عاشقان طبیعت و حیات وحش در بهار عموما کجا سفر می کنند؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اما لیست کوتاهی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد دقیقا مناسب افرادی است که در انتخاب سختگیر هستند.

عاشقان طبیعت و حیات وحش در بهار عموما کجا سفر می کنند؟

با فرا رسیدن فصل بهار، نیمکره شمالی جان دوباره ای می گیرد و شکوفا می شود؛ دنیای زیر آب درگوشه ای از این کره خاکی در انتظارتان است تا آن را کشف کنید، در نقطه ای دوردست حیات پرندگان بی نظیر شما را در خود غرق خواهد کرد. در این مقاله 4 جای دیدنی در بخش های مختلف کره زمین را معرفی کرده ایم که فصل بهار فرصت مناسبی برای سفر به این منطقه ها است. پس بهتر است هرچه سریع تر چمدان یا کوله پشتی تان را آماده کنید، بلیط تهیه کنید و خود را به جشن طبیعت در فصل بهار برسانید.

1- پالائو، ماجراجویی در اعماق اقیانوس آرام(Palau)

اگر هنگام خستگی از روزمرگی ها و جنب و جوش روز به تصور دریا و اقیانوس ها پناه می برید و از دیدنی آب های آبی لذت می برید، وقت آن رسیده که برای تعطیلات خود به یکی از بکرترین منطقه ها آبی در اقیانوس آرام سفر کنید. کشوری که می خواهیم به شما معرفی کنیم جزیره ای فراموش شده در جنوب شرقی فیلیپین است که با اقیانوس آرام محاصره شده است. پالائو بهشتی طبیعی است و در زیبایی با هیچ نقطه ای در دنیا قابل مقایسه نیست. این منطقه بکر، یک کشور جزیره ای است که از 250 جزیره تشکیل شده است.

تصویر کشور پالائو از بالای آب بسیار شگفت انگیز است، تصویری با جزیره های سنگ آهکی با پوشش گیاهی سرسبز، تالاب ها، ماسه های سفید و دریاهای فیروزه ای رنگ که از دور مانند یک اثر هنری چشمگیر به نظر می رسد. اما ماجراجویی اصلی در این منطقه از جای دیگری آغاز می شود؛ زیر آب. در اعماق آب های آرام همه چیز دیدنیی می شود؛ با سفر به اعماق دریاهای پالائو شاهد بیش از 1500 گونه ماهی، مرجان و سایر گونه های دریایی در معرض خطر انقراض در این منطقه خواهید بود. دریاچه عروس دریایی یکی دیگر از جاهای دیدنی در پالائو است که تورهای متنوعی برای غواصی در این دریاچه در میان هزاران عروس دریایی وجود دارد.

این کشور بیشتر از هرچیز به خاطر فضای مناسبی که برای غواصی دارد مشهور شده است. هوای پالائو در تمام طول سال مطبوع است و دنیاگرد ها هر زمان که به این کشور سفر کنند می توانند غواصی کنند. با این حال ماه آوریل که دریاها آرام و شفاف تر هستند، زمان مناسب تری است.

برای سفر به این کشور باید از پرواز گوام و یا توکیو استفاده کنید. فاصله هوایی از گوام به پالائو یک ساعت و نیم و از توکیو 4 ساعت است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و پالائویی است و واحد پولی آن دلار آمریکا است.

اگر در تعطیلات نوروز تمایلی به غواصی و سفر دریایی ندارید شاید باید به سراغ گزینه بعدی ما بروید.

2- لیک دیستریکت انگلستان، گردشی بی سرانجام (Lake District)

لیک دیستریکت، پارکی در شمال غربی انگلستان است که به خاطر وجود دریاچه ها، کوه ها و جنگل های بی نظیرش به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. عاشقان طبیعت هر سال برای تجربه این حجم از زیبایی و آرامش به این منطقه سفر می کنند که از سال 2017 نیز به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. برای گشت و گذار در این پارک راه های مختلفی وجود دارد، می توان پیاده روی کرد یا بخشی از جهت را با دوچرخه در این طبیعت زیبا سیر کرد. حتی اگر کمی در پی ماجراجویی باشید، می توانید کمی کوهنوردی نیز چاشنی سفر خود کنید.

تپه های سرسبز و دریاچه آرامش بخش لیک دیستریکت همیشه منبع الهام بسیاری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان بوده که آن را خانه خطاب می کردند. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید بدانید این است که آب وهوای لیک دیستریکت غیرقابل پیش بینی است، برای همین بهتر است برای هر هوایی آماده باشید و یک کت برای هوای سرد یا بارانی به همراه داشته باشید. گردش در این منطقه به چند روز زمان نیاز دارد اما ما برای اینکه بتوانید در مدت کوتاه بیشترین استفاده را از زمان خود داشته باشید به معرفی چند جای رمانتیک و زیبا در منطقه لیک دیستریکت می پردازیم.

Grasmere

Grasmere یک دهکده زیبا در لیک دیستریکت است، دهکده ای پر از کافه و کلبه های سنگی. خانه سابق ویلیام وردزورث، شاعر بزرگ انگلیسی نیز در این دهکده واقع شده است که به مدت 14 سال در آن زندگی کرده است. وردزورث این دهکده را دوست داشتنی ترین نقطه ای که انسان تا به امروز پیدا کرده است وصف کرده است که همین توصیف، اثبات بر الهام بخش بودن طبیعت لیک دیستریکت است. درهای خانه، موزه و گالری وردزورث نیز در این دهکده به روی بازدیدنمایندگان باز است که در کنار طبیعت گردی کمی اطلاعات هنری و تاریخی جمع آوری کنند.

Kendal Castle

ویرانه های قلعه کندال درست در بالای تپه ای بلند در منطقه لیک دیستریکت قرار گرفته است که چشم انداز بسیار بکری از شهر و کوه های اطراف در اختیار عاشقان طبیعت می گذارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم میلادی ساخته شد و در دوران تئودورها ویران شد، اما ویرانه های قلعه کندال هنوز هم طرفداران زیادی دارد که برای بازدید از آن به این منطقه سفر می کنند. در بازدید از ویرانه های کندال می توانید هم سری به موزه کندال بزنید تا با تاریخچه و شکل و شمایل گذشته آن شوید و هم در چمن های اطراف به پیک نیک بروید تا از زیبایی طبیعت سرسبز اطراف لذت ببرید.

Scafell Pike

اسکافل بلندترین قله در انگلستان با ارتفاع 978 متر است که دسترسی به آن فقط برای کوهنوردان با تجربه امکان پذیر است. از بالای قله چشم انداز باشکوهی از دریاچه پیش چشم شما خواهد بود که ارزش کوهنوردی یک روزه را دارد. رسیدن به قله سه ساعتی زمان می برد اما چشم انداز رویایی قله به چندین ساعت زمان نیاز دارد تا از دیدنی آن سیر شوید. فراموش نکنید که قبل از کوهنوردی، آب وهوا را چک کنید و در طول سفر نقشه یا تجهیزات مورد نیاز را همراه داشته باشید.

Castlerigg

دایره سنگی کسلریگ، دایره ای متشکل از 38 قطعه سنگ است که حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح از طریق ساکنان نئولیتیک ساخته شده است. این منطقه هنوز حفاری نشده، بنابراین کسی نمی داند چه چیزی ممکن است زیر سطح آن باشد. پیشنهاد می کنیم دیدنی غروب یا طلوع آفتاب را در این دایره سنگی با طبیعت اطرافش از دست ندهید.

3- جزیره گالاپاگوس، پرندگان کمیاب در کنار آب های آرام (Galapagos Islands)

جزایر گالاپاگوس، بهشت علاقمندان به حیات وحش و گردشگران است. این جزایر در شرق اقیانوس آرام و در غرب اکوادور قرار گرفته که شامل 18 جزیره اصلی است. در هرکدام از این جزیره ها می توانید عجیب ترین گونه های گیاهی و جانوری را ببینید که در هیچ نقطه دیگری از کره زمین دیده نمی شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مجموعه جزایر منبع الهام تئوری تکامل چارلز داروین بوده است. جزیره های سانتا کروز، فرناندینا، فلورینا، ایزابلا و سن کریستوبال جز مشهورترین جزیره های این منطقه هستند که هرکدام از آن ها جذابیت هایت خاص خود را دارند که در دیگری قابل مشاهده نیست.

وقتی صحبت از گونه های مختلف جانوری و حیات وحش مطرح باشد حتما از خودتان می پرسید ممکن است با چه حیواناتی روبرو شوید. سفر به این جزایر این شانس را به شما می دهد که بسیاری از گونه های جالب پستانداران، پرندگان و خزندگان را از نزدیک ببینید. برای اینکه بیشتر به این سفر علمی علاقمند شوید، به معرفی تعدادی از این حیوانات بومی می پردازیم که در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی شوند.

لاک پشت های گالاپاگوس

لاک پشت های گالاپاگوس یکی از پیرترین حیوانات روی کره زمین هستند که نزدیک به 150 سال عمر می کنند. آن ها را می توان از روی اندازه بسیار بزرگ و حرکت کندی که دارند به راحتی شناسایی کرد.

فنچ های گالاپاگوس

فنچ های گالاپاگوس با نام فنچ های داروین نیز شناخته شده اند، زیرا این پرندگان از طریق چارلز داروین در این جزایر کشف شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. 13 گونه مختلف از این پرندگان شناسایی شده که طبق یافته های داروین از جزیره ای به جزیره دیگر دارای ویژگی های متفاوتی است.

ایگوانای دریایی

ایگواناهای دریایی تقریبا در همه جای جزایر گالاپاگوس دیده می شوند و با وجود جثه بزرگی که دارند شناگرهای خوبی به حساب می آیند. دانشمندان بر این باورند که ایگواناهای آمریکای جنوبی میلیون ها سال پیش به دریا رفتند و به جزایر گالاپاگوس مهاجرت کردند، پس از این واقعه به ایگواناهای دریایی تبدیل شدند.

پنگوئن های گالاپاگوس، فلامینگوها، مارمولک لاوا و باز شکاری گالاپاگوس و… از جمله دیگر حیواناتی هستند که در این منطقه زندگی می کنند و دیدن آن ها می تواند هدف مناسبی برای عاشقان طبیعت باشد.

خبر خوب این است که شما برای سفر به جزایر گالاپاگوس می توانید هر زمانی از سال را انتخاب کنید. البته که فصل های گرم و سرد وجود دارد اما به طور کلی دمای این منطقه در تمام طول سال مناسب سفر است. اگر درباره مدت زمان مورد نیاز برای گشت وگذار در این جزایر سوال دارید باید بگوییم که این موضوع بستگی به بودجه سفرتان دارد، اما به طور کلی 4 تا 10 روز زمان مناسبی برای گردش در این طبیعت بی نظیر است.

مطمئن باشید که پس از بازگشت از سفر گالاپاگوس، دیگر آدم سابق نخواهید بود و طرز تفکرتان نسبت به زیبایی طبیعت و دنیا تغییر خواهد کرد.

4- ژاپن، فصل شکوفه های گیلاس

هر انسانی حق دارد که در طول زندگی خود یک بار فصل باشکوه شکوفه های گیلاس ژاپن را تجربه کند. ساکورا در زبان ژاپنی به معنی درخت گیلاس است که در این زبان به شکوفه درخت گیلاس نیز به اختصار ساکورا گفته می شود. در فصل بهار درختان ساکورا در ژاپن شکوفه می دهند و فضای بی نظیری برای گردش و لذت بردن از طبیعت ایجاد می کنند. تصویر زیبای شکوفه های گیلاس حتی برای مردم کشور ژاپن تکراری نمی شود، چه رسد به عاشقان طبیعت که برای این تجربه هر سال بهار به ژاپن سفر می کنند.

فصل شکوفه های گیلاس کوتاه است و شاید فقط دو هفته باشد، برای همین باید خیلی خوش شانس باشید که در این دو هفته به این کشور سفر کنید. توکیو، کیوتو و هیروشیما جزو شهرهایی هستند که در این فصل طرفداران زیادی دارند. شاید بهتر باشد تعدادی از پارک های زیبا در این دوران را به شما معرفی کنیم تا به آن ها سر بزنید.

Yoyogi Park

پارک یویوگی یکی از محبوب ترین پارک های توکیو در میان جوانان است که همیشه فضایی شلوغ و پرجنب و جوش دارد، این پارک به خاطر مساحت زیادی که دارد در بهار و جشن های سالانه شلوغ تر از همیشه می شود.

Seokchon Lake

دریاچه Seokchon در سئول نه تنها از طریق شکوفه های سفید و صورتی گیلاس احاطه شده، بلکه اطراف آن محلی برای برگزاری نمایش، نمایشگاه و بازی های سنتی سرگرم کننده است. این دریاچه یکی از محبوب ترین جاهای ژاپن در بهار است.

Inokashira Park

پارک Inokashira در توکیو قرار گرفته که نزدیک به 1000 عدد درخت ساکورا دارد. این پارک تعدادی نیمکت برای گردشگران دارد که فرصت مناسبی است تا چند دقیقه ای روی آن ها بنشینید و از موسیقی باشکوه بهار لذت ببرید. در اطراف پارک کافه و رستوران های متنوعی هم وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید.

جشن شکوفه های گیلاس یا هانامی یکی از فستیوال های مهم است که ژاپن را تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری برای عاشقان طبیعت کرده است. این جشن همزمان با باز شدن اولین شکوفه آغاز می شود، مردم با این جشن به استقبال بهار می فرایند و زیبایی کوتاه مدت بهار را تحسین می کنند. تاریخ دقیق برگزاری این جشن سالانه با توجه به زمان روییدن اولین شکوفه در بهار متغیر است.

جشن هانامی در پارک های شهر برگزار می شود، خانواده ها و دوستان زیر درختان سفید و صورتی جمع می شوند و اوقات خوشی را در کنار یکدیگر می گذرانند. اگر می خواهید در این جشن شرکت کنید، باید با اولین شکوفه خودتان را به یکی از پارک هایی که به شما معرفی کردیم یا دیگر فضاهای سبز ژاپن برسانید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2072

به "عاشقان طبیعت و حیات وحش در بهار عموما کجا سفر می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشقان طبیعت و حیات وحش در بهار عموما کجا سفر می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید