معرفی اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards؛ با فراموشی خداحافظی کنید!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، هرچه می خوانم نمی توانم آن مطلب را حفظ کنم، هرچه حفظ می کنم به سرعت از یادم می رود، من نمی توانم از پس آن بر بیایم و غیره. این حرف هایی است که اگر فکر خوبی برای به خاطر سپردن مطالب بلند نداشته باشید، به خود یا دیگران می گویید. اما نگران نباشید! ابزاری وجود دارد که می تواند به شما یاری کند: فلش کارت! ابزاری بسیار مهم و حیاتی که با استفاده از آن می توان مطالب مختلف را به راحتی به حافظه بلندمدت و سپس برای همواره خاطر سپرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی و آنالیز اپلیکیشن AnkiDroid بپردازیم که اگر برای به خاطر سپردن مطالب مهم مشکل دارید، می تواند واقعا برایتان معجزه کند.

معرفی اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards؛ با فراموشی خداحافظی کنید!

همان طور که می دانید، گاهی اوقات پیش می آید که داده های مهم یا مطالب روزمره زندگی که باید به خاطر سپرده شوند، وارد حافظه کوتاه مدت می شوند و پس از چند ساعت و یا یک روز فراموش می شوند. همچون حفظ کردن شماره تلفن، فرمول درسی یا حتی یک لغت انگلیسی که فقط یک بار با آن برخورد داشته ایم. مغز ما به گونه ای طراحی شده که اطلاعات را به صورت کاملا غیرمنسجم و خطی ذخیره می نماید. در نتیجه اگر در استفاده از آن اطلاعات تداومی وجود نداشته باشد، بعد از گذشت مدتی فراموش می شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از فراموش شدن، اولین نکته، تمرین و تکرار و مرور آن اطلاعات است.

تمرین و تکرار برای حفظ اطلاعاتی که نامنظم هستند، باز هم تغییری در آشفتگی آن ها ایجاد نمی نماید. ما به چیزی احتیاج داریم که از همان ابتدا، اطلاعات را به صورت کاملا منظم و سازمان یافته به مغزمان بدهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اپلیکیشن AnkiDroid را معرفی کنیم که با مجموعه ای وسیع از فلش کارت های مختلف و با قابلیت های فراوان و مجذوب کنندهی که دارد به شما در این راه یاری زیادی می نماید.

اپلیکیشن AnkiDroid مخصوص سیستم عامل اندروید است و بیش از 5 میلیون کاربر فعال از سراسر دنیا دارد و با ویژگی های بسیار زیاد و مفید خود توانسته امتیاز 4.7 را در گوگل پلی را به خود اختصاص دهد. پس از نصب این اپلیکیشن بدون احتیاج به ثبت نام و یا کارهایی از این قبیل، به سرعت وارد منوی اصلی برنامه می شوید اما در صورتی که با آن هیچ آشنایی نداشته باشید، کار کردن با آن شاید اندکی سخت باشد.

اپلیکیشن AnkiDroid ویژگی های بسیار فراوانی برای وارد کردن مطالب به حافظه بلند مدت شما دارد. یکی از ویژگی های خوب آن مرور زیاد و تکرار دوره ای فلش کارت های شماست که باعث می گردد مطالب یادآوری شوند و در نتیجه بیشتر در ذهنتان باقی بمانند. داشتن بیش از 6 هزار فلش کارت آماده که به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید و از آن ها الهام بگیرید باعث شده AnkiDroid به یکی از حرفه ای ترین و در عین حال محبوب ترین اپلیکیشن ها در این زمینه تبدیل گردد.

در منوی اصلی اپلیکیشن، با صفحه ای خالی از هر گونه فلش کارتی روبرو خواهید شد. فلش کارت هایی که قرار است اضافه شوند دو سمت پشت و رو دارند، بدین صورت شما قادر خواهید بود مثلا در یک سمت پرسش و در سمتی دیگر، پاسخ را بنویسید. البته ناگفته نماند که علاوه بر متن، می توانید تصویر و صدا هم به فلش کارت خود اضافه کنید. یکی از ویژگی های خوب این اپلیکیشن که آن را از دیگر برنامه ها متمایز می نماید، استفاده از ابزار لاتکس است که به راحتی می توانید فرمول های ریاضی و فیزیک را هم در آن تایپ کنید. بدین ترتیب می توان این اپ را برای تمامی دروس استفاده کرد.

AnkiDroid که خوشبختانه به صورت رایگان هم قابل دانلود است، از سیستم تکرار دوره ای پشتیبانی می نماید به این صورت که اصلا اجازه نمی دهد چیزی را فراموش کنید. همه کارت ها به صورت دوره ای به شما نمایش داده می شوند و این فرایند آن قدر تکرار می گردد که خودتان از حجم بالای اطلاعاتی که قادر به از یاد بردنشان نیستید، خسته می شوید!

از جمله قابلیت های خوب این اپلیکیشن که باعث می گردد به انتخابی بسیار ایدئال برای افراد مختلف، به خصوص دانش آموزان و دانشجویان تبدیل گردد می توان به پشتیبانی از حالت های ورودی مختلف نظیر متن، تصویر، صدا و فرمول های ریاضی، ادغام با قابلیت تبدیل متن به گفتار، بهره مندی از ویجتی مجذوب کننده برای نمایش اندازه پیشرفت، متن باز بودن، امکان تغییر فونت، پشتیبانی از حالت شب، امکانات شخصی سازی بالا، قابلیت ادغام با فرهنگ های لغت چند زبانه، قابل استفاده در تبلت ها و بسیاری چیزهای دیگر اشاره نمود.

اگر سخت بودن کار با این اپلیکیشن را که بعد از مدتی می توانید با آن کنار بیایید، بخشی از قابلیت های منفی آن در نظر نگیریم، باید به یک نکته منفی هم در رابطه با آن اشاره کنیم و آن هم این است که از iOS پشتیبانی نمی نماید. همین موضوع هم سبب شده کاربران این سیستم عامل محبوب نتوانند از اپلیکیشنی بسیار مجذوب کننده و کارآمد بهره مند شوند. البته یک اپلیکیشن با نام AnkiMobile Flashcards برای iOS در دسترس واقع شده است که کاربرد آن مشابه است ولی 25 دلار قیمت دارد.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که خیلی زود همه چیز را فراموش می کنید و فکر می کنید نمی توانید در این زمینه پیشرفتی داشته باشید، همین حالا دست به کار شوید و با کلیک روی لینک زیر، خود را از فراموشی نجات دهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2045

به "معرفی اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards؛ با فراموشی خداحافظی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards؛ با فراموشی خداحافظی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید