ شدن حوزه مواد آنتی باکتریال صنعتی شده است به طوری که بعضی شرکت ها به سراغ ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در محصولات خود رفته اند.

شرکت آرکا فیدار انار یکی از فراوریکنندگان کیف و کوله پشتی در کشور اقدام به ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در محصولات خود نموده است که برای این کار از نانوذرات نقره استفاده می نماید.

سعید اسفندیار، مشاور فنی شرکت آرکا فیدار انار می گوید: با شیوع کرونا درخواست های زیادی برای ایجاد خاصیت ضدمیکروبی و آنتی باکتری روی محصولات دریافت کردیم از این رو به سراغ استفاده از فناوری نانو رفتیم. در این جهت از نانوذرات شرکت های ایرانی استفاده نموده و آن ها را با دو روش مختلف روی محصولات کیف و کوله پشتی قرار دادیم.

وی اضافه نمود: در روش اول نانوذرات روی سطح پارچه قرار می گیرد و سپس از این پارچه برای فراوری محصول استفاده می گردد. در روش دوم ابتدا محصول فراوری شده و سپس نانوذرات به صورت اسپری روی آن قرار داده می گردد. در صورتی که سفارش مشتری در حجم بسیار بالا باشد ترجیح داده می گردد که از روش اول استفاده گردد که برای این کار پیمانکار تامین کننده پارچه، نانوذرات را روی سطح پارچه پلیمری قرار داده و سپس با قرار دریافت پارچه در کوره، نانوذرات روی سطح تثبیت می شوند که این تثبیت شدن در ایجاد خاصیت آنتی باکتری بادوام نقش اساسی دارد. اما در صورتی که سفارش مشتری کم باشد ابتدا محصول فراوری شده و سپس نانوذرات روی آن اسپری شده و در ادامه با قرار دادن محصول در کوره نانوذرات تثبیت می شوند.

مشاور فنی شرکت آرکا فیدار انار ادامه داد: عملکرد آنتی باکتریال این محصولات توسط آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شده است. کوله پشتی ها به ندرت شسته می شوند و این موضوع موجب می گردد که سطح بالایی از آلودگی داشته باشند که با استفاده از نانومواد می توان این میزان آلودگی را به شدت کاهش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1435

به "کیف و کوله پشتی های آنتی باکتریال فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیف و کوله پشتی های آنتی باکتریال فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید