فیلم ، ویژگی حیرت آور بزرگترین هواپیمای جهان در فرود در باد مخالف!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، همشهری آنلاین نوشت: بدون شک یکی از سخت ترین کارها برای خلبان ها، فرود آوردن هواپیمای شان در باد مخالف است.

فیلم ، ویژگی حیرت آور بزرگترین هواپیمای جهان در فرود در باد مخالف!

در تصاویر زیر، مهارت ویژه خلبانان در فرود بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا در باد مخالف را مشاهده بفرمایید.

ایرباس ای380، هواپیمای مسافربری پهن پیکر، چهار موتوره و دو طبقه است که به وسیله شرکت ایرباس طراحی و ساخته شده است. این هواپیما هم اکنون بزرگ ترین هواپیمای مسافربری در دنیا به شمار می رود.

ساخت ایرباس ای380 از 1996 میلادی با پروژه ای به نام ای3ایکس ایکس شروع شد و از 1998 میلادی با نام کنونی شناخته می گردد. نخستین پرواز آزمایشی آن در 27 آوریل 2005 میلادی از تولوز فرانسه بود. دو سال پس از آن در 25 اکتبر 2007 میلادی نخستین پرواز بازرگانی آن از سنگاپور به سیدنی، برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد.

ایرباس ای380 توانایی جابجایی شمار زیادی مسافر دارد و کاربرد آن در سفرهای بین المللی و مسافت های طولانی است. شمار صندلی میزان استاندارد آن با سه کلاس مسافربری، بیش از 525 نفر و برد آن هشت هزار مایل دریایی است. در مدل هایی که تنها دارای یک کلاس مالی هستند این گنجایش تا 853 نفر نیز قابل توسعه است. علی رغم میزان بزرگ این هواپیما، ای380 براساس میزان های معمول و استوانه ای شکل، همچون بوئینگ 747 ساخته شده و بدنهٔ آن تنها اندکی از بوئینگ 747 پهن تر است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2128

به "فیلم ، ویژگی حیرت آور بزرگترین هواپیمای جهان در فرود در باد مخالف!" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم ، ویژگی حیرت آور بزرگترین هواپیمای جهان در فرود در باد مخالف!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، ویژگی حیرت آور بزرگترین هواپیمای جهان در فرود در باد مخالف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید