نخستین جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران برگزار می شود

به گزارش مجله گوگل ایرانی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست آمده، نخستین جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران برگزار می شود.

نخستین جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران برگزار می شود

مهدی ایزدی گفت: این جشنواره دو روزه 23 و 24 تیر جاری در مزرعه خیار لالا در روستای سرسبز لالا چهاردانگه شهرستان ساری برگزار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از حضور هنرمندان کشوری، برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات و همچنین پذیرایی با غذاهای بومی و محلی در این جشنواره خبر داد و گفت: خیار لالا به دلیل کیفیت خوب و کمیت فراوان یکی از محصولات کشاورزی خوشنام منطقه است که در سطح وسیعی کشت می شود.

او از برگزاری این جشنواره با هدف معرفی و برندسازی این محصول و همچنین تعریف مزرعه لالا به عنوان مزرعه گردشگری یاد کرد و اضافه نمود: گردشگری کشاورزی یا اگروتوریسم، ایجاد کسب و کار مزرعه به عنوان مقصد گردشگری به منظور تفریح یا آموزش و همچنین حفظ مزارع و چشم انداز طبیعی استان از موارد مهمی است که در معاونت گردشگری پیگیری می شود.

او با بیان اینکه میتوان از هر رویدادی برای توسعه گردشگری استفاده کرد، گفت: گردشگری مزرعه یکی از انواع متعدد گردشگری است که بتازگی مورد توجه قرار گرفته و گردشگران به عنوان یک تفریح نوستالژیک و تجربه ای لذت بخش درطبیعت از آن استقبال می کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2064

به "نخستین جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید