قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همراهی مردم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/خراسان جنوبی معتمدیان گفت: برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا، همچنان به همراهی و مساعدت مردم احتیاج داریم.

قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همراهی مردم

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی امروز شنبه 2 فروردین در نخستین جلسه ستاد مدیریت کرونای استان در سال 99 با اشاره به پذیرش توصیه در خانه ماندن توسط بخش عمده ای از مردم با فرهنگ استان در مناطق مختلف، اظهار کرد: امیدواریم آن گروه از افرادی که موضوع شیوع بیماری را جدی نگرفته اند، پای کار بیایند و همراه شوند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را بطور کامل در استان قطع کنیم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: انتشار بیشتر و اطلاع رسانی مؤثرتر توصیه های بهداشتی به وسیله کمیته اطلاع رسانی و بالطبع صدا و سیما و دیگر رسانه ها در این موضوع نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی از کوشش های مدیران و فعالان حوزه درمان استان به علت فراهم کردن شرایط مهار بیماری تشکر کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی کرونا، بحث جداسازی مبتلایان به بیماری از افراد سالم است که همیشه مورد تأکید ما در ستاد استان بوده و به همین دلیل نیز نقاهتگاه هایی برای بستری و نگهداری بیمارانی که محیط مناسبی برای گذران دوره درمان ندارند، تأمین شده است.

معتمدیان اضافه کرد: بیمارانی که در محیط منزل، فضای مناسب برای جدا بودن از دیگر افراد را دارند و قادر به تأمین امکانات بهداشتی نیز هستند، ترجیح بر این است که دوره درمان را در محیط خانه بگذرانند.

وی از مصوبه نحوه برخورد با بعضی فعالان فضای مجازی که به نشر اکاذیب و ترساندن مردم می پردازند، گفت و اظهار کرد: تعطیلی موقت، ایجاد محدودیت در فعالیت های رسانه ای، قطع یارانه، حذف معافیت های مالیاتی و ابطال مجوز از جمله مجازات هایی است که برای برخورد با این گروه از فعالان فضای مجازی درنظر گرفته شده است.

معتمدیان توضیح داد: در بحث ایجاد محدودیت تردد در محورها و قرنطینه شهرها همچنان تابع سیاست های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع غربالگری در همه مبادی ورودی و خروجی استان از اولویت هاست و به طور جدی دنبال می گردد، گفت: تعطیلات نوروزی، فرایند نظارت ها را تغییر نداده و کنترل شرایط توسط بازرسان در تمام حوزه ها همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است؛ این جلسه که با حضور رؤسای کمیته های مرتبط، اعضای ستاد و فرمانداران(به وسیله ویدئو کنفرانس) برگزار گردید، با تشریح اقدامات دستگاه ها و آنالیز نحوه اجرای مصوبات ستاد همراه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 871

به "قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همراهی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همراهی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید