فشار کانادا به آمریکا برای دریافت ماسک ان-95

به گزارش مجله گوگل ایرانی، در پی مانع تراشی های دونالد ترامپ در صادرات ماسک ان-95 به کانادا، نخست وزیر کانادا توضیح داد که به اعمال فشار به واشنگتن برای صدور مجوز صد ها هزار ماسک به کشورش ادامه می دهد.

فشار کانادا به آمریکا برای دریافت ماسک ان-95

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی اقدام هفته های اخیر دولت ترامپ در صدور حکم توقف صادرات ماسک به کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا توضیح داد که همچنان به اعمال فشار به آمریکا برای صادرات ماسک ان 95 به کشورش ادامه خواهد داد.

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و بحران شدید کمبود تجهیزات پزشکی، شرکت 3 ام بزرگترین فراوریکننده ماسک های تنفسی در آمریکا حدود دو هفته پیش بیان کرد که کاخ سفید به این کارخانه دستور داده که سفارشات فراوری ماسک های ان95 از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی بدهد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ترودو روز گذشته (سه شنبه) بعد از آن بیان کرد که به کوشش ها برای متقاعد کردن ایالات متحده آمریکا برای صادرات تجهیزات پزشکی به کانادا برای مقابله با ویروس کرونا ادامه می دهد که استان آلبرتا در مورد یک فاجعه مالی در پی شیوع کرونا هشدار دا

ترودو توضیح داد که 500 هزار ماسک جراحی ان95 باید امروز (چهارشنبه) از شرکت 3 ام سنت پائول ایالت مینه سوتا وارد کانادا گردد. این 500 هزار ماسک بخشی از سفارش چهارمیلیونی کانادا از شرکت 3 ام محسوب می گردد.

این اولین بار نیست که آمریکا مانع از صادرات ماسک به کشور های دیگر می گردد و در یکی از موارد، ترامپ به شرکت 3 ام دستور داد که مانع بارگیری این ماسک ها در بانکوک شده و قبل از ارسال به سمت آلمان، به آمریکا ارسال کند و مقام های آلمانی ضمن انتقاد شدید، این اقدام را دزدی دریایی مدرن آمریکا توصیف کردند. (جزئیات بیشتر)

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بحران شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک روبرو شده است به طوریکه رسانه های این کشور گزارش کردند که انبار ملی آمریکا، هزاران ماسک تاریخ مصرف گذشته و پوسیده ای را که غیرقابل استفاده بوده و تاریخ انقضا آن به سال 2010 بازمی گشته، به چندین ایالت این کشور ارسال نموده است.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که تا روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در کانادا به 17 هزار و 897 مورد و تعداد قربانیان این ویروس به 381 مورد افزایش یافته است. بیش از نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به کبک می گردد که دومین استان پرجمعیت کانادا است.

کبک روز گذشته پیش بینی کرد که تا خاتمه آوریل (اواسط اردیبهشت ماه) در خوشبینانه ترین حالت، بین یکهزار و 263 تا هشت هزار و 860 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری تنفسی از دست خواهند داد.

شیوع کرونا، بسیاری از استان های کانادا را با مشکل تجهیزات پزشکی از جمله ماسک روبرو نموده است و استان آنتاریو بعنوان پرجمعیت ترین استاد کانادا، می گوید که با مشکل کمبود تجهیزات محافظت شخصی روبرو شده است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تا روز گذشته، یک میلیون 432 هزار و 373 نفر در دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 82 هزار و 114 نفر نیز قربانی این ویروس جدید شده اند. ایالات متحده آمریکا همچنان با 400 هزار و 540 فرد مبتلا و 12 هزار و 857 مورد فوتی، بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس را در دنیا دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 812

به "فشار کانادا به آمریکا برای دریافت ماسک ان-95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار کانادا به آمریکا برای دریافت ماسک ان-95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید