طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، طرح تورهای ارزان قیمت برای افزایش سفر

با توجه به بالا رفتن هزینه های سفر، با کاهش سفرها روبرو بوده ایم و لازم بود که اقداماتی در این زمینه انجام شود. خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر از راه اندازی طرح تورهای ارزان قیمت در کشور داده است و این طرح را مهم ترین پروژه این سازمان قلمداد کرده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد این خبر که می تواند باعث افزایش آمار سفر ها شود بیشتر صحبت کنیم.

طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد!

آقای فریدون محمدی، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان بوشهر خبر طرح تورهای ارزان قیمت در کشور را اعلام نموده است. به گزارش ایرنا ایشان در این مراسم در مورد این خبر اعلام نمود: طرح تورهای ارزان قیمت به معنای ارائه خدمات با کیفیت پایین نیست و استانی که در این حوزه پیشقدم باشد زودتر به مقصد و هدف می رسد.

ارزان سازی و افزایش سفر

به گفته ایشان: ارزان سازی سفر یکی از مولفه های اصلی و مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است تا به این ترتیب، بتوان سفر کرد را برای همه طبقه های اجتماعی فراهم کرد. برای ما بسیار مهم است که شرایطی فراهم کنیم که همه اقشار جامعه با هر سطحی از درآمد بتوانند به راحتی به سفر بروند و به این ترتیب با افزایش آمار سفرها روبرو باشیم.

آقای محمدی در ادامه سخنانش به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای استان بوشهر در زمینه سفر و توریستی اشاره کرد و گفت: استان بوشهر با توجه به قابلیت های بالایی که در بخش ساحلی و طبیعی دارد می تواند به عنوان یکی از این مقاصد برای سفر مطرح باشد. به این ترتیب در این پروژه با کمترین هزینه می تواند نقش مهمی در اقتصاد و افزایش آمار سفر و توریست داشته باشد.

ظرفیت های بالای استان بوشهر

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی در مورد طرح تورهای ارزان قیمت توضیح داد: نفت، گاز، پتروشیمی، بازرگانی و سایر ظرفیت های موجود در استان هایی مثل بوشهر از اهمیت بالایی برخوردارند و همه این موارد به نحوی با سفر و توریستی در ارتباط هستند. در سال رونق تولید، سرمایه گذاری در بخش توریستی می تواند بهترین و به صرفه ترین سرمایه گذاری باشد و در کمترین زمان بازگشت سرمایه و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: با توجه به تحول های پیش آمده، در آینده ای نه چندان دور صنعت توریستی و سفر به صنعت اول کشور تبدیل خواهد شد و طرح تورهای ارزان قیمت می تواند به این امر کمک به سزایی بکند. امروزه دیگر سفر به عنوان یک فعالیت تفریحی و فرعی به شمار نمی رود. بلکه با رونق سفر و توریستی، اقتصاد شکوفا می شود و در شرایطی که با رکود اقتصادی روبرو هستیم افزایش سفر و رشد صنعت توریستی می تواند اقتصاد یک جامعه را متحول و دگرگون کند.

وی با اشاره به این که صنعت توریستی و سفر در حال بدل شدن به یک صنعت پردرآمد است گفت: قبلا صنعت ساختمان به عنوان صنعتی پردرآمد به حساب می آمد. ولی امروزه این صنعت به خاطر محدودیت هایی که دارد اشباع و راکد شده است. در حالی که صنعت توریستی این ویژگی ها را ندارد و با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های خدادادی و طبیعی می تواند همیشه رونق و افزایش داشته باشد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور در ادامه سخنانش در مورد طرح تورهای ارزان قیمت و افزایش سفر به پتانسیل های بندر گناوه اشاره کرد و اضافه کرد: امروزه بندر گناوه به دلیل موقعیت تجاری فوق العاده ای که دارد به یک برند تبدیل شده است و باید نسبت به تقویت زیرساخت های مورد نیاز آن اقدام کرد. با طراحی جشنواره ها، رویدادها و فستیوال های مختلف در طول سال می توان برای استانی مثل بوشهر، حتی در فصل گرم نیز توریست جذب کرد و با افزایش سفر به اقتصاد این استان کمک کرد.

آقای محمدی در انتها با اشاره به افزایش 68 درصدی مدت اقامت در استان بوشهر گفت: تقویت و افزایش سفر ها در استان ها می تواند اقتصاد مناطق مختلف کشور را از حالت رکود خارج کند. با توجه به پروژه بوشهر توریسم 2022 که در آن خیابان و پروژه توریستی طراحی شده بود می توان به این پروژه، شهر توریستی هم اضافه کرد و از قابلیت های بالای استان بهره بیشتری برد.

در این سخنرانی به کلید خوردن طرحِ تورهای ارزان قیمت در کشور اشاره شده است. اما در مورد جزئیات طرح تورهای ارزان قیمت هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. مجله خبرنگاران در صورت انتشار هر گونه اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد این طرح، آن را به اطلاع شما عزیزان خواهد رساند. امیدواریم این قبیل طرح ها بتواند باعث شود همه اقشار جامعه با هر سطح درآمد بتوانند سفر کنند و از این تجرب لذتبخش بهره مند بشوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 944

به "طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید