میزان نمک ماشین ظرفشویی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اگر در آشپزخانه خود ماشین ظرفشویی داشته باشید به احتمال زیاد با اصول استفاده از این وسیله آشنایی دارید و می دانید که ماشین های ظرفشویی در اثر سختی آب و چربی ظرف ها ممکن است در کوتاه مدت کارایی خود را از دست بدهند. به همین علت است که فقط استفاده از مواد شوینده در استفاده از ماشین ظرفشویی کافی نیست.

میزان نمک ماشین ظرفشویی

بنابراین ضمن این که باید انواع شوینده های این ماشین را بشناسید باید از نمک ظرفشویی هم استفاده کنید. در ادامه به بررسی نمک ظرفشویی و تفاوت مایع ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی که دو شوینده اصلی این دستگاه هستند نیز خواهیم پرداخت. البته اگر سابقه استفاده از ماشین ظرفشویی را ندارید و به تازگی تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی گرفته اید، این مطالب می تواند در استفاده صحیح از آن به شما بسیار کمک کند.

نمک ماشین ظرفشویی چست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی به نوعی نرم کننده اشاره دارد که با جذب یون های منزیم و کلیسم از آب سبب نرم شدن آب می شوند. آب های لوله کشی شهری قبل از مصرف در فرآیند تصفیه قرار می گیرند و مواد معدنی داخل آن ها گرفته می شود. اما همچنان ممکن است میزانی ماده معدنی همچون منیزیم یا کلسیم در آب باقی بماند که میزان وجود این مواد بسته به نوع تصفیه در هر شهر با شهر دیگر تفاوت دارد. هرچقدر مواد معدنی داخل آب بیشتر باشد سختی آن نیز بالاتر است. آب سخت باعث ایجاد رسوب در ماشین های ظرفشویی و لباسشویی می شود.

از همین جهت برای کاهش سختی آب و افزایش عمر مفید ماشین های ظرفشویی از نمک ماشین ظرفشویی استفاده می شود. این نمک سبب می شود تا ضمن کارایی بهتر ماشین ظرفشویی، ظرف ها نیز بهتر تمیز شوند. زیرا سختی آب باعث ایجاد لک در ظرف ها می شود.

نحوه درست استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

شیوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی آسان است اما باید به جزئیات این امر توجه کنید تا مراحل استفاده از آن را به درستی طی نمایید. این مراحل به قرار زیر هستند:

  1. نمک ماشین ظرفشویی را از نوع باکیفیتی انتخاب کرده و از فروشگاه خریداری نمایید.
  2. درب مخصوص محل ریختن نمک در ماشین ظرفشویی خود را باز کنید. (در ماشین های ظرفشویی محل ریختن نمک معین بوده و معمولاً در قسمت پایین ماشین ظرفشویی و در کنار فیلتر قرار گرفته است. برای این که بدانید مدل ظرفشویی شما به چه نوع است دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را مطالعه نمایید)
  3. با استفاد از قیف به میزان ای در مخزن ظرفشویی نمک بریزید که دو بند انگشت در نمک فرو رود. (در حالت عادی داخل مخزن پر از آب است. بنابراین با ریختن نمک در محزن، آب از آن خارج می شود)
  4. یادتان باشد نمک را باید به میزانی در داخل مخزن بریزید که به میزان یک بند انگشت با درب دریچه فاصله داشته باشد.
  5. حالا درب مخزن نمک ماشین ظرفشویی را ببندید.
  6. اگر پس از ریختن نمک نشانگر نمک خاموش نشد با قاشق نمک را درون مخزن به هم بزنید. (در ماشین ظرفشویی چراغی برای هشدار کمبود نمک تعبیه شده که اگر میزان نمک ظرفشویی کم باشد روشن می شود)

با طی کردن مراحل فوق می توانید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید. نمکی که در ماشین ظرفشویی ریخته می شود با ظرف ها تماس ندارد بلکه فقط روی سختی آب تأثیر می گذارد. بنابراین حتماً نمک ظرفشویی باید در مخزن مخصوص خود ریخته شود و هرگز نباید آن را در درون محفظه شستشو بریزید.

تفاوت مایع ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی، کدام یک بهتر است؟

شوینده های ماشین ظرفشویی انواع مختلفی داشته و هریک ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله این شوینده ها می توان قرص ماشین ظرفشویی و ژل یا مایع ظرفشویی را نام برد. بیشتر افراد می خواهند بدانند که تفاوت اصلی این دو در چیست و بهتر است از کدام یک از آن ها استفاده کنند.

ویژگی ها و مزایای قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

این نوع شوینده سریع تر از سایر شوینده ها در آب حل می شود. همچنین میزان کف کنترل شده ای دارد. بنابراین با ایجاد کف فراوان در حسگرهای ماشین اختلال ایجاد نمی کند. قرص ماشین ظرفشویی نیاز به آبکشی با آب فراوان ندارد و قدرت پاک کنندگی، لکه بری، چربی زدایی و جرم گیری آن بسیار بالا است. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی سبب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود. تمام این عوامل سبب شده اند تا قیمت قرص ماشین ظرفشویی از دیگر انواع شوینده ها کمی بالاتر باشد.

میزان قدرت پاک کنندگی ژل یا مایع ظرفشویی

ژل ها یا انواع مایع ظرفشویی به دلیل این که دارای ترکیب پایه آب هستند به آسانی در آب حل می شوند. یکی از اصلی ترین مزایای مایع ظرفشویی در این است که با توجه به تعداد ظرف ها و میزان کثیفی آن ها می توانید حجم مصرفی مایع شوینده را تنظیم کنید. برای مثال زمان هایی که تعداد کمی ظرف درون ماشین ظرفشویی قرار گرفته است یا ظرف ها چندان کثیف نیستند، می توان از میزان مایع کمتری استفاده کرد. این ژل ها قیمت مناسبی نیز دارند. البته هرگز نباید ژل یا مایع مخصوص ظرفشویی را با مایع ظرفشویی دستی اشتباه گرفت. چراکه شوینده های دستی به هیچ عنوان برای ماشین ظرفشویی کاربرد ندارند.

می بینید که هم قرص ماشین ظرفشویی و هم مایع ظرفشویی ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین نمی توان یکی را بهتر از دیگری در نظر گرفت. شما می توانید برحسب نیاز و صلاحدید خود، ضمن استفاده از نمک ظرفشویی مناسب در شرایط مختلف از قرص یا ژل مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. اما مهم ترین نکته در استفاده از هرکدام از این شوینده ها، خرید قرص یا مایع باکیفیت است. زیرا استفاده از شوینده بی کیفیت باعث ایجاد مشکل برای ماشین ظرفشویی می شود.

نمک، قرص یا مایع ظرفشویی باکیفیت را از چه برندهایی خریداری کنیم؟

وقتی به فروشگاه مراجعه می کنید با انواع برندهای شوینده روبرو می شوید که می توانید قرص ماشین ظرفشویی، مایع ظرفشویی یا نمک ماشین ظرفشویی خود را از بین آن ها انتخاب کنید. معمولاً در بین این شوینده ها می توانید برند بینگو را نیز ببینید. چراکه Bingo انواع شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی اعم از نمک، قرص و ژل ظرفشویی را تولید کرده و در فروشگاه های سطح شهرها عرضه کرده است. از همین رو اگر با شوینده های برند بینگو روبه رو شدید با اطمینان می توانید نمک ماشین ظرفشویی، قرص ماشین ظرفشویی و ژل یا مایع ظرفشویی بینگو را خریداری نمایید. آن گاه پس از استفاده از آن می توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2153

به "میزان نمک ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان نمک ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید