محدودیت زمین از مهم ترین مسائل توسعه شهری آستارا و لوندویل است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، یونس رنجکش پیش از ظهر دوشنبه در نشست تقسیمات کشوری شهرستان مرزی بندر آستارا و دیدار با کارشناسان استانداری گیلان، اظهار کرد: محدودیت های زمین یکی از مسائل جدی در توسعه شهرهای آستارا و لوندویل است.

محدودیت زمین از مهم ترین مسائل توسعه شهری آستارا و لوندویل است

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و قرار دریافت در محدوده دریا، ساحل، کوه و حتی نوار مرزی سبب شده که با مسائلی روبرو شویم، اضافه کرد: جانمایی و کاربردی سازی نقش مهمی در استفاده درست از فضاهای شهرستان آستارا دارد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات شهرداری ها برای جبران این مسائل تهیه طرح های آمایش است، ادامه داد: با تهیه این طرح می توان علاوه بر اصلاح بافت های فرسوده، استقرار واحدهای خدماتی و اسکان جمعیت از فرصت های جدید برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به رغم محدودیت های موجود ظرفیت های بالایی در این شهرستان با توجه به وجود بندر، راه آهن و گمرک زمینی وجود دارد، گفت: وجود این ظرفیت ها سهم بسیاری در توسعه شهرستان آستارا داشته اما خدمات حوزه شهری نیز باید ارتقا یافته و متحول گردد.

رنجکش با اشاره به اینکه از مدت ها پیش درخواست هایی برای پیوستن بخش هایی از محدوده های روستایی به شهر و همچنین ایجاد شهر جدید در آستارا و توسعه شهر لوندویل در دست آنالیز است، ادامه داد: انتظار می رود با در نظر دریافت شرایط شهرستان و مسائلی که در این زمینه وجود دارد طرح های تفصیلی شهرداری ها هرچه سریعتر اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 80

به "محدودیت زمین از مهم ترین مسائل توسعه شهری آستارا و لوندویل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت زمین از مهم ترین مسائل توسعه شهری آستارا و لوندویل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید