پیغام رسان گوگل شبیه واتس اپ می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، گوگل در صدد استفاده از قابلیت ها و امکانات مشابه واتس اپ برای پلتفرم پیغام رسان خود است و به همین منظور نیز آزمایش هایی را در همین زمینه انجام داده است.

پیغام رسان گوگل شبیه واتس اپ می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، اگر ویژگی هایی مانند رمزگذاری سرتاسر، نمایش خوانده شدن پیغام ها، نشانگرهای تایپ، و استفاده بدون محدودیت از کاراکتر (در مقابل محدودیت 160 کاراکتری برای سرویس های پیغامکی) را می خواهید، باید از برنامه پیغام رسان گوگل بهره ببرید که می توان آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد.

این برنامه به نظر خیلی شبیه به برنامه پیغام رسان اپل است، درست است؟ وقتی کاربران اندروید از امکان چت آر سی اس (خدمات ارتباطی غنی؛ گوگل در حال حاضر چت آر سی اس را در سراسر دنیا به وسیله برنامه پیغام رسان اندروید برای همه کاربرانی که آن را به عنوان یک برنامه پیغام رسان پیش فرض نصب و استفاده می نمایند، ارائه می نماید.)برای پیغام دادن به کاربران دیگر استفاده می نمایند، حدس بزنید حباب های متن آن ها چه رنگی است؟ و تصور کنید زمانی که در یک چت گروهی که یک کاربر iOS (سیستم عامل گوشی های آیفون) به گروه چت ملحق گردد چه اتفاقی می افتد؟ همه این ویژگی ها ناپدید می شوند.

نسخه بتای پیغام رسان گوگل چگونه کار می نماید؟

ماه اکتبر سال 2023، گوگل آزمایش روی نسخه بتای قابلیتی را که قبلا به وسیله بعضی از برنامه های پیغام رسان شخص ثالث برتراستفاده شده بود، شروع کرد. گوگل با جایگزینی نشانگرهای تحویل مانند ارسال، تحویل داده شده و خوانده شده (که همگی توضیحی هستند)، به سیستم چک مارک آزمایش شده و واقعی روی آورد. در این نسخه یک علامت در یک دایره نشان می دهد که یک پیغام ارسال شده است. دو علامت تیک در نمادهای دایره ای در کنار هم نشان می دهد که یک پیغام تحویل داده شده است. و اگر این دو علامت کنار هم در یک دایره پر شده باشند، به این معنی است که پیغام خوانده شده است.

بیشتر بخوانید:

  • ویژگی تازه واتس اپ به زودی عرضه می گردد | همانی که به دنبالش بودیم!

همانطور که می دانید گوگل از اپل خواسته است تا از آر سی اس پشتیبانی کند به این امید که کاربران اندروید و iOS بتوانند با یکدیگر در فضای مجازی به طور هماهنگ تر ارتباط برقرار کند. البته همانطور که پیشتر نیز انتظار می رفت، اپل با درخواست گوگل موافقت نکرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2164

به "پیغام رسان گوگل شبیه واتس اپ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رسان گوگل شبیه واتس اپ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید