تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی و فعالیت اصناف در شب عید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: پیشنهاداتی درباره نحوه برنامه ریزی برای انجام سفرها و اجرای پروتکل های بهداشتی و فعالیت صنوف در خاتمه سال مطرح و تصویب شد.

تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی و فعالیت اصناف در شب عید

به گزارش خبرنگاران از مهر، بابک دین پرست در حاشیه هشتمین جلسه اصلی قرارگاه در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: چندین دستورکار برای جلسه امروز مشخص شده بود که به دلیل طولانی شدن مباحث تنها توانستیم دو دستور کار را مورد بحث و آنالیز قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه امروز قرارگاه، به آنالیز فرایند اجرای مصوبات جلسه هفتم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخته شد، اظهار کرد: با پیگیری های اجرا شده، از 41 مصوبه ای که درباره موضوعات مختلف در جلسه قبل قرارگاه داشتیم، تقریباً تمامی مصوبات اجرایی شده بود و صرفاً یک مصوبه به جامانده است که با پیگیری هایی که انجام شد، تا انتها هفته آن هم اجرایی خواهد شد.

دین پرست اضافه نمود: بر اساس گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد، در مجموع از 13 جلسه ستاد ملی کرونا که بعد از تشکیل قرارگاه عملیاتی برگزار شده است، پفراینده 8 جلسه کاملاً بسته شده و تمامی مصوبات مربوط به جلسات ستاد ملی از جلسه چهل و دوم تا پنجاهم کاملاً اجرایی شده است که گزارش آن به رئیس جمهوری نیز ارسال شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مطرح نمود: اولین دستورکار جلسه امروز در ارتباط با آنالیز و تدوین دستورالعمل های ویژه برای تعطیلات نوروزی بود که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در جلسه امروز حضور داشت.

وی به همین دلیل ادامه داد: پیشنهادات مشخصی درباره نحوه برنامه ریزی برای انجام سفرها و اجرای پروتکل های بهداشتی، فعالیت صنوف در انتها سال و فعالیت بخش های گردشگری مطرح شد که تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین مقرر شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد آنالیز قرار دهد تا پیشنهادات موردنظر نهایی را برای تصویب به ستاد ملی ارائه کنیم.

دین پرست به شرایط فعالیت صنوف در انتها سال نیز اشاره نمود و گفت: در مورد فعالیت صنوف مقرر شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف بسته پیشنهادی برای تصویب بیاورند تا بتوانیم در انتها سال حداکثر امکانات در چارچوب پروتکل های بهداشتی ابلاغی، برای فعالیت افراد موردنظر داشته باشیم.

وی به همین دلیل ادامه داد: مقرر شد برای ساماندهی گروهی از افراد که در قالب دستفروشی معمولاً در ایام تعطیلات انتها سال به فعالیت می پردازند، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتاق اصناف و وزارت صمت تشکیل گردد تا بتوانند ساماندهی برای فعالیت این افراد داشته باشند.

دبیر قرارگاه عملیاتی با بیان اینکه دستور کار دوم جلسه امروز به بحث شرایط فراوری و واردات واکسن کرونا اختصاص داشت، اظهار کرد: نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و بانک مرکزی آخرین شرایط فراوری داخل و واردات به قرارگاه ارائه کردند. همه وزارتخانه ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم را انجام می دهند که تا پیش از انتها سال بتوانیم واکسن برای گروه های هدف موردنظر وارد نموده و واکسیناسیون این افراد انجام گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1425

به "تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی و فعالیت اصناف در شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی و فعالیت اصناف در شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید